Edukacyjne prowokacje Wykorzystanie etnografii performatywnej w procesie kształcenia doradców

Edukacyjne prowokacje Wykorzystanie etnografii performatywnej w procesie kształcenia doradców

Wykorzystanie etnografii performatywnej w procesie kształcenia doradców

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

39,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

39,80

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka jest adresowana zarówno do studentów, jak i osób prowadzących zajęcia. Zawiera metodyczne wskazówki prowadzenia zajęć dla studentów z powyższych i pokrewnych kierunków. Prezentuje też sposób organizowania wydarzeń dziejących się w ramach działalności uniwersytetu, a które można zastosować we własnej przyszłej praktyce zawodowej, jak i w konstruowaniu refleksji nad własnym rozumieniem roli doradcy. Co więcej, stanowi przykład połączenia refleksji teoretycznej z opisem działania w praktyce, co może być interesujące z punktu widzenia edukacji akademickiej i może być ciekawym poznawczo przykładem na „spotkanie się” teorii i praktyki.


Liczba stron156
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7850-083-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp ?7
  
  Rozdział I
   Rozumienie profesjonalizmu a kształcenie doradców    13
   1. Między profesją a zawodem (od uwolnienia do zniewolenia)    14
   2. Profesjonalizm nowoczesny    18
   3. Niejednoznaczność oczekiwań    22
   3.1. Niejednoznaczność oczekiwań w obszarze edukacji    23
   3.2. Niejednoznaczność oczekiwań w obszarze pracy zawodowej    25
   3.3. Niejednoznaczność oczekiwań w prowadzonych refleksjach
  „nad” i „w” praktyce poradniczej    27
  
  Rozdział II
   Drzewo wsparcia – doświadczanie i rozumienie
  problemów społecznych    31
   1. Gry miejskie    33
   2. Opis projektu Drzewo wsparcia    35
   3. Rekrutacja i wzajemne relacje uczestników gry    38
   4. Edukacja przez rozwiązywanie problemów w grupie    38
   5. Superwizja i podział ról w konstruowaniu projektu    42
   6. Doświadczanie problemów przez zmienność ról    47
   7. Redefinicje i rekonstrukcje – „stawanie się” przez uczestnictwo    52
   Podsumowanie projektu    56
   Konspekty do zajęć dydaktycznych wraz z komentarzem    57
  
  Rozdział III
   Etiudy poradnicze – o weryfikacji metod pracy doradców    65
   1. Dlaczego etiuda?    66
   2. Konstruowanie etiud – pomaganie oferowane    67
   3. Dekonstruowanie Etiud poradniczych –
  trudności w realizacji projektu    72
   3.1. Poradnictwo w mało przyjaznych miejscach    72
   3.2. Poradnictwo na ulicy, czyli spotkanie dwóch obcych (Innych)    75
   3.3. Mało aktywny udział w praktyce poradniczej    78
   4. Rekonstruowanie Etiud poradniczych – pomaganie „sterowane” (?)    80
   5. Prospektywna pomoc komunikacyjna    83
   Podsumowanie projektu    85
   Konspekty do zajęć dydaktycznych wraz z komentarzem    86
  
  Rozdział IV
   Stragan dobrych rad – wokół poradniczych ofert    93
   1. Po co metafora?    95
   2. Dlaczego „stragan”? Opis idei    97
   3. Przestrzeń dla poradniczego doświadczenia    99
   4. Stragan dobrych rad jako przestrzeń dla studiowania
  poradniczej praktyki     104
   5. Możliwe interpretacje     108
   6. Poradnictwo na poczekaniu     109
   7. Osobiste oceny uczestników     112
   8. „Przekonywanie jest bezpłodne”     113
   9. Odpowiedzialność i zaufanie     114
   Podsumowanie projektu     117
   Konspekty do zajęć dydaktycznych wraz z komentarzem     118
  
  Rozdział V
   Konstruowanie poradniczych doświadczeń
  i umiejętności     125
   1. Uczenie się/rozumienie roli doradcy     127
   2. Poradnicze doświadczenie i refleksja w praktyce     128
   3. Stawanie się doradcą w codzienności     131
   4. Doradca jako refleksyjny badacz     133
  
  Rozdział VI
   Refleksje nad możliwością i efektami zastosowania
  etnografii performatywnej w procesie/metodyce
  kształcenia doradców     137
   1. Refleksyjna praxis     138
   2. Etnografia performatywna jako akademicki konstrukt     141
   3. Moc zaangażowania     143
   4. Moc doświadczenia i doświadczania     145
  
  Zakończenie     149
  
  Bibliografia     151
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia