Pedagogika (p)o Holocauście

Pedagogika (p)o Holocauście

Pamięć. Tożsamość. Edukacja

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Monografia z pogranicza nauk o edukacji i kulturze stanowi analizę teoretyczną o charakterze rekonstrukcyjnym. Autorka przedstawia tezę, że edukacja może być narzędziem zmiany społecznej – analiza przeszłości i konsekwencji wydarzeń historycznych może pomóc wypracować metody, które zapobiegną masowej społecznej destrukcji.

Kategorie pamięci, tożsamości i edukacji pojawiające się w tytule pracy potraktowane zostały jako słowa kluczowe narracji kolejnych rozdziałów. Pojęcia te są podstawowe w odniesieniu do badań związanych z relacją pedagogiki do kulturowych reprezentacji holocaustu.

W pracy wykorzystano metodę badań w strategii jakościowej, gdzie badaną rzeczywistość stanowiły wybrane teksty naukowe, popularnonaukowe i literackie, będące podstawą analizy treści o problematyce związanej z aspektami reprezentacji dyskursów holocaustu.


Rok wydania2012
Liczba stron268
KategoriaTeorie wychowania
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2531-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  ROZDZIAŁ 1. Dyskurs – w poszukiwaniu metody opisu problemu     15
  
  1.1. Rola dyskursu w pedagogice     24
  1.2. Postkolonialny dyskurs w pedagogice     32
  1.3. Zagłada, Holocaust czy Szoa – o poszukiwaniu słowa     34
  
  ROZDZIAŁ 2. Główne nurty rozważań o Holocauście     43
  
  2.1. Nurt uniwersalny     44
  2.2. Nurt partykularny     54
  2.3. Symbole reprezentacji – antropologiczny sens mitu     70
  
  ROZDZIAŁ 3. Holocaust i jego reprezentacje w przestrzeni pamięci i tożsamości     76
  
  3.1. Pamięć kulturowa i postpamięć     90
  3.2. Nostalgia, komercja, kultura popularna     103
  3.3. Tożsamość żydowska     120
  
  ROZDZIAŁ 4. Pedagogika (p)o Holocauście     162
  
  4.1. Kształtowanie edukacyjnych dyskursów o Zagładzie – konteksty kultury popularnej oraz systemu edukacji w Izraelu i Polsce     166
  4.2. Theodor W. Adorno i Erich Fromm – w kierunku pedagogiki antyautorytarnej     201
  4.3. Międzykulturowy i postkolonialny wymiar edukacji (p)o Holocauście     209
  
  Zakończenie     239
  Bibliografia     247
  Pedagogy After/About the Holocaust. Memory. Identity. Education (Summary)     265
RozwińZwiń