Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych

-30%

Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych

1 ocena

Format:

epub, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

17,50  25,00

Format: epub

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

17,5025,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Prezentowana publikacja przeznaczona jest dla studentów pedagogiki. Ułatwi im ona przygotowanie prac dyplomowych i magisterskich. Stanowi też dobre wyjście do rozumienia i oceniania wartości poznawczej opracowań naukowo-badawczych, z którymi można się spotkać w literaturze pedagogicznej, psychologicznej i socjologicznej. Książka może stanowić też pomoc dla doktorantów i habilitantów, którzy piszą prace z zakresu pedagogiki, jak również dla wszystkich innych osób bliżej zainteresowanych metodologicznymi problemami badań pedagogicznych.


Liczba stron272
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7850-282-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  SPIS TREŚCI
  Wstęp I. Minimum wymagań stawianych badaniom pedagogicznym
  
  1. Świadomość potrzeby badań pedagogicznych
  
  2. Znajomość metodologii badań pedagogicznych
  
  3. Poprawność logiczna i językowa w badaniach pedagogicznych
  
  4. Wystrzeganie się błędów w badaniach pedagogicznych
  
  
  II. Teoretyczne aspekty badań pedagogicznych
  
  1. Charakterystyka teorii pedagogicznych
  
  2. Rola teorii w badaniach pedagogicznych
  
  3. Funkcja teorii w badaniach pedagogicznych
  
  4. Teorie a praktyka pedagogiczna
  
  5. Teorie pedagogiczne w świetle indukcji i dedukcji
  
  
  III. Badania ilościowe i pomiar w pedagogice
  
  1. Określenie badań ilościowych i pomiaru
  
  2. Znaczenie badań ilościowych i pomiar w pedagogice
  
  3. Typy skal pomiarowych
  
  4. Rzetelność i trafność pomiaru
  
  5. Słabe strony badań ilościowych i pomiaru
  
  
  IV. Badania jakościowe w pedagogice
  
  1. Czym są badania jakościowe?
  
  2. Zapotrzebowania na badania jakościowe
  
  3. Warunki poprawności badań jakościowych
  
  4. Niedomagania w badaniach jakościowych
  
  5. Uwagi godne podkreślenia w badaniach jakościowych
  
  
  V. Problemy i hipotezy w badaniach pedagogicznych
  
  1. Rozumienie i rodzaje problemów badawczych
  
  2. Geneza problemów badawczych
  
  3. Zakres problemów badawczych
  
  4. Kryteria poprawności problemów badawczych
  
  5. Hipotezy robocze i stawiane i wymagania
  
  
  
  VI. Zmienne, wskaźniki i typy badań pedagogicznych
  
  1. Pojecie i klasyfikacja zmiennych
  
  2. Wskaźniki i ich uzasadnienie
  
  3. Podział wskaźników
  
  4. Dobór i interpretacja wskaźników
  
  5. Typy badań pedagogicznych
  
  
  
  VII. Dobór próby w badaniach pedagogicznych
  
  1. Ogólna charakterystyka doboru próby
  
  2. Losowy dobór próby
  
  3. Celowy dobór próby
  
  4. Wielkość i inne aspekty próby
  
  
  
  VIII. Etapy badań pedagogicznych
  
  1. Etapy badań a fazy myślenia refleksyjnego
  
  2. Zaistnienie sytuacji problemowej
  
  3. Formułowanie problemów i hipotez
  
  4. Wybór i konstruowanie narzędzi badawczych
  
  5. Dobór badanych osób
  
  6. Przeprowadzanie badań
  
  7. Opracowywanie wyników badań
  
  
  
  IX. Moralne aspekty badań pedagogicznych
  
  1. Potrzeba uwzględniania kontekstu moralnego w badaniach
  
  2. Poszukiwanie prawdy głównym celem badań
  
  3. Wiarygodność i kompetencja badawcza
  
  4. Zobowiązania wobec osób badanych
  
  5. Łączność badań z praktyka pedagogiczną
  
  
  
  X. Przegląd metod i technik badań pedagogicznych
  
  1. Obserwacja
  
  2. Eksperyment pedagogiczny
  
  3. Testy osiągnięć szkolnych
  
  4. Metoda socjometryczna
  
  5. Metoda sondażu diagnostycznego
  
  6. Analiza dokumentów
  
  7. Inne metody badań
  
  
  
  Zakończenie
  
  Bibliografia cytowana
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia