POLECAMY
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Monografia jest przede wszystkim zapisem innowacyjnych praktyk edukacyjnych, eksperymentów i propozycji rozwiązań szkolnych w zwykłej, codziennej praktyce, mogących stanowić o sile tej książki. Nie tyle bowiem chodzi dziś o budowanie teoretycznych podstaw, które na nic się zdają w szkolnej rzeczywistości, ile o umiejętność wejścia w ponowoczesną oraz nowomedialną rzeczywistość, dotykającą wszystkich przestrzeni życia codziennego (w tym edukacji) i odnalezienie się w niej. Publikacja z pewnością dowodzi tego, że to nie systemowe rozwiązania, ale oddolne poszukiwania poszczególnych praktyków są ratunkiem dla współczesnej edukacji […]. Dzięki nauczycielom, którzy poszukują przestrzeni porozumienia z młodymi ludźmi, zachodzi zmiana. Na razie jest ona niewidoczna, bo dokonuje się po cichu, pokątnie, niesystemowo, w cieniu zwyczajnych lekcji, ale obejmuje coraz większą rzeszę nauczycieli i pedagogów, którym zależy, którym się chce.
Z recenzji prof. dr. hab. Adama Regiewicza
Rok wydania | 2023 |
---|---|
Liczba stron | 290 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8331-097-8 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 9 |
Część I. W stronę teorii | 13 |
Agnieszka Kowalkiewicz-Kulesza, Współczesna szkoła w oczach nastolatków | 15 |
Agata Karolczyk-Kozyra, Co wspólnego ma coaching z lekcjami języka polskiego? | 29 |
Katarzyna Zalisz, Pokolenie jutra w dzisiejszej polskiej szkole: charakterystyka, priorytety i wyzwania nie tylko w klasie językowej | 47 |
Marta Grześko-Nyczka, (R)ewolucja w klasie szkolnej. O potrzebie (re)organizacji przestrzeni edukacyjnej | 59 |
Jakub Niewiński, Szkoła jako przestrzeń do zagospodarowania i eksperymentowania | 71 |
Anna Konarzewska, O czułym wychowawcy słów kilka | 89 |
Katarzyna Rukojć, Uczenie dziecka z traumą. Psychoedukacja. Lekcjoterapia | 95 |
Anna Kuśmierek, Ponoszenie porażek sposobem na zdobywanie wiedzy | 109 |
Tomasz Dobrowolski, Zastosowanie terapii integracji sensorycznej jako formy wsparcia małego dziecka | 121 |
Jolanta Maciąg, Czynniki organizacyjne pracy zawodowej w ocenie nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej | 133 |
Weronika Kisiel, Zrozumieć uczenie się. Skuteczne zdziwienie – wyzwalająca myślenie nauka czytania i pisania w świetle odkryć badań kognitywnych | 155 |
Klaudia Jeznach, Neurodydaktyka i nauka poprzez zabawę grupową | 167 |
Część II. W stronę praktyki | 187 |
Dorota Kujawa-Weinke, Różnorodne sposoby na weryfikację wiedzy – rozwiązania praktyczne | 189 |
Marcin Miłko, Kształtowanie kompetencji przyszłości na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej | 201 |
Katarzyna Wojtowicz, Fake news, dezinformacja, weryfikacja – szkoła wobec nadprodukcji informacji | 221 |
Gracja Cimaszewska-Kuniniec. Wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w nauczaniu zdalnym | 235 |
Maciej Celiński, Sześcioetapowa metoda nauczania informatyki w szkole podstawowej | 249 |
Anna Matecka, Teatralizacja w edukacji początkowej. Kreatywny nauczyciel, kreatywny uczeń | 259 |
Justyna Potempska, Skuteczna nauka języka obcego na zajęciach online | 277 |