Szkoła jutra? Tradycja i (r)ewolucje w edukacji

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

17,06  22,45

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 22,45 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 13,47 zł  


17,06

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Monografia jest przede wszystkim zapisem innowacyjnych praktyk edukacyjnych, eksperymentów i propozycji rozwiązań szkolnych w zwykłej, codziennej praktyce, mogących stanowić o sile tej książki. Nie tyle bowiem chodzi dziś o budowanie teoretycznych podstaw, które na nic się zdają w szkolnej rzeczywistości, ile o umiejętność wejścia w ponowoczesną oraz nowomedialną rzeczywistość, dotykającą wszystkich przestrzeni życia codziennego (w tym edukacji) i odnalezienie się w niej. Publikacja z pewnością dowodzi tego, że to nie systemowe rozwiązania, ale oddolne poszukiwania poszczególnych praktyków są ratunkiem dla współczesnej edukacji […]. Dzięki nauczycielom, którzy poszukują przestrzeni porozumienia z młodymi ludźmi, zachodzi zmiana. Na razie jest ona niewidoczna, bo dokonuje się po cichu, pokątnie, niesystemowo, w cieniu zwyczajnych lekcji, ale obejmuje coraz większą rzeszę nauczycieli i pedagogów, którym zależy, którym się chce.
Z recenzji prof. dr. hab. Adama Regiewicza


Rok wydania2023
Liczba stron290
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8331-097-8
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  
  Część I. W stronę teorii    13
  
  Agnieszka Kowalkiewicz-Kulesza, Współczesna szkoła w oczach nastolatków    15
  Agata Karolczyk-Kozyra, Co wspólnego ma coaching z lekcjami języka polskiego?     29
  Katarzyna Zalisz, Pokolenie jutra w dzisiejszej polskiej szkole: charakterystyka, priorytety i wyzwania nie tylko w klasie językowej    47
  Marta Grześko-Nyczka, (R)ewolucja w klasie szkolnej. O potrzebie (re)organizacji przestrzeni edukacyjnej    59
  Jakub Niewiński, Szkoła jako przestrzeń do zagospodarowania i eksperymentowania    71
  Anna Konarzewska, O czułym wychowawcy słów kilka    89
  Katarzyna Rukojć, Uczenie dziecka z traumą. Psychoedukacja. Lekcjoterapia    95
  Anna Kuśmierek, Ponoszenie porażek sposobem na zdobywanie wiedzy    109
  Tomasz Dobrowolski, Zastosowanie terapii integracji sensorycznej jako formy wsparcia małego dziecka    121
  Jolanta Maciąg, Czynniki organizacyjne pracy zawodowej w ocenie nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej    133
  Weronika Kisiel, Zrozumieć uczenie się. Skuteczne zdziwienie – wyzwalająca myślenie nauka czytania i pisania w świetle odkryć badań kognitywnych    155
  Klaudia Jeznach, Neurodydaktyka i nauka poprzez zabawę grupową    167
  
  Część II. W stronę praktyki    187
  
  Dorota Kujawa-Weinke, Różnorodne sposoby na weryfikację wiedzy – rozwiązania praktyczne    189
  Marcin Miłko, Kształtowanie kompetencji przyszłości na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej    201
  Katarzyna Wojtowicz, Fake news, dezinformacja, weryfikacja – szkoła wobec nadprodukcji informacji    221
  Gracja Cimaszewska-Kuniniec. Wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w nauczaniu zdalnym     235
  Maciej Celiński, Sześcioetapowa metoda nauczania informatyki w szkole podstawowej    249
  Anna Matecka, Teatralizacja w edukacji początkowej. Kreatywny nauczyciel, kreatywny uczeń    259
  Justyna Potempska, Skuteczna nauka języka obcego na zajęciach online    277
RozwińZwiń