ОТ А ДО Я. Nauczanie języka rosyjskiego od podstaw na studiach rusycystycznych

ОТ А ДО Я. Nauczanie języka rosyjskiego od podstaw na studiach rusycystycznych

2 oceny

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Wszelka działalność ma swój początek, a ten ma kluczowe znaczenie dla całego jej przebiegu. Również w procesie glottodydaktycznym to właśnie etap początkowy w znacznej mierze stanowić będzie o sukcesie w opanowaniu języka. Zatem to, jak będzie przebiegał proces akwizycji języka obcego, oraz to, od czego tę pracę się rozpocznie, wydaje się być niezwykle istotne, zwłaszcza w sytuacji, gdy osoby rozpoczynające naukę języka to dorośli ze sporym bagażem doświadczeń, również tych związanych z uczeniem się języków obcych. Tematyka niniejszej publikacji ściśle związana jest z kształceniem filologów rusycystów, którzy rozpoczynają naukę języka rosyjskiego od podstaw; jest kontynuacją rozważań poświęconych nauczaniu języka rosyjskiego od podstaw na filologii rosyjskiej, zawartych w monografii autorki Etap początkowy w nauczaniu języka rosyjskiego studentów rozpoczynających akwizycję języka od podstaw , w której znalazły się rozważania teoretyczne, opis roli i miejsca polskiej rusycystyki na przestrzeni ostatnich dwóch dekad.
Niniejsza praca jest próbą podsumowania tych doświadczeń, uporządkowania ich w postaci wniosków metodycznych, a także opracowania i zaproponowania jednolitego modelu nauczania dla grup zerowych na studiach rusycystycznych. W monografii poddano analizie poszczególne zagadnienia pośrednio i bezpośrednio związane z tematyką publikacji jak, między innymi: wiek uczących się, doświadczenie glottodydaktyczne studentów, ich motywację, miejsce języka rosyjskiego w układzie multilingwalnym. Sporo uwagi poświęcono opisowi różnych form organizacji pracy na zajęciach z praktycznej nauki języka rosyjskiego na pierwszym roku w grupach od podstaw. Zwrócono uwagę na liczbę prowadzących zajęcia, liczebność grup, podział zajęć ze względu na sprawności lub elementy języka, wreszcie, na rolę rodzimego użytkownika języka rosyjskiego, jako prowadzącego zajęcia w tychże grupach.


Rok wydania2015
Liczba stron214
KategoriaNauka języków obcych
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
ISBN-13978-83-7996-152-8
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     7
  
  R o z d z i a ł 1 Specyfika pracy z grupami rozpoczynającymi naukę języka rosyjskiego od podstaw – wybrane zagadnienia     10
  1.1. Etap początkowy w nauczaniu/uczeniu się języka obcego     10
  1.2. Profil studenta rusycysty     11
  1.3. Organizacja pracy na zajęciach PNJR w grupach rozpoczynających naukę języka rosyjskiego od podstaw     14
  
  R o z d z i a ł 2 Teoretyczne przesłanki tworzenia programów nauczania     20
  2.1. Cele kształcenia     20
  2.2. Program nauczania     31
  2.3. Dobór i układ treści programowych     35
  
  R o z d z i a ł 3 Autorski program nauczania przedmiotu praktyczna nauka języka rosyjskiego na studiach rusycystycznych na pierwszym roku w grupach rozpoczynających naukę języka od podstaw     45
  3.1. Program nauczania PNJR     47
  3.2. Minimum leksykalne i kategorie semantyczne     54
  
  R o z d z i a ł 4 Metodyka pracy na zajęciach z praktycznej nauki języka rosyjskiego w grupach rozpoczynających naukę języka od podstaw     80
  4.1. Praca nad materiałem językowym     83
    4.1.1. Praca nad alfabetem     111
    4.1.2. Metodyka pracy nad materiałem gramatycznym     120
    4.1.3 Metodyka pracy nad materiałem leksykalnym     131
  4.2. Praca nad kształtowaniem sprawności językowych     141
    4.2.1. Kształtowanie sprawności słuchania     141
    4.2.2. Kształtowanie sprawności mówienia     154
    4.2.3. Kształtowanie sprawności czytania     159
    4.2.4. Kształtowanie sprawności pisania     171
  
  R o z d z i a ł 5 System ćwiczeń ukierunkowanych na kształtowanie umiejętności, nawyków i sprawności językowych     174
  5.1. Ćwiczenia etapu wstępnego     175
  5.2. Ćwiczenia kursu właściwego     189
  
  Zakończenie     207
  Literatura     209
RozwińZwiń