POLECAMY
-20%
Redakcja:
Format:
pdf, ibuk
Społeczeństwo 4.0 niesie ze sobą zarówno szanse, jak i wyzwania dla edukacji. Aby wykorzystać potencjał nowoczesnych technologii, konieczne jest dostosowanie programów nauczania do potrzeb społeczeństwa 4.0, skoncentrowanie się na rozwoju kompetencji oraz zabezpieczenie danych uczniów i studentów. Jednocześnie należy pamiętać, że edukacja to nie tylko nauka przedmiotów szkolnych, ale także kształtowanie wartości, umiejętności interpersonalnych i społecznych, które są równie ważne w społeczeństwie 4.0.
Autorzy dokonali zatem identyfikacji, eksplanacji i diagnozy edukacji, a zawarte w publikacji artykuły oddają istotę fragmentarycznie postrzeganych problemów bezpieczeństwa oraz edukacji XXI wieku.
Redaktorzy mają nadzieję, że publikacja poświęcona zagadnieniom dotyczących społeczeństwa 4.0 i edukacji w jej wielowątkowych aspektach, zainteresuje teoretyków, badaczy i nauczycieli, a jednocześnie zainspiruje odbiorców do refleksji nad nowymi wyzwaniami i szansami wykorzystania technologii informatyczno-komunikacyjnych w procesie kształcenia młodego pokolenia. (fragment wstępu)
Rok wydania | 2023 |
---|---|
Liczba stron | 354 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku |
ISBN-13 | 978-83-7467-381-5 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 5 |
Część I – SPOŁECZEŃSTWO WOBEC WYZWAŃ TRANSFORMACJI CYFROWEJ | 9 |
KRZYSZTOF ANDRZEJ WOJCIESZEK, DAWID LIPSKI | |
Kontakt na odległość. Czego nas uczą filozofowie i mistycy? Refleksja pedagogiczna | 11 |
JOANNA GRUBICKA | |
Inteligentne społeczeństwo cyfrowe w obliczu nowych technologii | 22 |
RENATA SZANTER | |
Przemysł 4.0 jako wyzwanie dla sektora MŚP w Polsce – wybrane aspekty | 46 |
PIOTR NIEDZIELSKI, MARIUSZ TEREBECKI | |
Herbarium Pomeranicum – otwarty dostęp do cyfrowych zasobów zielników pomorza – wybrane zagadnienia | 69 |
KLAUDIA SKELNIK , KAMILA SZCZEPAŃSKA-GÓRNA | |
Społeczna odpowiedzialność biznesu a profilowanie | 90 |
Część 2 – SZKOŁA I EDUKACJA W WARUNKACH ZMIANY SPOŁECZNEJ I TECHNOLOGICZNEJ | 105 |
JOLANTA MACIĄG | |
Współczesna szkoła w ponowoczesnym świecie | 107 |
WITOLD KOŁODZIEJCZYK | |
Warsztat nauczyciela w czasach wyzwań | 122 |
JAKUB JERZY CZARKOWSKI | |
Kształcenie komplementarne w perspektywie 4.0 | 137 |
JOLANTA ALEKSANDRA RODZEWICZ | |
Odwrócenie celu edukacji formalnej jako szansa na zbudowanie edukacji społeczeństwa 4.0 | 154 |
MICHAŁ WIKTOR ŻMIJEWSKI | |
Kryzys jako początek nowej drogi? Moc w synergii, czyli jak może wyglądać nowa Hybrydowa Szkoła | 163 |
MAGDALENA KRYŃSKA | |
Uczeń 4.0, czyli nowe wyzwania dla nauczycieli | 190 |
RAFAŁ MIKOŁAJCZAK | |
Cyberbezpieczeństwo w placówkach oświatowych | 198 |
Część 3 – PRAKTYCZNE ROZWIĄZANIA EDUKACYJNE W ŚWIECIE EWOLUCJI I NIEPOKOJU | 211 |
KAZIMIERZ JAŁOWCZYK | |
Edukacyjne funkcje malarstwa | 213 |
MIROSŁAW GUBERNAT, MAŁGORZATA DIETRICH | |
Siedem zmian wprowadzonych w Niepublicznej Szkole Podstawowej nr 7 w Słupsku podczas siedmiu lat jej funkcjonowania, tj. w latach 2014–2020 | 229 |
KAROLINA KELER | |
Siła rażenia zależy od pola działania. Wybuchy energii w tradycyjnej szkole w niekonwencjonalnej odsłonie | 241 |
GRZEGORZ BORECKI, LIDIA SADOWSKA, IWONA NOWOCIŃSKA, JUSTYNA HENDRYCH | |
Zainspirowani i gotowi na edukacyjne wyzwania | 249 |
EMILIA JANKOWSKA | |
Wykorzystanie narzędzi multimedialnych podczas nauki zdalnej w Zespole Szkół w Mogilnie | 269 |
MONIKA MAJ | |
Zdalne nauczanie matematyki w dobie pandemii koronawirusa | 285 |
TOMASZ DOBROWOLSKI | |
Koncepcja pracy przedszkola na przykładzie Przedszkola Miejskiego Integracyjnego nr 8 „Zamek Skarbów” w Słupsku | 295 |
MICHAŁ OLEJNICZAK, KATARZYNA NACZK, ALICJA JASKULSKA, NATALIA INDEKA, RADOSŁAW BIANGA | |
Ocena organizacji procesu dydaktycznego na uczelniach wyższych, w województwie pomorskim, w czasie trwania pandemii COVID-19 | 306 |