INNE EBOOKI AUTORA
-30%
Autor:
Redakcja:
Wydawca:
Format:
epub
Prezentowana publikacja przeznaczona jest dla studentów pedagogiki. Ułatwi im ona przygotowanie prac dyplomowych i magisterskich. Stanowi też dobre wyjście do rozumienia i oceniania wartości poznawczej opracowań naukowo-badawczych, z którymi można się spotkać w literaturze pedagogicznej, psychologicznej i socjologicznej. Książka może stanowić też pomoc dla doktorantów i habilitantów, którzy piszą prace z zakresu pedagogiki, jak również dla wszystkich innych osób bliżej zainteresowanych metodologicznymi problemami badań pedagogicznych.
Rok wydania | 2010 |
---|---|
Liczba stron | 272 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7850-282-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Wprowadzenie do CAD
do koszyka
Wprowadzenie do ekonometrii
do koszyka
Wprowadzenie do logopedii
do koszyka
Wprowadzenie do akustyki użytkowej
do koszyka
Spis treści
SPIS TREŚCI | |
Wstęp I. Minimum wymagań stawianych badaniom pedagogicznym | |
1. Świadomość potrzeby badań pedagogicznych | |
2. Znajomość metodologii badań pedagogicznych | |
3. Poprawność logiczna i językowa w badaniach pedagogicznych | |
4. Wystrzeganie się błędów w badaniach pedagogicznych | |
II. Teoretyczne aspekty badań pedagogicznych | |
1. Charakterystyka teorii pedagogicznych | |
2. Rola teorii w badaniach pedagogicznych | |
3. Funkcja teorii w badaniach pedagogicznych | |
4. Teorie a praktyka pedagogiczna | |
5. Teorie pedagogiczne w świetle indukcji i dedukcji | |
III. Badania ilościowe i pomiar w pedagogice | |
1. Określenie badań ilościowych i pomiaru | |
2. Znaczenie badań ilościowych i pomiar w pedagogice | |
3. Typy skal pomiarowych | |
4. Rzetelność i trafność pomiaru | |
5. Słabe strony badań ilościowych i pomiaru | |
IV. Badania jakościowe w pedagogice | |
1. Czym są badania jakościowe? | |
2. Zapotrzebowania na badania jakościowe | |
3. Warunki poprawności badań jakościowych | |
4. Niedomagania w badaniach jakościowych | |
5. Uwagi godne podkreślenia w badaniach jakościowych | |
V. Problemy i hipotezy w badaniach pedagogicznych | |
1. Rozumienie i rodzaje problemów badawczych | |
2. Geneza problemów badawczych | |
3. Zakres problemów badawczych | |
4. Kryteria poprawności problemów badawczych | |
5. Hipotezy robocze i stawiane i wymagania | |
VI. Zmienne, wskaźniki i typy badań pedagogicznych | |
1. Pojecie i klasyfikacja zmiennych | |
2. Wskaźniki i ich uzasadnienie | |
3. Podział wskaźników | |
4. Dobór i interpretacja wskaźników | |
5. Typy badań pedagogicznych | |
VII. Dobór próby w badaniach pedagogicznych | |
1. Ogólna charakterystyka doboru próby | |
2. Losowy dobór próby | |
3. Celowy dobór próby | |
4. Wielkość i inne aspekty próby | |
VIII. Etapy badań pedagogicznych | |
1. Etapy badań a fazy myślenia refleksyjnego | |
2. Zaistnienie sytuacji problemowej | |
3. Formułowanie problemów i hipotez | |
4. Wybór i konstruowanie narzędzi badawczych | |
5. Dobór badanych osób | |
6. Przeprowadzanie badań | |
7. Opracowywanie wyników badań | |
IX. Moralne aspekty badań pedagogicznych | |
1. Potrzeba uwzględniania kontekstu moralnego w badaniach | |
2. Poszukiwanie prawdy głównym celem badań | |
3. Wiarygodność i kompetencja badawcza | |
4. Zobowiązania wobec osób badanych | |
5. Łączność badań z praktyka pedagogiczną | |
X. Przegląd metod i technik badań pedagogicznych | |
1. Obserwacja | |
2. Eksperyment pedagogiczny | |
3. Testy osiągnięć szkolnych | |
4. Metoda socjometryczna | |
5. Metoda sondażu diagnostycznego | |
6. Analiza dokumentów | |
7. Inne metody badań | |
Zakończenie | |
Bibliografia cytowana | |