Ewolucja szkoły i jej współczesna wizja

Ewolucja szkoły i jej współczesna wizja

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

8,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Szkołą nazywa się zgrupowanie uczniów wokół osoby nauczyciela (mistrza) z zamiarem zrealizowania ważnych celów, zwłaszcza dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. Instytucja szkolna podlegała i podlega ewolucji, o czym pisze Autor, mówiąc o szkole bez klas, z klasami, szkole tradycyjnej, progresywnej i wreszcie współczesnej. Obiektywnie też ocenia dokonania antypedagogiki oraz rozważa problematykę granic swobody ucznia. Ważkie treści wnosi rozdział o szkole bez przymusu. Jerzy Kujawiński przedstawia analizy, koncepcje i propozycje, które powinny skłonić czytelnika do refleksji nad możliwościami ulepszenia szkoły XXI wieku.


Liczba stron162
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2087-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Dedykacja    7
  Wspomnienie o moim Przyjacielu i Dobroczyńcy – Profesorze Januszu Gniteckim    9
  Wstęp    11
  ROZDZIAŁ PIERWSZY. Kolejne przeobrażenia szkoły    15
    1. Szkoła bez klas    15
    2. Szkoła z klasami    16
    3. Szkoła tradycyjna    20
    4. Szkoła progresywna    22
    5. Szkoła współczesna    27
  ROZDZIAŁ DRUGI. Próby likwidacji szkoły    28
  ROZDZIAŁ TRZECI. Granice swobody ucznia w szkole klasowo-lekcyjnej    31
  ROZDZIAŁ CZWARTY. „Szkoła” bez przymusu (obowiązku)    35
  ROZDZIAŁ PIĄTY. Wizja szkoły XXI wieku    38
    1. Wstęp    38
    2.Prekursorzy szkoły XXI wieku    38
    3. Osiągnięcia pedagogów umożliwiające tworzenie szkoły XXI wieku    43
    4. Szkoła XXI wieku i jej istotne cechy    47
      a. Ogólna charakterystyka szkoły dialogu i samodzielnego uczenia się uczniów realizującej swoje cele i zadania w procesie zintegrowanej działalności szkolno-pozaszkolnej uczniów    47
      b. Cele szkoły XXI wieku    48
      c. Role uczniów i nauczycieli w szkole XXI wieku    53
      d. Wartości metod preferowanych w szkole XXI wieku    55
    5. Koncepcje metodyczne preferowane w szkole XXI wieku    74
      a. Podstawy teoretyczne indywidualizowanej problemowo-grupowej koncepcji metodycznej    75
      b. Podstawy teoretyczne koncepcji metodycznej umożliwiającej uczniom uprawianie twórczej aktywności proosobistej    81
      c. Podstawy teoretyczne twórczej prospołecznej koncepcji metodycznej    90
      d. Podstawy teoretyczne integralnej koncepcji metodycznej    100
    6. Wizja szkoły XXI wieku w twórczości Profesora Janusza Gniteckiego    115
  Podsumowanie    142
  Spis rycin i zestawień    150
  Piśmiennictwo    151
  Suplement    162
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia