Mikro- i makroekonomiczny wymiar rynku nieruchomości i inwestycji

1 opinia

Redakcja:

Anna Korombel

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

14,65  19,27

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 19,27 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 14,65 zł  


14,65

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Rynek nieruchomości, przyczyniając się do wyznaczania standardu życia obywateli danego kraju czy też regionu, ma fundamentalne znaczenie dla wzrostu i rozwoju gospodarczego kraju. Stanowi specyficzny segment gospodarki, który z jednej strony jest od niej silnie uzależniony, z drugiej strony silnie na nią wpływa. Ta relacja powoduje, że rynek nieruchomości ciągle się zmienia. Kształtują go bowiem nie tylko czynniki ekonomiczne, takie jak wzrost gospodarczy, poziom stop procentowych, poziom inflacji, poziom bezrobocia, ale również zmiany demograficzne czy też zmiany aktów prawnych. Czynniki, takie jak moda czy gusty i preferencje konsumentów, kształtują popyt konsumentów przede wszystkim na pierwotnym rynku mieszkaniowym, a to z kolei wpływa na kształt rynku gruntów inwestycyjnych.


Zasadniczym celem monografii jest próba całościowego spojrzenia na niezwykle istotne czynniki wzrostu współczesnej gospodarki, jakimi są inwestycje i rynek nieruchomości, a także wskazanie znaczenia dla obu tych czynników pierwszych skutków pandemii wywołanej wirusem SARS-CoV-2.


Niniejsze opracowanie obejmuje 14 rozdziałów, których autorzy podjęli problematykę mikro- i makroekonomicznych aspektów rynku nieruchomości i inwestycji. Ich rozpoznanie ma nie tylko duże znaczenie poznawcze, ale również aplikacyjne.


Publikacja może być przydatna dla studentów, szczególnie kierunku finanse i rachunkowość w biznesie na specjalności inwestycje i nieruchomości, słuchaczom studiów podyplomowych z zakresu nieruchomości i inwestycji, a także przedstawicielom praktyki gospodarczej.


Rok wydania2021
Liczba stron195
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaPolitechnika Częstochowska
ISBN-13978-83-7193-788-0
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa
  
  CZĘŚĆ I
  EKONOMICZNE UWARUNKOWANIA FUNKCJONOWANIA RYNKU
  NIERUCHOMOŚCI I INWESTYCJI
  
  Rozdział    1
  Uwarunkowania inwestowania w nieruchomości – perspektywa
  makro- i mikroekonomiczna
  Anna Lemańska-Majdzik, Małgorzata Okręglicka
  
  Rozdział    2
  Parametry rynku nieruchomości jako czynniki lokalnego rozwoju
  gospodarczego miasta
  Iwona Gorzeń-Mitka, Monika Sipa, Andrzej Skibiński, Marcin Sitek
  
  Rozdział    3
  Cykliczność jako strukturalna cecha rynku nieruchomości
  mieszkaniowych
  Olga Ławińska, Anna Korombel
  
  Rozdział    4
  Efekt Veblena na przykładzie rynku nieruchomości luksusowych w Polsce
  Katarzyna Kucia, Anna Korombel
  
  Rozdział    5
  Ewolucja łódzkiego rynku mieszkaniowego w latach 2006-2019
  Monika Sipa, Iwona Gorzeń-Mitka, Andrzej Skibiński, Marcin Sitek
  
  Rozdział    6
  Polska w świecie inflacji od czasów transformacji gospodarczej
  po 1989 roku
  Ewa Bień, Bogna Konodyba-Rorat
  
  CZĘŚĆ II
  DETERMINANTY AKTYWNOŚCI INWESTYCYJNEJ
  PODMIOTÓW GOSPODARCZYCH
  
  Rozdział    7
  Zintegrowane inwestycje terytorialne jako instrument finansowania
  inwestycji w jednostkach samorządu terytorialnego
  Marzena Małek, Anna Korombel
  
  Rozdział    8
  Inwestycje jednostek samorządu terytorialnego w obszarze
  komunalnego budownictwa mieszkaniowego
  Marta Szczepańczyk, Anna Poskart
  
  Rozdział    9
  Znaczenie stanu nieruchomości w procesie wyceny
  Piotr Kuraś
  
  Rozdział    10
  Pośrednie inwestowanie w nieruchomości poprzez rynek finansowy
  Marcin Sitek, Andrzej Skibiński, Monika Sipa, Iwona Gorzeń-Mitka
  
  Rozdział    11
  Inwestowanie na rynkach finansowych w oparciu o model wyceny
  aktywów kapitałowych
  Mateusz Bajor
  
  Rozdział    12
  Diagnoza rozwoju przedsiębiorczości w oparciu o demografię biznesu
  na przykładzie krajów bałtyckich
  Andrzej Skibiński, Monika Sipa, Iwona Gorzeń-Mitka, Marcin Sitek
  
  Rozdział    13
  Nietypowe zachowania nabywcze konsumentów w warunkach
  niekryzysowych oraz w dobie pandemii koronawirusa SARS-CoV-2
  Marta Grzyb, Anna Korombel
  
  Rozdział    14
  Wpływ pandemii COVID-19 na wybrane branże gospodarcze w Polsce
  i na świecie
  Anna Poskart, Marta Szczepańczyk
RozwińZwiń