Uczenie się i nauczanie pływania

Uczenie się i nauczanie pływania

1 opinia

Wydawca:

AWF Kraków

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

26,25

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

26,25

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Niniejszy podręcznik przeznaczony jest dla konkretnego, wybranego kręgu odbiorców, do którego zaliczyć można: studentów i absolwentów wyższych szkół i akademii wychowania fizycznego,nauczycieli wychowania fizycznego, instruktorów i trenerów sportu pływackiego, instruktorów pływania rekreacyjnego i rehabilitacji ruchowej oraz wszystkie osoby zainteresowane uczeniem się i nauczaniem pływania.


Liczba stron325
WydawcaAWF Kraków
ISBN-13978-83-891-2134-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział 1. Organizacja procesu nauczania pływania    11
  1.1. Organizacja nauczania pływania dla młodzieży szkolnej    11
  1.1.1. Czynności organizacyjne poprzedzające nauczanie pływania    12
  1.1.2. Miejsce i przygotowanie akwenu do nauczania pływania    12
  1.2. Planowanie nauczania pływania, kontrola wyników oraz dokumentacja    14
  1.3. Bezpieczeństwo w czasie zajęć ruchowych w wodzie    16
  1.3.1. Zakres obowiązków i odpowiedzialności osób biorących udział w procesie nauczania pływania    16
  1.3.1.1. Zakres obowiązków nauczyciela pływania    16
  1.3.1.2. Zakres obowiązków ucznia    19
  1.3.1.3. Zakres czynności opiekuna grupy (osoby doprowadzającej uczniów na pływalnię)    20
  1.4. Realizacja procesu nauczania pływania    21
  1.4.1. Czynności lekcyjne nauczyciela pływania    21
  1.4.2. Budowa toku lekcyjnego    22
  1.4.3. Formy organizacyjne przebiegu ćwiczeń na lekcji    32
  1.4.4. Podsumowanie lekcji    35
  1.4.5. Przybory dydaktyczne w uczeniu się i nauczaniu pływania    35
  1.4.6. Środki natychmiastowej informacji w nauczaniu pływania    37
  Rozdział 2. Wybrane aspekty procesu uczenia się i nauczania pływania    39
  2.1. Definicje uczenia się i nauczania czynności motorycznych    39
  2.2. Osobowość i kompetencje nauczyciela pływania    42
  2.3. Wybrane metody nauczania czynności pływackich    45
  2.4. Formy dydaktyczne stosowane w nauczaniu pływania    56
  2.5. Wybrane zasady dydaktyczne    57
  Rozdział 3. Pierwszy etap uczenia się i nauczania pływania - zdobywanie kompetencji pływackich    60
  3.1. Uczenie się i nauczanie podstawowych umiejętności pływackich    61
  3.1.1. Wstępna adaptacja organizmu człowieka do środowiska wodnego    61
  3.1.1.1. Adaptacja w aspekcie warunków fizycznych wody    62
  3.1.1.2. Adaptacja do środowiska wodnego pod względem funkcjonalnym    74
  3.1.1.3. Adaptacja psychomotoryczna do środowiska wodnego    77
  3.1.2. Specyfika oddychania w środowisku wodnym    80
  3.1.3. Lęk przed wodą    81
  3.2. Ćwiczenia pierwszego etapu uczenia się i nauczania pływania    84
  3.2.1. Czynności ruchowe w środowisku wodnym    86
  3.2.2. Zanurzanie twarzy, otwieranie oczu i orientacja pod powierzchnią wody    87
  3.2.3. Opanowanie specyficznego oddychania w środowisku wodnym    89
  3.2.4. Zapoznanie z wyporem wody    92
  3.2.5. Opanowanie leżenia na piersiach i grzbiecie    94
  3.2.6. Elementarne skoki do wody    97
  3.2.7. Opanowanie poślizgów na piersiach i grzbiecie    100
  3.2.8. Opanowanie ruchów kończyn dolnych w pływaniu na piersiach i grzbiecie    104
  3.2.9. Pływanie elementarne    105
  Rozdział 4. Nauczanie pływania dzieci najmłodszych    109
  4.1. Organizacja oraz założenia programowe nauczania pływania dzieci w wieku 1-4 lat    109
  4.2. Wybór ćwiczeń do nauczania pływania dzieci w wieku 1-4 lat    111
  4.2.1. Ćwiczenia oswajające z wodą    111
  4.2.2. Nauczanie umiejętności zanurzania głowy oraz leżenia na piersiach i grzbiecie    117
  4.2.3. Ćwiczenia oddechowe    121
  4.2.4. Nauczanie lokomocji na piersiach i grzbiecie    125
  4.2.5. Skoki do wody    131
  Rozdział 5. Zabawy ruchowe w nauczaniu pływania    136
  5.1. Zabawy emocjonujące    138
  5.1.1. Wybór zabaw emocjonujących    138
  5.2. Zabawy dydaktyczne    146
  5.2.1. Wybór zabaw dydaktycznych    146
  5.2.1.1. Zabawy z zanurzaniem twarzy, otwieraniem oczu i nurkowaniem    146
  5.2.1.2. Zabawy z wydechem do wody    153
  5.2.1.3. Zabawy wypornościowe oraz przygotowujące do leżenia na wodzie i poślizgu    157
  5.2.1.4. Zabawy ze skokami do wody    164
  5.2.1.5. Zabawy kształtujące elementy techniki pływania    167
  Rozdział 6. Drugi etap uczenia się i nauczania pływania - opanowanie standardowych technik pływania    174
  6.1. Kraul na grzbiecie    176
  6.1.1. Ewolucja kraula na grzbiecie    176
  6.1.2. Kraul na grzbiecie - ogólna charakterystyka techniki    180
  6.1.3. Kraul na grzbiecie - przebieg ruchów napędowych    182
  6.1.4. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania pływania kraulem na grzbiecie    186
  6.2. Kraul    198
  6.2.1. Ewolucja kraula    198
  6.2.2. Kraul - ogólna charakterystyka techniki    204
  6.2.3. Kraul - przebieg ruchów napędowych    206
  6.2.4 Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania pływania kraulem    210
  6.3. Delfin    222
  6.3.1. Ewolucja delfina    222
  6.3.2. Delfin - ogólna charakterystyka techniki    224
  6.3.3. Delfin - przebieg ruchów napędowych    226
  6.3.4. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania pływania delfinem    231
  6.4. Styl klasyczny (żabka)    241
  6.4.1 Ewolucja stylu klasycznego    241
  6.4.2. Styl klasyczny - ogólna charakterystyka techniki    245
  6.4.3. Styl klasyczny - przebieg ruchów napędowych    247
  6.4.4. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania pływania stylem klasycznym    252
  6.5. Starty    263
  6.5.1. Start ze słupka startowego    263
  6.5.1.1. Technika skoku startowego ze słupka    264
  6.5.1.2. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania skoku startowego ze słupka    271
  6.5.2. Start w stylu grzbietowym    277
  6.5.2.1. Technika startu w stylu grzbietowym    278
  6.5.2.2. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania startu z wody w stylu grzbietowym    280
  6.6. Nawroty    282
  6.6.1. Nawrót w stylu grzbietowym    283
  6.6.1.1. Technika nawrotu w stylu grzbietowym    283
  6.6.1.2. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania nawrotu zwykłego w stylu grzbietowym    288
  6.6.1.3. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania nawrotu koziołkowego w stylu grzbietowym    290
  6.6.2. Nawrót w stylu dowolnym    293
  6.6.2.1. Technika nawrotu w stylu dowolnym    293
  6.6.2.2. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania nawrotu zwykłego w stylu dowolnym    297
  6.6.2.3. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania nawrotu koziołkowego w stylu dowolnym    300
  6.6.3. Nawrót w stylu motylkowym    303
  6.6.3.1. Technika nawrotu w stylu motylkowym    303
  6.6.3.2. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania nawrotu w stylu motylkowym    306
  6.6.4. Nawrót w stylu klasycznym    309
  6.6.4.1. Technika nawrotu w stylu klasycznym    309
  6.6.4.2. Wybór ćwiczeń do uczenia się i nauczania nawrotu w stylu klasycznym    313
  6.6.5. Nawroty w stylu zmiennym    316
  6.6.5.1. Technika nawrotów w stylu zmiennym    316
  Piśmiennictwo    325
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia