Etnografia dla terapeutów

-24%

Etnografia dla terapeutów

(pedagogów specja;nych - szkice metodologiczne)

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

11,32  14,90

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 14,90 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 9,69 zł  


11,32

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Proponowana publikacja jest efektem pracy na dwóch polach działalności pedagogicznej – poszukiwań naukowych Autorki i zaspokajania potrzeb środowisk niepełnosprawnych. Książka stanowi próbę metodologicznej odpowiedzi na współczesne trendy i paradygmaty pedagogiki specjalnej, m.in. biograficznego, holistycznego i zindywidualizowanego poznania osoby niepełnosprawnej i jej środowiska.
Publikacja stanowi przedstawienie etnografii jako strategii badawczej i autorskiej koncepcji Jamesa Spradleya – „Postępującej Sekwencji Badawczej”. O oryginalności pracy stanowią dwa zasadnicze elementy: 1) szczegółowe przedstawienie poszczególnych kroków badawczych; 2) eseje etnograficzne, wywiady, portrety, „dziennik obserwacji” jako opracowania i dane dwóch realnie istniejących środowisk terapeutycznych oferujących rehabilitację osobom niepełnosprawnym intelektualnie.
Adresatami publikacji są teoretycy i praktycy pedagogiki specjalnej oraz studenci pedagogiki różnych specjalności. Książka może zainteresować kadrę akademicką na kierunkach pedagogicznych – wszystkich typów uczelni, zarówno publicznych, jak i niepublicznych.


Rok wydania2005
Liczba stron247
KategoriaPedagogika specjalna
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-765-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  SPIS TREŚCI
  Wstęp
  
  Rozdział pierwszy
  ELEMENTY TEORII
  1. Badania kulturowe w pedagogice specjalnej
  2. Teoretyczna perspektywa badań jakościowych
  2.1. Nurty badawcze i cechy badań jakościowych
  2.2. Typy badań jakościowych w socjologii
  2.3. Typy badań jakościowych w pedagogice
  2.4. Relacja paradygmatu i metody
   2.4.1. E. Guba i Y. Lincoln jako badacze jakościowi
   2.4.2. M. Miles i m. Huberman jako logiczni pozytywiści
   2.4.3. E. Eisner i etnografia krytyczna
  
  Rozdział drugi
  ETNOGRAFIA
  1. Etnografia jako produkt pisemny badań jakościowych
  2. Etnografia J. Spradleya jako socjolingwistyczna strategia badawcza
  3. Relatywistyczna teoria znaczenia w etnografii J. Spradleya.
  
  Rozdział trzeci
  UCZESTNICY BADAŃ ETNOGRAFICZNYCH
  1. Osoba niepełnosprawna intelektualnie - portrety
   1.1. Osoba z zaburzeniami rozwoju
  2. Terapeuta - uczestnik terenu - fragment etnografii
  3. Pedagog jako badacz
  
  Rozdział czwarty
  KONTEKST KULTUROWY
  1. Biograficzny kontekst życia osoby z niepełnosprawnością intelektualną
  
  Rozdział piąty
  PROJEKTOWANIE ETNOGRAFII
  1. Kwestie wstępne realizacji badań jakościowych - strategia i przyjęcie pozycji badawczej
  2. Problemy gromadzenia danych
   2.1. Techniki etnografii
   2.1.1. Obserwacja uczestnicząca
   2.1.2. Wywiad etnograficzny
  3. Kwestie etyczne gromadzenia danych
  4. Problemy analizy danych
  4.1. Kwestie wiarygodności w badaniu jakościowym
  4.2. Rola badacza i informatora w badaniu jakościowym
  4.3. Oprogramowanie komputerowe Etnograph (wersja 5.0)
  
  Rozdział szósty
  KROKI BADAWCZE
  1. Lokalizacja informatora
  2. Wywiad z informatorem
  3. Typy zapisu etnograficznego
  4. Pytania opisowe
  5. Wstępna analiza wywiadów - poszukiwanie dziedzin
  6. Analiza dziedzin
  7. Pytania strukturalne
  8. Analiza taksonomiczna
  9. Pytania kontrastowe
  10. Analiza składowa
  11. Odkrywanie tematów kulturowych
  12. Pisanie eseju etnograficznego
  
  Rozdział siódmy
  FRAGMENT ETNOGRAFII ŚRODOWISKA TERAPEUTYCZNEGO
  1. Tło terapii
  Zakończenie
  Bibliografia
RozwińZwiń