Uczenie się i nauczanie pływania

Uczenie się i nauczanie pływania

1 opinia

Wydawca:

AWF Kraków

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

26,25

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

26,25

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Niniejszy podręcznik przeznaczony jest dla konkretnego, wybranego kręgu odbiorców, do którego zaliczyć można: studentów i absolwentów wyższych szkół i akademii wychowania fizycznego,nauczycieli wychowania fizycznego, instruktorów i trenerów sportu pływackiego, instruktorów pływania rekreacyjnego i rehabilitacji ruchowej oraz wszystkie osoby zainteresowane uczeniem się i nauczaniem pływania.


Liczba stron325
WydawcaAWF Kraków
ISBN-13978-83-891-2134-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  Rozdział 1. Organizacja procesu nauczania pływania     11
  
  1.1. Organizacja nauczania pływania dla młodzieży szkolnej     11
  
  1.1.1. Czynności organizacyjne poprzedzające nauczanie pływania     12
  
  1.1.2. Miejsce i przygotowanie akwenu do nauczania pływania     12
  
  1.2. Planowanie nauczania pływania, kontrola wyników oraz dokumentacja    14
  
  1.3. Bezpieczeństwo w czasie zajęć ruchowych w wodzie     16
  
  1.3.1. Zakres obowiązków i odpowiedzialności osób biorących udział w procesie nauczania pływania     16
  
  1.3.1.1. Zakres obowiązków nauczyciela pływania     16
  
  1.3.1.2. Zakres obowiązków ucznia     19
  
  1.3.1.3. Zakres czynności opiekuna grupy (osoby doprowadzającej uczniów na pływalnię)     20
  
  1.4. Realizacja procesu nauczania pływania     21
  
  1.4.1. Czynności lekcyjne nauczyciela pływania     21
  
  1.4.2. Budowa toku lekcyjnego     22
  
  1.4.3. Formy organizacyjne przebiegu ćwiczeń na lekcji     32
  
  1.4.4. Podsumowanie lekcji     35
  
  1.4.5. Przybory dydaktyczne w uczeniu się i nauczaniu pływania     35
  
  1.4.6. Środki natychmiastowej informacji w nauczaniu pływania     37
  
  Rozdział 2. Wybrane aspekty procesu uczenia się i nauczania pływania     39
  
  2.1. Definicje uczenia się i nauczania czynności motorycznych     39
  
  2.2. Osobowość i kompetencje nauczyciela pływania     42
  
  2.3. Wybrane metody nauczania czynności pływackich     45
  
  2.4. Formy dydaktyczne stosowane w nauczaniu pływania     56
  
  2.5. Wybrane zasady dydaktyczne     57
  
  Rozdział 3. Pierwszy etap uczenia się i nauczania pływania - zdobywanie kompetencji pływackich     60
  
  3.1. Uczenie się i nauczanie podstawowych umiejętności pływackich     61
  
  3.1.1. Wstępna adaptacja organizmu człowieka do środowiska wodnego     61
  
  3.1.1.1. Adaptacja w aspekcie warunków fizycznych wody     62
  
  3.1.1.2. Adaptacja do środowiska wodnego pod względem funkcjonalnym     74
  
  3.1.1.3. Adaptacja psychomotoryczna do środowiska wodnego    77
  
  3.1.2. Specyfika oddychania w środowisku wodnym     80
  
  3.1.3. Lęk przed wodą     81
  
  3.2. Ćwiczenia pierwszego etapu uczenia się i nauczania pływania     84
  
  3.2.1. Czynności ruchowe w środowisku wodnym     86
  
  3.2.2. Zanurzanie twarzy, otwieranie oczu i orientacja pod powierzchnią wody     87
  
  3.2.3. Opanowanie specyficznego oddychania w środowisku wodnym     89
  
  3.2.4. Zapoznanie z wyporem wody     92
  
  3.2.5. Opanowanie leżenia na piersiach i grzbiecie     94
  
  3.2.6. Elementarne skoki do wody     97
  
  3.2.7. Opanowanie poślizgów na piersiach i grzbiecie     100
  
  3.2.8. Opanowanie ruchów kończyn dolnych w pływaniu na piersiach i grzbiecie     104
  
  3.2.9. Pływanie elementarne     105
  
  Rozdział 4. Nauczanie pływania dzieci najmłodszych     109
  
  4.1. Organizacja oraz założenia programowe nauczania pływania dzieci w wieku 1-4 lat     109
  
  4.2. Wybór ćwiczeń do nauczania pływania dzieci w wieku 1-4 lat     111
  
  4.2.1. Ćwiczenia oswajające z wodą     111
  
  4.2.2. Nauczanie umiejętności zanurzania głowy oraz leżenia na piersiach i grzbiecie     117
  
  4.2.3. Ćwiczenia oddechowe     121
  
  4.2.4. Nauczanie lokomocji na piersiach i grzbiecie     125
  
  4.2.5. Skoki do wody     131
  
  Rozdział 5. Zabawy ruchowe w nauczaniu pływania     136
  
  5.1. Zabawy emocjonujące     138
  
  5.1.1. Wybór zabaw emocjonujących     138
  
  5.2. Zabawy dydaktyczne     146
  
  5.2.1. Wybór zabaw dydaktycznych     146
  
  5.2.1.1. Zabawy z zanurzaniem twarzy, otwieraniem oczu i nurkowaniem     146
  
  5.2.1.2. Zabawy z wydechem do wody     153
  
  5.2.1.3. Zabawy wypornościowe oraz przygotowujące do leżenia na wodzie i poślizgu     157
  
  5.2.1.4. Zabawy ze skokami do wody     164
  
  5.2.1.5. Zabawy kształtujące elementy techniki pływania     167
  
  Rozdział 6. Drugi etap uczenia się i nauczania pływania - opanowanie standardowych technik pływania     174
  
  6.1. Kraul na grzbiecie     176
  
  6.1.1. Ewolucja kraula na grzbiecie     176
  
  6.1.2. Kraul na grzbiecie - ogólna charakterystyka techniki     180
  
  6.1.3. Kraul na grzbiecie - przebieg ruchów napędowych     182
  
  6.1.4. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania pływania kraulem na grzbiecie     186
  
  6.2. Kraul     198
  
  6.2.1. Ewolucja kraula     198
  
  6.2.2. Kraul - ogólna charakterystyka techniki     204
  
  6.2.3. Kraul - przebieg ruchów napędowych     206
  
  6.2.4 Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania pływania kraulem     210
  
  6.3. Delfin     222
  
  6.3.1. Ewolucja delfina     222
  
  6.3.2. Delfin - ogólna charakterystyka techniki     224
  
  6.3.3. Delfin - przebieg ruchów napędowych     226
  
  6.3.4. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania pływania delfinem     231
  
  6.4. Styl klasyczny (żabka)     241
  
  6.4.1 Ewolucja stylu klasycznego     241
  
  6.4.2. Styl klasyczny - ogólna charakterystyka techniki     245
  
  6.4.3. Styl klasyczny - przebieg ruchów napędowych     247
  
  6.4.4. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania pływania stylem klasycznym     252
  
  6.5. Starty     263
  
  6.5.1. Start ze słupka startowego     263
  
  6.5.1.1. Technika skoku startowego ze słupka     264
  
  6.5.1.2. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania skoku startowego ze słupka     271
  
  6.5.2. Start w stylu grzbietowym     277
  
  6.5.2.1. Technika startu w stylu grzbietowym     278
  
  6.5.2.2. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania startu z wody w stylu grzbietowym     280
  
  6.6. Nawroty     282
  
  6.6.1. Nawrót w stylu grzbietowym     283
  
  6.6.1.1. Technika nawrotu w stylu grzbietowym     283
  
  6.6.1.2. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania nawrotu zwykłego w stylu grzbietowym     288
  
  6.6.1.3. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania nawrotu koziołkowego w stylu grzbietowym     290
  
  6.6.2. Nawrót w stylu dowolnym     293
  
  6.6.2.1. Technika nawrotu w stylu dowolnym     293
  
  6.6.2.2. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania nawrotu zwykłego w stylu dowolnym     297
  
  6.6.2.3. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania nawrotu koziołkowego w stylu dowolnym     300
  
  6.6.3. Nawrót w stylu motylkowym     303
  
  6.6.3.1. Technika nawrotu w stylu motylkowym     303
  
  6.6.3.2. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania nawrotu w stylu motylkowym     306
  
  6.6.4. Nawrót w stylu klasycznym     309
  
  6.6.4.1. Technika nawrotu w stylu klasycznym     309
  
  6.6.4.2. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania nawrotu w stylu klasycznym     313
  
  6.6.5. Nawroty w stylu zmiennym     316
  
  6.6.5.1. Technika nawrotów w stylu zmiennym     316
  
  Piśmiennictwo     325
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia