Żywienie kobiet w ciąży

Żywienie kobiet w ciąży

4 oceny

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

19,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka informuje przyszłe matki o tym, co jeść, jak jeść, a czego unikać, aby zachować dobre zdrowie, umożliwić prawidłowy rozwój płodu i uniknąć komplikacji podczas porodu. Łatwiej jest przestrzegać zaleceń lekarza, wiedząc, jakie znaczenie dla prawidłowego przebiegu ciąży mają poszczególne składniki pokarmowe. Przykładowe jadłospisy dla kobiet w początkowym i końcowym okresie ciąży, do których dołączono proste przepisy, dodatkowo ułatwiają to zadanie. Mnóstwo uzupełniających wiadomości przynoszą również tabele.


Liczba stron144
WydawcaPZWL Wydawnictwo Lekarskie
ISBN-13978-83-2003-131-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie - Dorota Szostak-Węgierek    7
  Znaczenie prawidłowego żywienia się kobiety podczas ciąży - Dorota Szostak-Węgierek    9
    Masa ciała matki przed ciążą i przyrost masy ciała matki podczas ciąży    10
    Białko    13
    Kwas foliowy    13
    Witaminy antyoksydacyjne    16
    Witamina A    17
    Wapń    18
    Żelazo    19
    Cynk    20
    Jod    21
    Magnez    22
    Nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 oraz izomery trans nienasyconych kwasów tłuszczowych    22
  Ogólne zasady prawidłowego żywienia się kobiet – Dorota Szostak-Węgierek    27
    Dekalog prawidłowego żywienia się kobiety w okresie rozrodczym    30
      1. Dbaj o różnorodność spożywanych produktów    30
      2. Strzeż się nadwagi i otyłości, bądź aktywna ruchowo    30
      3. Produkty zbożowe powinny być dla Ciebie głównym źródłem kalorii    32
      4. Spożywaj codziennie 3 duże szklanki chudego mleka. Mleko można zastąpić jogurtem, kefirem a częściowo także serem    32
      5. Mięso spożywaj z umiarem    34
      6. Spożywaj codziennie dużo warzyw i owoców    35
      7. Ograniczaj spożycie tłuszczów, w szczególności zwierzęcych, a także wszelkich produktów zawierających cholesterol    36
      8. Zachowaj umiar w spożyciu cukru i słodyczy    37
      9. Ograniczaj spożycie soli    38
      10. Unikaj alkoholu    38
  Zasady żywienia kobiety ciężarnej w oparciu o 10 zasad zdrowego żywienia - Dorota Szostak-Węgierek    39
    1. Dbaj o różnorodność spożywanych produktów    41
    2. Dbaj o prawidłowy przyrost masy ciała    41
    3. Produkty zbożowe powinny być dla Ciebie głównym źródłem kalorii    44
    4. Spożywaj codziennie 3-4 duże szklanki chudego mleka    46
    5. Mięso spożywaj codziennie, ale z umiarem    47
    6. Spożywaj codziennie dużo warzyw i owoców    48
    7. Ograniczaj spożycie tłuszczów, w szczególności zwierzęcych, a także wszelkich produktów zawierających cholesterol    53
    8. Zachowaj umiar w spożyciu cukru i słodyczy    54
    9. Ograniczaj spożycie soli    55
    10. Zrezygnuj z alkoholu. Ogranicz spożycie kawy i mocnej herbaty    55
  Najczęstsze pytania stawiane przez kobiety ciężarne – Dorota Szostak-Węgierek    60
  Dieta dla kobiet planujących macierzyństwo oraz dla kobiet w I trymestrze ciąży - Aleksandra Cichocka    67
  Dieta dla kobiet w II i III trymestrze ciąży - Aleksandra Cichocka    91
  Wybrane przepisy kulinarne - Aleksandra Cichocka    117
    Potrawy z płatków owsianych    117
    Surówki, sałatki i inne potrawy z warzyw i owoców    122
    Dania z ryb    135
  Piśmiennictwo    140
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia