Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi

-33%

Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi

27 ocen

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

20,10  30,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 30,00 zł (-33%)

Najniższa cena z 30 dni: 18,00 zł  


20,10

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

"Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie przyjazne mózgowi" to książka, w której zostały zebrane wnioski płynące z neuronauk. Dzięki postępowi tych nauk możemy dziś zweryfikować stosowane w domach, w przedszkolach i szkołach metody nauczania. Neurobiolodzy obalają wiele wygodnych dla rodziców i nauczycieli mitów i pokazują, jak wiele zależy od nas dorosłych. To my, tworząc określone środowisko, decydujemy o tym, czym będą zajmować się dzieci. Ich aktywność znajduje odzwierciedlenie w strukturze sieci neuronalnej, można nawet powiedzieć, że rzeźbi ich mózgi. Dlatego z wnioskami płynącymi z neuronauk powinni zapoznać się zarówno rodzice, nauczyciele, jak i studenci kierunków pedagogicznych, a także wszyscy, którzy chcą się dowiedzieć, jak lepiej wykorzystać potencjał dzieci. Jeśli szkoła ma być źródłem prawdy o świecie, sama nie może ignorować wiedzy o tym, jak przebiegają procesy uczenia się.


Rok wydania2013
Liczba stron315
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
ISBN-13978-83-231-3092-5
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp /    9
  
  I. Neurobiologiczne podstawy procesu uczenia się /    13
  1. Dlaczego neurodydaktyka? /    13
  2. Jak działa mózg – fakty i liczby /    26
  3. O głębokości przetwarzania informacji, czyli o tym, dlaczego ściągi są lepsze od zeszytów ćwiczeń /    38
  4. Egoistyczny mózg, czyli o tym, dlaczego znaczenie ma tak duże znaczenie /    50
  5. Czy nauka może być przyjemna? /    58
  6. Neuroplastyczność /    70
  7. Nauka wymaga aktywności, czyli o tym, dlaczego nikomu nie można przekazać wiedzy /    85
  8. Reguły w szkole i w życiu /    92
  9. Uczenie się jawne i utajone /    99
  10. Rola neuroprzekaźników w procesie uczenia się /    105
  
  II. Fascynujące neurony lustrzane /    118
  1. Co mogą neurony lustrzane? /    118
  2. Mózg jako organ społeczny /    124
  3. Odzwierciedlanie, współbrzmienie i dostrajanie /    132
  4. Dlaczego tak trudno ukształtować dziecko na własną modłę lub zmusić je do nauki /    139
  5. Wpływ relacji międzyludzkich na efektywność nauczania, czyli o skutkach braku empatii /    143
  6. Neurony lustrzane a zabawa /    149
  7. Rozwijanie neuronów lustrzanych na przykładzie wiersza Juliana Tuwima Spóźniony słowik /    160
  
  III. Cyfrowi tubylcy i cyfrowi imigranci /    166
  1. Czy Marc Prensky miał rację? /    166
  2. Cyfrowi tubylcy, czyli o tym, co jest dla nas łatwe, a co trudne /    169
  3. Telewizja, komputery i internet a struktura mózgu /    174
  4. Nowe technologie a ADHD /    182
  5. Multitasking /    185
  6. Cyfrowi tubylcy, imigranci i abnegaci a kompetencja medialna /    191
  7. Nowe technologie a kształcenie nauczycieli /    196
  8. Szkoła w erze Wikipedii /    203
  9. Mózg wobec nowych technologii: rachunek zysków i strat /    213
  10. Jak uczą się mózgi cyfrowych tubylców i jakie płyną z tego wnioski /    220
  
  IV. Szkoła przyjazna mózgowi, czyli poszukiwanie alternatywy dla edukacji transmisyjnej /    227
  1. Fundamenty obecnego systemu edukacyjnego /    227
  2. Dlaczego uczniowie nudzą się w szkole /    238
  3. Ciekawość poznawcza umiera w szkole /    243
  4. Dydaktyka konstruktywistyczna /    253
  5. Czy przedszkola i szkoły wyrównują różnice między uczniami? /    259
  6. System testocentryczny, czyli jak urosnąć od mierzenia /    265
  7. Mózg zawsze pyta, dlaczego ma się czegoś uczyć /    274
  8. Cele edukacji /    277
  
  Podsumowanie /    282
  Bibliografia /    294
  Słownik terminów /    304
RozwińZwiń