INNE EBOOKI AUTORA
-24%
Autor:
Redakcja:
Wydawca:
Format:
epub, ibuk
Prezentowana publikacja przeznaczona jest dla studentów pedagogiki. Ułatwi im ona przygotowanie prac dyplomowych i magisterskich. Stanowi też dobre wyjście do rozumienia i oceniania wartości poznawczej opracowań naukowo-badawczych, z którymi można się spotkać w literaturze pedagogicznej, psychologicznej i socjologicznej. Książka może stanowić też pomoc dla doktorantów i habilitantów, którzy piszą prace z zakresu pedagogiki, jak również dla wszystkich innych osób bliżej zainteresowanych metodologicznymi problemami badań pedagogicznych.
Rok wydania | 2010 |
---|---|
Liczba stron | 272 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7850-282-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
SPIS TREŚCI | |
Wstęp I. Minimum wymagań stawianych badaniom pedagogicznym | |
1. Świadomość potrzeby badań pedagogicznych | |
2. Znajomość metodologii badań pedagogicznych | |
3. Poprawność logiczna i językowa w badaniach pedagogicznych | |
4. Wystrzeganie się błędów w badaniach pedagogicznych | |
II. Teoretyczne aspekty badań pedagogicznych | |
1. Charakterystyka teorii pedagogicznych | |
2. Rola teorii w badaniach pedagogicznych | |
3. Funkcja teorii w badaniach pedagogicznych | |
4. Teorie a praktyka pedagogiczna | |
5. Teorie pedagogiczne w świetle indukcji i dedukcji | |
III. Badania ilościowe i pomiar w pedagogice | |
1. Określenie badań ilościowych i pomiaru | |
2. Znaczenie badań ilościowych i pomiar w pedagogice | |
3. Typy skal pomiarowych | |
4. Rzetelność i trafność pomiaru | |
5. Słabe strony badań ilościowych i pomiaru | |
IV. Badania jakościowe w pedagogice | |
1. Czym są badania jakościowe? | |
2. Zapotrzebowania na badania jakościowe | |
3. Warunki poprawności badań jakościowych | |
4. Niedomagania w badaniach jakościowych | |
5. Uwagi godne podkreślenia w badaniach jakościowych | |
V. Problemy i hipotezy w badaniach pedagogicznych | |
1. Rozumienie i rodzaje problemów badawczych | |
2. Geneza problemów badawczych | |
3. Zakres problemów badawczych | |
4. Kryteria poprawności problemów badawczych | |
5. Hipotezy robocze i stawiane i wymagania | |
VI. Zmienne, wskaźniki i typy badań pedagogicznych | |
1. Pojecie i klasyfikacja zmiennych | |
2. Wskaźniki i ich uzasadnienie | |
3. Podział wskaźników | |
4. Dobór i interpretacja wskaźników | |
5. Typy badań pedagogicznych | |
VII. Dobór próby w badaniach pedagogicznych | |
1. Ogólna charakterystyka doboru próby | |
2. Losowy dobór próby | |
3. Celowy dobór próby | |
4. Wielkość i inne aspekty próby | |
VIII. Etapy badań pedagogicznych | |
1. Etapy badań a fazy myślenia refleksyjnego | |
2. Zaistnienie sytuacji problemowej | |
3. Formułowanie problemów i hipotez | |
4. Wybór i konstruowanie narzędzi badawczych | |
5. Dobór badanych osób | |
6. Przeprowadzanie badań | |
7. Opracowywanie wyników badań | |
IX. Moralne aspekty badań pedagogicznych | |
1. Potrzeba uwzględniania kontekstu moralnego w badaniach | |
2. Poszukiwanie prawdy głównym celem badań | |
3. Wiarygodność i kompetencja badawcza | |
4. Zobowiązania wobec osób badanych | |
5. Łączność badań z praktyka pedagogiczną | |
X. Przegląd metod i technik badań pedagogicznych | |
1. Obserwacja | |
2. Eksperyment pedagogiczny | |
3. Testy osiągnięć szkolnych | |
4. Metoda socjometryczna | |
5. Metoda sondażu diagnostycznego | |
6. Analiza dokumentów | |
7. Inne metody badań | |
Zakończenie | |
Bibliografia cytowana | |