Materiały do ćwiczeń z dydaktyki ogólnej

-30%

Materiały do ćwiczeń z dydaktyki ogólnej

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

24,36  34,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

24,3634,80

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

           Materiały są przeznaczone do prowadzenia zajęć na kierunkach pedagogicznych i innych kierunkach kształcenia o specjalności nauczycielskiej, dla których Standardy kształcenia* przewidują kształcenie w zakresie dydaktyki ogólnej.


Stanowią one narzędzie do samodzielnej pracy studentów ujęte w formie Kart pracy umożliwiających aktywny udział w zajęciach – konwersatoriach bądź ćwiczeniach audytoryjnych. Treść tych zajęć wiąże się z tematami poprzedzających je wykładów.


Materiały mogą być wykorzystywane w rożny sposób: jeśli uczelnia przewiduje konwersatoria z dydaktyki ogólnej – studenci pracują z Kartami pracy przed zajęciami, jeśli zaś są organizowane ćwiczenia, to studenci wykorzystują Karty w trakcie zajęć.


Materiały zostały opracowane dla studentów Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Łodzi, gdzie były z powodzeniem wykorzystywane w ciągu ostatnich kilku lat. Uczelnia ta przewiduje w programie studiów pedagogicznych 15 godzin wykładów i 30 godzin konwersatoriów dla przedmiotu „Dydaktyka ogólna”.


* Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 lipca 2007 r. w sprawie standardów kształcenia dla poszczególnych kierunków oraz poziomów kształcenia. Dz. U. z 2007 r. Nr 164, poz. 1166.


Liczba stron184
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7850-210-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    9
  Program zajęć nr 1: Twórcy systemów dydaktycznych    11
    Karta pracy A. Jan Ámos Komeński (1592–1670)    12
    Karta pracy B. Jan Henryk Pestalozzi (1746–1827)    14
    Karta pracy C. Jan Fryderyk Herbart (1776–1841)    16
    Karta pracy D. Jan Władysław Dawid (1859–1914)    18
    Karta pracy E. John Dewey (1859–1952)    20
    Karta pracy F. Bogdan Nawroczyński (1882–1974)    22
  Program zajęć nr 2: Rozwój koncepcji kształcenia    25
    Karta pracy A. Materializm (encyklopedyzm) dydaktyczny    26
    Karta pracy B. Formalizm dydaktyczny    28
    Karta pracy C. Utylitaryzm dydaktyczny    30
    Karta pracy D. Koncepcja problemowo-kompleksowa    32
    Karta pracy E. Strukturalizm    34
    Karta pracy F. Materializm funkcjonalny    36
  Program zajęć nr 3: Taksonomia celów kształcenia    39
    Karta pracy A. Taksonomia celów poznawczych    40
    Karta pracy B. Taksonomia celów praktycznych    42
    Karta pracy C. Taksonomia celów wychowawczych    44
    Karta pracy D. Taksonomia celów w ich operacjonalizacji    46
  Program zajęć nr 4: Ocena programu nauczania    49
    Karta pracy A. Poprawność konstrukcyjna programu nauczania    50
    Karta pracy B. Wartość merytoryczna programu nauczania    52
    Karta pracy C. Wartość dydaktyczna programu nauczania    54
    Karta pracy D. Przydatność programu nauczania dla danego środowiska szkolnego    56
  Program zajęć nr 5: Ogniwa procesu kształcenia    59
    Karta pracy A. Uświadamianie celów i zadań dydaktycznych    60
    Karta pracy B. Kierowanie procesami poznawczymi    62
    Karta pracy C. Kształtowanie umiejętności praktycznych    64
    Karta pracy D. Utrwalanie wiadomości i umiejętności    66
    Karta pracy E. Sprawdzanie i ocena osiągnięć    68
  Program zajęć nr 6: Przestrzeganie zasad kształcenia    71
    Karta pracy A. Zasady dotyczące materiału nauczania    72
    Karta pracy B. Zasady dotyczące motywacji ucznia    74
    Karta pracy C. Zasady dotyczące pracy ucznia    76
    Karta pracy D. Zasady dotyczące czynności nauczania    78
  Program zajęć nr 7: Dyskusja dydaktyczna    81
    Karta pracy A. Dyskusja wielokrotna    82
    Karta pracy B. Dyskusja konferencyjna    84
    Karta pracy C. Dyskusja panelowa (obserwowana)    86
    Karta pracy D. Dyskusja okrągłego stołu    88
  Program zajęć nr 8: Aktywizujące metody kształcenia    91
    Karta pracy A. Metoda przypadków    92
    Karta pracy B. Metoda sytuacyjna    94
    Karta pracy C. Metoda inscenizacji    96
    Karta pracy D. Metoda symulacji    98
    Karta pracy E. Metoda projektów    100
  Program zajęć nr 9: Metody uczenia się w kształceniu wielostronnym    103
    Karta pracy A. Uczenie się przez przyswajanie wiedzy    104
    Karta pracy B. Uczenie się przez odkrywanie wiedzy    106
    Karta pracy C. Uczenie się przez przeżywanie    108
    Karta pracy D. Uczenie się przez działanie    110
  Program zajęć nr 10: Wdrażanie uczniów do samokształcenia    113
    Karta pracy A. Lekcje przedmiotowe    114
    Karta pracy B. Lekcje wdrażające    116
    Karta pracy C. Lekcje wychowawcze    118
    Karta pracy D. Pozalekcyjna praca uczniów    120
  Program zajęć nr 11: Funkcje mediów w procesie kształcenia    123
    Karta pracy A. Media w poznawaniu rzeczywistości    124
    Karta pracy B. Media w poznawaniu wiedzy o rzeczywistości    126
    Karta pracy C. Media w kształtowaniu emocjonalnego stosunku do rzeczywistości    128
    Karta pracy D. Media w przygotowaniu do działalności praktycznej    130
  Program zajęć nr 12: Praca domowa uczniów    133
    Karta pracy A. Rodzaje prac domowych    134
    Karta pracy B. Sposoby zadawania pracy domowej    136
    Karta pracy C. Obciążenie uczniów pracą domową    138
    Karta pracy D. Sprawdzanie i ocena nauki domowej    140
  Program zajęć nr 13: Budowanie zadań testowych    143
    Karta pracy A. Zadania wyboru wielokrotnego    144
    Karta pracy B. Zadania na dobieranie    146
    Karta pracy C. Zadania typu prawda – fałsz    148
    Karta pracy D. Zadania krótkiej odpowiedzi i zadania z luką    150
    Karta pracy E. Zadania rozszerzonej odpowiedzi    152
  Program zajęć nr 14: Szkolny system oceniania    155
    Karta pracy A. Użyteczność systemu oceniania    156
    Karta pracy B. Wspomaganie kształcenia przez system oceniania    158
    Karta pracy C. Wielowątkowość systemu oceniania    160
    Karta pracy D. Otwartość systemu oceniania    162
  Program zajęć nr 15: Poziomy planowania dydaktycznego    165
    Karta pracy A. Planowanie kierunkowe    166
    Karta pracy B. Planowanie wynikowe    168
    Karta pracy C. Planowanie metodyczne    170
    Karta pracy D. Przygotowanie merytoryczne i organizacyjne    172
  Test sprawdzający    175
  Literatura    183
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia