Szkoła na miarę możliwości dziecka

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

12,75  17,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

12,7517,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W listopadzie 2008 roku w Instytucie Pedagogiki Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu została zorganizowana Ogólnopolska Konferencja Naukowa na temat: SZKOŁA NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI DZIECKA. Konferencja stanowiła próbę rozważań nad kształceniem i wychowaniem dziecka
w młodszym wieku szkolnym. Miała ona charakter interdyscyplinarny, a zaproszeni goście to: nauczyciele, pedagodzy, psychologowie, wychowawcy i rodzice.
Rozważania teoretyczne prelegentów koncentrowały się między innymi wokół pedagogicznych, psychologicznych i metodycznych rozwiązań stosowanych w trakcie organizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego dostosowanego do indywidualnych możliwości dziecka. Podczas konferencji odbyły się również dwie sesje warsztatowe, które dotyczyły praktycznych aspektów pracy z dzieckiem w młodszym wieku szkolnym, między innymi: warsztat pierwszy na temat „Wartość refleksji w działaniu – eksperymenty plastyczne”, prowadzony przez mgr Jolantę Gisman-Stoch oraz warsztat drugi „Środki teatralne w edukacji”, prowadzony przez dr Ewę Tomaszewską.Prezentowana publikacja skierowana jest do studentów pedagogiki, czynnych zawodowo nauczycieli, nauczycieli doradców i konsultantów metodycznych, pracowników wojewódzkich ośrodków metodycznych i rodziców.


Liczba stron176
WydawcaWyższa Szkoła Humanitas
ISBN-13978-83-65682-24-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ebook dostępny na rozdziały

Szkoła na miarę możliwości dziecka

  1. Agata Kalinowska: Niekorzystny wpływ nieakceptacji ze strony grupy na rozwój uczuciowy i społeczny dziecka w młodszym wieku szkolnym »
  2. Agata Olszewska: Dwa światy – wspólne metody pracy. O objawach i terapii dzieci z ADHD i Zespołem Aspergera »
  3. Agata Orzeł-Żukowska: Uczeń z zespołem hiperkinetycznym z deficytem uwagi – opis i analiza przypadku. Budowanie systemu wsparcia »
  4. Agnieszka Musiał: Pomóżmy sobie wzajemnie. O tym, jak trudno być rodzicem i nauczycielem dziecka z ADHD i Zespołem Aspergera. Sposoby wsparcia i możliwości współpracy »
  5. Aleksandra Światowska: „Szkoła diagnozująca” – wczesne wykrywanie symptomów zaburzeń w szkole – tworzenie systemów pomocy »
  6. Anna Gajdzica: Program nauczania na miarę dziecka czy dzieci na miarę programu? Rozważania o miejscu programu w kształceniu zintegrowanym »
  7. Anna Kędzierska: Dziecko w szkole waldorfskiej »
  8. Anna Nitecka-Walerych: Wychowanie fizyczne w kształceniu zintegrowanym. Sukces czy porażka? »
  9. Danuta Krzywoń: Zabawy fundaMentalne jako propozycja pracy z dzieckiem u progu szkoły »
  10. Danuta Szeligiewicz-Urban: Praca zespołów terapeutycznych w szkole z dzieckiem niepełnosprawnym o specjalnych potrzebach edukacyjnych »
  11. Ewa Klimas-Kuchtowa: Uczeń zdolny – kim jest, kim może być? »
  12. Gabriel Rosocha: Sytuacja przedmiotu muzyka w szkolnictwie powszechnym a możliwości stymulacji zdolności muzycznych dzieci »
  13. Halina Kantor: Dziecko z ADHD i Zespołem Aspergera w szkole. Co pomaga we wspieraniu dziecka, a co stanowi przeszkodę (na podstawie doświadczeń własnych oraz rodziców uczestniczących w www.forum.adhd.org.pl) »
  14. Hewilia Hetmańczyk: Usprawnianie funkcjonowania dzieci nieśmiałych w sytuacji szkolnej »
  15. Jolanta Łysakowska: Jakie znaczenie mają Indywidualne Wzorce Myślenia w edukacji dziecka oraz w komunikacji nauczyciel – uczeń? »
  16. Marta Twardoch: Tutaj jestem sobą. Metody pracy z dziećmi z ADHD i Zespołem Aspergera umożliwiające integrację i wsparcie w świetlicy terapeutycznej »
  17. Monika Kornaszewska-Polak: Komunikacja z uczniem trudnym »
  18. Sonia Jarzombek-Ziemiańska: Program „The Gateway Award” jako propozycja do planowania procesu dydaktyczno-wychowawczego dla młodszych dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym »
  19. Teresa Borowska: Edukacyjny program zmierzający do wzbogacenia zasobów emocjonalnych uczniów i jego rezultaty »
  20. Urszula Szuścik: Twórczość plastyczna dziecka – próba syntezy »
  21. Zenon Gajdzica: Dziecko z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej – możliwości ograniczenia wielostronnego rozwoju »

EBOOKI WYDAWCY

POLECAMY

Ciekawe propozycje

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia