Kwartalnik Pedagogiczny 2023/2 (268)

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

13,86  16,70

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 16,70 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 10,02 zł  


13,86

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Numer zawiera interesujące artykuły poświęcone edukacji, kształceniu nauczycieli i badaniom edukacyjnym. Autorzy artykułów podkreślają rolę nauczycieli w tworzeniu lepszej przyszłości dla społeczeństwa, które musi stawić czoła nowym wyzwaniom. Opisują także różne aspekty badań edukacyjnych i praktyczne rozwiązania, które mają na celu poprawę jakości nauczania i uczenia się. Prace przedstawiają także inspirujące propozycje łączenia teorii edukacji z działaniem nauczycieli w praktyce, rozwijania umiejętności badawczych nauczycieli czy korzystania z narzędzi takich jak portfolio edukacyjne. Artykuły zachęcają do refleksji nad znaczeniem badań, analizy danych i doskonalenia praktyk edukacyjnych.


Rok wydania2023
Liczba stron144
KategoriaPedagogika ogólna
WydawcaUniwersytet Warszawski
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Joanna Madalińska-Michalak, Jolanta Sujecka-Zając – Wprowadzenie    7
  
  ARTYKUŁY
  Bogusława Dorota Gołębniak – Badania w działaniu w pedagogicznym komponencie kształcenia nauczycieli. Refleksje z praktyki    9
  
  Agnieszka Janiak-Jasińska – Kompetencje badawcze w kształceniu przyszłych nauczycieli – projektowanie programów studiów przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela    29
  
  Grażyna Czetwertyńska – Portfolio w przygotowaniu nauczycieli do zawodu na podstawie doświadczeń Szkoły Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego    41
  
  Kinga Białek, Magdalena Swat-Pawlicka – Projekt „Krytyczne czytanie ze Szkołą Edukacji” – od koncepcji edukacyjnej do wdrożenia    63
  
  Bartłomiej Walczak – Dlaczego warto uczyć nauczycielki i nauczycieli ewaluacji? Perspektywy teoretyczne i praktyczne    85
  
  Joanna Dobkowska, Barbara Murawska – Wykorzystywanie wyników monitorowania umiejętności uczniów z języka polskiego w praktyce szkolnej    101
  
  Monika Jakubowska-Mirek, Ewa Stożek – Monitorowanie osiągnięć uczniów z matematyki jako metoda doskonalenia zawodowego nauczycieli    121
  
  Noty o Autorach    141
  
  *********
  
  Joanna Madalińska-Michalak, Jolanta Sujecka-Zając – Introduction    7
  
  ARTICLES
  Bogusława Dorota Gołębniak – Action research in pre-service teacher education in the field of pedagogy. Reflections from practice    9
  
  Agnieszka Janiak-Jasińska – Research competences in educating future teachers – designing study programmes thatprepare students for the teaching profession    29
  
  Grażyna Czetwertyńska – Portfolio as a means to prepare teachers for their career, basing on experiences of the School of Education of Polish-American Freedom
  Foundation and University of Warsaw    41
  
  Kinga Białek, Magdalena Swat-Pawlicka – “Critical reading with the School of Education”: from concept to implementation    63
  
  Bartłomiej Walczak – Why is it a good idea to teach teachers about evaluation? Theoretical and practical perspectives    85
  
  Joanna Dobkowska, Barbara Murawska – Using the results of the monitoring of students’ Polish language skills in school practice    101
  
  Monika Jakubowska-Mirek, Ewa Stożek – Monitoring students’ achievements in mathematics as a method of teachers’ professional development    121
  
  Contributors to this issue    141
RozwińZwiń