Bezpieczeństwo pracy w zarządzaniu przedsiębiorstwami z uwzględnieniem czasu pandemii SARS-COV-2

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,44  20,32

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 20,32 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 15,44 zł  


15,44

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W każdej prowadzonej działalności, bez względu na jej charakter, formę czy zakres, istnieje ryzyko narażenia człowieka na czynniki szkodliwe, uciążliwe lub niebezpieczne w środowisku pracy. Niestety wraz z postępem techniki rośnie też skala zagrożeń, jednak należy pamiętać, że decydujący wpływ na bezpieczeństwo pracy ma zachowanie pracownika i jego postępowanie. W procesie zarządzania bezpieczeństwem pracy obowiązuje zasada, że „każdy odpowiada za bezpieczeństwo własne i współpracowników”. Jednym z podstawowych elementów skutecznego zarządzania bezpieczeństwem pracy, a zarazem trudnym do przeprowadzenia, jest więc motywowanie pracowników do pracy bezurazowej.


Obecnie coraz więcej uwagi poświęca się zagadnieniom: promocji bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, komunikacji, motywacji, kształtowania zachowań, edukacji oraz kulturze organizacji i bezpieczeństwa pracy. Niniejsza praca przeznaczona jest dla studentów kierunków technicznych i ekonomicznych, pracowników i menedżerów służb bhp oraz dla wszystkich zainteresowanych problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy. Jej celem jest przekazanie czytelnikom niezbędnych informacji dotyczących wybranych elementów systemu zarządzania bhp w przedsiębiorstwie, z uwzględnieniem praktyk przedstawionych na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa z branży przemysłu lotniczego w dobie pandemii COVID-19.


Rok wydania2021
Liczba stron192
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaPolitechnika Częstochowska
ISBN-13978-83-7193-813-9
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp
  
  Rozdział 1 Praca jako sposób na zaspokojenie niezbędnych potrzeb człowieka i źródło zagrożeń jego życia i zdrowia
  1.1. Praca w życiu człowieka
  1.2. Praca jako system „człowiek – obiekt techniczny – otoczenie”
  1.3. Zmiany zachodzące w charakterze pracy i ich skutki
  1.4. Bezpieczeństwo pracy jako dobro niepodlegające prawom rynku
  1.5. Równowaga między pracą a życiem pozazawodowym (Work-Life Balance – W-LB)
  
  Rozdział 2 Zagrożenia człowieka w pracy
  2.1. Pojęcie i definicje zagrożeń – ich podział i klasyfikacja
  2.2. Czynniki materialnego środowiska pracy
  2.3. Zagrożenia osobowe – organizacja pracy
  2.4. Zachowania osobowe – czynnik ludzki
  2.4.1. Zagrożenia człowieka w pracy
  2.4.2. Błędy popełniane przez człowieka
  2.4.3. Niezawodność człowieka w pracy
  2.4.4. Rytmy biologiczne człowieka
  2.5. Zagrożenia osobowe – społeczne środowisko pracy
  2.6. Człowiek a kultura organizacji i bezpieczeństwa pracy
  2.7. Metody identyfikacji zagrożeń i oceny stanu bezpieczeństwa pracy
  
  Rozdział 3 Skutki zagrożeń występujących w procesach pracy
  3.1. Wypadki przy pracy – zagrożenia życia
  3.2. Zagrożenia zdrowia – choroby zawodowe
  3.3. Świadczenia przysługujące pracownikowi z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej
  3.4. Ekonomiczne aspekty bezpieczeństwa i higieny pracy
  3.4.1. Ogólne koszty bezpieczeństwa pracy
  3.4.2. Koszty wypadków przy pracy
  3.4.3. Koszty profilaktyki i prewencji wypadkowej
  3.4.4. Ekonomiczne stymulatory poprawy bezpieczeństwa i higieny pracy
  
  Rozdział 4 Miejsce bezpieczeństwa i higieny pracy w wybranych koncepcjach zarządzania przedsiębiorstwem
  4.1. Koncepcja zrównoważonego rozwoju – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
  4.2. Zarządzanie zmianą
  4.3. Zarządzanie zasobami niematerialnymi
  4.3.1. Zarządzanie wiedzą
  4.3.2. Zarządzanie kapitałem intelektualnym
  4.4. Tradycyjne i systemowe zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy
  4.4.1. Tradycyjne zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy
  4.4.2. Systemowe zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy
  4.4.3. Szczególna rola ryzyka w zarządzaniu bezpieczeństwem – niektóre przyczyny niepowodzeń
  
  Rozdział 5 Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy w przedsiębiorstwie w dobie pandemii wywołanej wirusem SARS-CoV-2
  5.1. Koronawirus z medycznego punktu widzenia
  5.2. Prawa i obowiązki stron stosunku pracy w czasie pandemii COVID-19
  5.2.1. Prawa i obowiązki pracodawców
  5.2.2. Prawa i obowiązki pracowników
  5.3. Środki ochrony indywidualnej w przedsiębiorstwie w dobie pandemii COVID-19
  5.4. Praca zdalna jako środek ochrony zbiorowej w przedsiębiorstwie
  5.5. Popularyzacja bezpieczeństwa i higieny pracy w czasach pandemii COVID-19
  5.5.1. Bezpieczeństwo i higiena pracy w czasach pandemii COVID-19 na przykładzie wybranej firmy przemysłu lotniczego w Polsce – case study
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  Streszczenie
  
  Abstract
RozwińZwiń