INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Format:
ibuk
Wszelka działalność ma swój początek, a ten ma kluczowe znaczenie dla całego jej przebiegu. Również w procesie glottodydaktycznym to właśnie etap początkowy w znacznej mierze stanowić będzie o sukcesie w opanowaniu języka. Zatem to, jak będzie przebiegał proces akwizycji języka obcego, oraz to, od czego tę pracę się rozpocznie, wydaje się być niezwykle istotne, zwłaszcza w sytuacji, gdy osoby rozpoczynające naukę języka to dorośli ze sporym bagażem doświadczeń, również tych związanych z uczeniem się języków obcych. Tematyka niniejszej publikacji ściśle związana jest z kształceniem filologów rusycystów, którzy rozpoczynają naukę języka rosyjskiego od podstaw; jest kontynuacją rozważań poświęconych nauczaniu języka rosyjskiego od podstaw na filologii rosyjskiej, zawartych w monografii autorki Etap początkowy w nauczaniu języka rosyjskiego studentów rozpoczynających akwizycję języka od podstaw , w której znalazły się rozważania teoretyczne, opis roli i miejsca polskiej rusycystyki na przestrzeni ostatnich dwóch dekad.
Niniejsza praca jest próbą podsumowania tych doświadczeń, uporządkowania ich w postaci wniosków metodycznych, a także opracowania i zaproponowania jednolitego modelu nauczania dla grup zerowych na studiach rusycystycznych. W monografii poddano analizie poszczególne zagadnienia pośrednio i bezpośrednio związane z tematyką publikacji jak, między innymi: wiek uczących się, doświadczenie glottodydaktyczne studentów, ich motywację, miejsce języka rosyjskiego w układzie multilingwalnym. Sporo uwagi poświęcono opisowi różnych form organizacji pracy na zajęciach z praktycznej nauki języka rosyjskiego na pierwszym roku w grupach od podstaw. Zwrócono uwagę na liczbę prowadzących zajęcia, liczebność grup, podział zajęć ze względu na sprawności lub elementy języka, wreszcie, na rolę rodzimego użytkownika języka rosyjskiego, jako prowadzącego zajęcia w tychże grupach.
Rok wydania | 2015 |
---|---|
Liczba stron | 214 |
Kategoria | Nauka języków obcych |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego |
ISBN-13 | 978-83-7996-152-8 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie | 7 |
R o z d z i a ł 1 Specyfika pracy z grupami rozpoczynającymi naukę języka rosyjskiego od podstaw – wybrane zagadnienia | 10 |
1.1. Etap początkowy w nauczaniu/uczeniu się języka obcego | 10 |
1.2. Profil studenta rusycysty | 11 |
1.3. Organizacja pracy na zajęciach PNJR w grupach rozpoczynających naukę języka rosyjskiego od podstaw | 14 |
R o z d z i a ł 2 Teoretyczne przesłanki tworzenia programów nauczania | 20 |
2.1. Cele kształcenia | 20 |
2.2. Program nauczania | 31 |
2.3. Dobór i układ treści programowych | 35 |
R o z d z i a ł 3 Autorski program nauczania przedmiotu praktyczna nauka języka rosyjskiego na studiach rusycystycznych na pierwszym roku w grupach rozpoczynających naukę języka od podstaw | 45 |
3.1. Program nauczania PNJR | 47 |
3.2. Minimum leksykalne i kategorie semantyczne | 54 |
R o z d z i a ł 4 Metodyka pracy na zajęciach z praktycznej nauki języka rosyjskiego w grupach rozpoczynających naukę języka od podstaw | 80 |
4.1. Praca nad materiałem językowym | 83 |
4.1.1. Praca nad alfabetem | 111 |
4.1.2. Metodyka pracy nad materiałem gramatycznym | 120 |
4.1.3 Metodyka pracy nad materiałem leksykalnym | 131 |
4.2. Praca nad kształtowaniem sprawności językowych | 141 |
4.2.1. Kształtowanie sprawności słuchania | 141 |
4.2.2. Kształtowanie sprawności mówienia | 154 |
4.2.3. Kształtowanie sprawności czytania | 159 |
4.2.4. Kształtowanie sprawności pisania | 171 |
R o z d z i a ł 5 System ćwiczeń ukierunkowanych na kształtowanie umiejętności, nawyków i sprawności językowych | 174 |
5.1. Ćwiczenia etapu wstępnego | 175 |
5.2. Ćwiczenia kursu właściwego | 189 |
Zakończenie | 207 |
Literatura | 209 |