Strategia. Od planu do sieci

Strategia. Od planu do sieci

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W monografii zaproponowano projekcję rozwoju zarządzania strategicznego w ostatnich 60 latach. Podstawą prezentowanej sekwencji podejść do strategii były analiza osiągnięć naukowo-badawczych powstałych w opisywanym okresie, szczególnie tych mających miejsce w Stanach Zjednoczonych, a także kilkunastoletnie doświadczenia autora związane ze studiowaniem teorii, z obserwowaniem i analizowaniem praktyki strategii. Analizowany w monografii historyczny okres rozwoju zarządzania strategicznego pozwolił autorowi na wyodrębnienie pięciu głównych podejść do formułowania strategii. Wyróżniono je przede wszystkim ze względu na rodzaj dominującej w nich renty ekonomicznej. Autora interesowały więc ujęcia strategii i historyczne (klasyczne), i aktualnie obowiązujące. Dodatkowe pytanie stawiane w pracy dotyczy również związków między naukami o zarządzaniu a ekonomią.


Rok wydania2013
Liczba stron180
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-392-2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  
  1. Podejścia do strategii organizacji    15
  
  1.1. Preskryptywne klasyfikacje podejść do strategii organizacji    16
  1.2. Renta ekonomiczna jako kryterium klasyfikacji podejść do strategii    25
  1.3. Podejścia do strategii organizacji – podsumowanie    38
  
  2. Przesłanki i wyróżniki ewolucji podejść do strategii    41
  
  2.1. Przesłanki i wyróżniki zmian w podejściach do strategii w obszarze zarządzania    43
  2.2. Przesłanki i wyróżniki zmian w podejściach do strategii w obszarze organizacji    58
  2.3. Przesłanki i wyróżniki zmian w podejściach do strategii w obszarze otoczenia organizacji    66
  2.4. Przesłanki i wyróżniki ewolucji podejść do strategii – podsumowanie    78
  
  3. Klasyczne podejścia do strategii    81
  
  3.1. Planistyczne podejście do strategii    82
  3.1.1. Podstawy planistycznego podejścia do strategii    82
  3.1.2. Ramy planistycznego podejścia do strategii    84
  3.1.3. Planistyczne podejście do strategii – uwagi krytyczne    91
  3.2. Pozycyjne podejście do strategii    93
  3.2.1. Podstawy pozycyjnego podejścia do strategii    93
  3.2.2. Ramy pozycyjnego podejścia do strategii    95
  3.2.3. Pozycyjne podejście do strategii – uwagi krytyczne    104
  3.3. Zasobowe podejście do strategii    106
  3.3.1. Podstawy zasobowego podejścia do strategii    106
  3.3.2. Ramy zasobowego podejścia do strategii    109
  3.3.3. Zasobowe podejście do strategii – uwagi krytyczne    120
  3.4. Klasyczne podejścia do strategii – podsumowanie    122
  
  4. Współczesne podejścia do strategii    124
  
  4.1. Innowacyjno-przedsiębiorcze podejście do strategii    124
  4.1.1. Podstawy innowacyjno-przedsiębiorczego podejścia do strategii    124
  4.1.2. Ramy innowacyjno-przedsiębiorczego podejścia do strategii    128
  4.1.3. Innowacyjno-przedsiębiorcze podejście do strategii – uwagi krytyczne    136
  4.2. Sieciowe podejście do strategii    137
  4.2.1. Podstawy sieciowego podejścia do strategii    137
  4.2.2. Ramy sieciowego podejścia do strategii    141
  4.2.3. Sieciowe podejście do strategii – uwagi krytyczne    155
  4.3. Współczesne podejścia do strategii – podsumowanie    157
  
  Zakończenie    159
  
  Literatura    167
  Spis rysunków    179
  Spis tabel    181
RozwińZwiń