ОТ А ДО Я. Nauczanie języka rosyjskiego od podstaw na studiach rusycystycznych

ОТ А ДО Я. Nauczanie języka rosyjskiego od podstaw na studiach rusycystycznych

1 ocena

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

9,45

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Wszelka działalność ma swój początek, a ten ma kluczowe znaczenie dla całego jej przebiegu. Również w procesie glottodydaktycznym to właśnie etap początkowy w znacznej mierze stanowić będzie o sukcesie w opanowaniu języka. Zatem to, jak będzie przebiegał proces akwizycji języka obcego, oraz to, od czego tę pracę się rozpocznie, wydaje się być niezwykle istotne, zwłaszcza w sytuacji, gdy osoby rozpoczynające naukę języka to dorośli ze sporym bagażem doświadczeń, również tych związanych z uczeniem się języków obcych. Tematyka niniejszej publikacji ściśle związana jest z kształceniem filologów rusycystów, którzy rozpoczynają naukę języka rosyjskiego od podstaw; jest kontynuacją rozważań poświęconych nauczaniu języka rosyjskiego od podstaw na filologii rosyjskiej, zawartych w monografii autorki Etap początkowy w nauczaniu języka rosyjskiego studentów rozpoczynających akwizycję języka od podstaw , w której znalazły się rozważania teoretyczne, opis roli i miejsca polskiej rusycystyki na przestrzeni ostatnich dwóch dekad.
Niniejsza praca jest próbą podsumowania tych doświadczeń, uporządkowania ich w postaci wniosków metodycznych, a także opracowania i zaproponowania jednolitego modelu nauczania dla grup zerowych na studiach rusycystycznych. W monografii poddano analizie poszczególne zagadnienia pośrednio i bezpośrednio związane z tematyką publikacji jak, między innymi: wiek uczących się, doświadczenie glottodydaktyczne studentów, ich motywację, miejsce języka rosyjskiego w układzie multilingwalnym. Sporo uwagi poświęcono opisowi różnych form organizacji pracy na zajęciach z praktycznej nauki języka rosyjskiego na pierwszym roku w grupach od podstaw. Zwrócono uwagę na liczbę prowadzących zajęcia, liczebność grup, podział zajęć ze względu na sprawności lub elementy języka, wreszcie, na rolę rodzimego użytkownika języka rosyjskiego, jako prowadzącego zajęcia w tychże grupach.


Liczba stron214
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
ISBN-13978-83-7996-152-8
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    7
  R o z d z i a ł 1 Specyfika pracy z grupami rozpoczynającymi naukę języka rosyjskiego od podstaw – wybrane zagadnienia    10
  1.1. Etap początkowy w nauczaniu/uczeniu się języka obcego    10
  1.2. Profil studenta rusycysty    11
  1.3. Organizacja pracy na zajęciach PNJR w grupach rozpoczynających naukę języka rosyjskiego od podstaw    14
  R o z d z i a ł 2 Teoretyczne przesłanki tworzenia programów nauczania    20
  2.1. Cele kształcenia    20
  2.2. Program nauczania    31
  2.3. Dobór i układ treści programowych    35
  R o z d z i a ł 3 Autorski program nauczania przedmiotu praktyczna nauka języka rosyjskiego na studiach rusycystycznych na pierwszym roku w grupach rozpoczynających naukę języka od podstaw    45
  3.1. Program nauczania PNJR    47
  3.2. Minimum leksykalne i kategorie semantyczne    54
  R o z d z i a ł 4 Metodyka pracy na zajęciach z praktycznej nauki języka rosyjskiego w grupach rozpoczynających naukę języka od podstaw    80
  4.1. Praca nad materiałem językowym    83
    4.1.1. Praca nad alfabetem    111
    4.1.2. Metodyka pracy nad materiałem gramatycznym    120
    4.1.3 Metodyka pracy nad materiałem leksykalnym    131
  4.2. Praca nad kształtowaniem sprawności językowych    141
    4.2.1. Kształtowanie sprawności słuchania    141
    4.2.2. Kształtowanie sprawności mówienia    154
    4.2.3. Kształtowanie sprawności czytania    159
    4.2.4. Kształtowanie sprawności pisania    171
  R o z d z i a ł 5 System ćwiczeń ukierunkowanych na kształtowanie umiejętności, nawyków i sprawności językowych    174
  5.1. Ćwiczenia etapu wstępnego    175
  5.2. Ćwiczenia kursu właściwego    189
  Zakończenie    207
  Literatura    209
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia