Ibuk oszustami
Autor: PD
Dodano: 27.03.2022
Wypozyczylem księże na miesiąc i nie ostrzałem dostępy do niej. Ibuk.pl jest stroną oszustów. Nie polecam!!!
Niniejszy podręcznik przeznaczony jest dla konkretnego, wybranego kręgu odbiorców, do którego zaliczyć można: studentów i absolwentów wyższych szkół i akademii wychowania fizycznego,nauczycieli wychowania fizycznego, instruktorów i trenerów sportu pływackiego, instruktorów pływania rekreacyjnego i rehabilitacji ruchowej oraz wszystkie osoby zainteresowane uczeniem się i nauczaniem pływania.
Rok wydania | 2011 |
---|---|
Liczba stron | 325 |
Kategoria | Sport |
Wydawca | AWF Kraków |
ISBN-13 | 978-83-891-2134-9 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Uczenie dzieci z autyzmem prowadzenia...
do koszyka
Uczenie maszynowe na Raspberry Pi
do koszyka
Uczenie się a pamięć
do koszyka
Uczenie się dorosłych w zabawie
do koszyka
Uczenie się stawania się osobą starą
do koszyka
Adaptacyjne uczenie się a oczekiwania...
do koszyka
Spis treści
Wstęp | 7 |
Rozdział 1. Organizacja procesu nauczania pływania | 11 |
1.1. Organizacja nauczania pływania dla młodzieży szkolnej | 11 |
1.1.1. Czynności organizacyjne poprzedzające nauczanie pływania | 12 |
1.1.2. Miejsce i przygotowanie akwenu do nauczania pływania | 12 |
1.2. Planowanie nauczania pływania, kontrola wyników oraz dokumentacja | 14 |
1.3. Bezpieczeństwo w czasie zajęć ruchowych w wodzie | 16 |
1.3.1. Zakres obowiązków i odpowiedzialności osób biorących udział w procesie nauczania pływania | 16 |
1.3.1.1. Zakres obowiązków nauczyciela pływania | 16 |
1.3.1.2. Zakres obowiązków ucznia | 19 |
1.3.1.3. Zakres czynności opiekuna grupy (osoby doprowadzającej uczniów na pływalnię) | 20 |
1.4. Realizacja procesu nauczania pływania | 21 |
1.4.1. Czynności lekcyjne nauczyciela pływania | 21 |
1.4.2. Budowa toku lekcyjnego | 22 |
1.4.3. Formy organizacyjne przebiegu ćwiczeń na lekcji | 32 |
1.4.4. Podsumowanie lekcji | 35 |
1.4.5. Przybory dydaktyczne w uczeniu się i nauczaniu pływania | 35 |
1.4.6. Środki natychmiastowej informacji w nauczaniu pływania | 37 |
Rozdział 2. Wybrane aspekty procesu uczenia się i nauczania pływania | 39 |
2.1. Definicje uczenia się i nauczania czynności motorycznych | 39 |
2.2. Osobowość i kompetencje nauczyciela pływania | 42 |
2.3. Wybrane metody nauczania czynności pływackich | 45 |
2.4. Formy dydaktyczne stosowane w nauczaniu pływania | 56 |
2.5. Wybrane zasady dydaktyczne | 57 |
Rozdział 3. Pierwszy etap uczenia się i nauczania pływania - zdobywanie kompetencji pływackich | 60 |
3.1. Uczenie się i nauczanie podstawowych umiejętności pływackich | 61 |
3.1.1. Wstępna adaptacja organizmu człowieka do środowiska wodnego | 61 |
3.1.1.1. Adaptacja w aspekcie warunków fizycznych wody | 62 |
3.1.1.2. Adaptacja do środowiska wodnego pod względem funkcjonalnym | 74 |
3.1.1.3. Adaptacja psychomotoryczna do środowiska wodnego | 77 |
3.1.2. Specyfika oddychania w środowisku wodnym | 80 |
3.1.3. Lęk przed wodą | 81 |
3.2. Ćwiczenia pierwszego etapu uczenia się i nauczania pływania | 84 |
3.2.1. Czynności ruchowe w środowisku wodnym | 86 |
3.2.2. Zanurzanie twarzy, otwieranie oczu i orientacja pod powierzchnią wody | 87 |
3.2.3. Opanowanie specyficznego oddychania w środowisku wodnym | 89 |
3.2.4. Zapoznanie z wyporem wody | 92 |
3.2.5. Opanowanie leżenia na piersiach i grzbiecie | 94 |
3.2.6. Elementarne skoki do wody | 97 |
3.2.7. Opanowanie poślizgów na piersiach i grzbiecie | 100 |
3.2.8. Opanowanie ruchów kończyn dolnych w pływaniu na piersiach i grzbiecie | 104 |
3.2.9. Pływanie elementarne | 105 |
Rozdział 4. Nauczanie pływania dzieci najmłodszych | 109 |
4.1. Organizacja oraz założenia programowe nauczania pływania dzieci w wieku 1-4 lat | 109 |
4.2. Wybór ćwiczeń do nauczania pływania dzieci w wieku 1-4 lat | 111 |
4.2.1. Ćwiczenia oswajające z wodą | 111 |
4.2.2. Nauczanie umiejętności zanurzania głowy oraz leżenia na piersiach i grzbiecie | 117 |
4.2.3. Ćwiczenia oddechowe | 121 |
4.2.4. Nauczanie lokomocji na piersiach i grzbiecie | 125 |
4.2.5. Skoki do wody | 131 |
Rozdział 5. Zabawy ruchowe w nauczaniu pływania | 136 |
5.1. Zabawy emocjonujące | 138 |
5.1.1. Wybór zabaw emocjonujących | 138 |
5.2. Zabawy dydaktyczne | 146 |
5.2.1. Wybór zabaw dydaktycznych | 146 |
5.2.1.1. Zabawy z zanurzaniem twarzy, otwieraniem oczu i nurkowaniem | 146 |
5.2.1.2. Zabawy z wydechem do wody | 153 |
5.2.1.3. Zabawy wypornościowe oraz przygotowujące do leżenia na wodzie i poślizgu | 157 |
5.2.1.4. Zabawy ze skokami do wody | 164 |
5.2.1.5. Zabawy kształtujące elementy techniki pływania | 167 |
Rozdział 6. Drugi etap uczenia się i nauczania pływania - opanowanie standardowych technik pływania | 174 |
6.1. Kraul na grzbiecie | 176 |
6.1.1. Ewolucja kraula na grzbiecie | 176 |
6.1.2. Kraul na grzbiecie - ogólna charakterystyka techniki | 180 |
6.1.3. Kraul na grzbiecie - przebieg ruchów napędowych | 182 |
6.1.4. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania pływania kraulem na grzbiecie | 186 |
6.2. Kraul | 198 |
6.2.1. Ewolucja kraula | 198 |
6.2.2. Kraul - ogólna charakterystyka techniki | 204 |
6.2.3. Kraul - przebieg ruchów napędowych | 206 |
6.2.4 Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania pływania kraulem | 210 |
6.3. Delfin | 222 |
6.3.1. Ewolucja delfina | 222 |
6.3.2. Delfin - ogólna charakterystyka techniki | 224 |
6.3.3. Delfin - przebieg ruchów napędowych | 226 |
6.3.4. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania pływania delfinem | 231 |
6.4. Styl klasyczny (żabka) | 241 |
6.4.1 Ewolucja stylu klasycznego | 241 |
6.4.2. Styl klasyczny - ogólna charakterystyka techniki | 245 |
6.4.3. Styl klasyczny - przebieg ruchów napędowych | 247 |
6.4.4. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania pływania stylem klasycznym | 252 |
6.5. Starty | 263 |
6.5.1. Start ze słupka startowego | 263 |
6.5.1.1. Technika skoku startowego ze słupka | 264 |
6.5.1.2. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania skoku startowego ze słupka | 271 |
6.5.2. Start w stylu grzbietowym | 277 |
6.5.2.1. Technika startu w stylu grzbietowym | 278 |
6.5.2.2. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania startu z wody w stylu grzbietowym | 280 |
6.6. Nawroty | 282 |
6.6.1. Nawrót w stylu grzbietowym | 283 |
6.6.1.1. Technika nawrotu w stylu grzbietowym | 283 |
6.6.1.2. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania nawrotu zwykłego w stylu grzbietowym | 288 |
6.6.1.3. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania nawrotu koziołkowego w stylu grzbietowym | 290 |
6.6.2. Nawrót w stylu dowolnym | 293 |
6.6.2.1. Technika nawrotu w stylu dowolnym | 293 |
6.6.2.2. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania nawrotu zwykłego w stylu dowolnym | 297 |
6.6.2.3. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania nawrotu koziołkowego w stylu dowolnym | 300 |
6.6.3. Nawrót w stylu motylkowym | 303 |
6.6.3.1. Technika nawrotu w stylu motylkowym | 303 |
6.6.3.2. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania nawrotu w stylu motylkowym | 306 |
6.6.4. Nawrót w stylu klasycznym | 309 |
6.6.4.1. Technika nawrotu w stylu klasycznym | 309 |
6.6.4.2. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania nawrotu w stylu klasycznym | 313 |
6.6.5. Nawroty w stylu zmiennym | 316 |
6.6.5.1. Technika nawrotów w stylu zmiennym | 316 |
Piśmiennictwo | 325 |
Uczenie się i nauczanie pływania - RECENZJE
Pisemne recenzje mogą być dodawane wyłączenie przez klientów zarejestrowanych w sklepie. Na liczbę gwiazdek wyświetlanych przy produkcie składają się również oceny produktów, dodanie których nie wymaga posiadania konta.
Publikujemy wszystkie recenzje produktów, zarówno pozytywne, jak i negatywne. Jeśli wiemy, że produkt został zakupiony przez recenzenta, oznaczamy to ikonką
Autor: PD
Dodano: 27.03.2022
Wypozyczylem księże na miesiąc i nie ostrzałem dostępy do niej. Ibuk.pl jest stroną oszustów. Nie polecam!!!