Zachowania konsumpcyjne ludzi w wieku starszym

-17%

Zachowania konsumpcyjne ludzi w wieku starszym

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

0,83  1,00

Format: pdf

Cena początkowa: 1,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 0,83 zł  


0,83

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Głównym celem pracy jest ocena zachowań konsumpcyjnych ludzi w wieku starszym. Podjęty problem badawczy zrealizowano na podstawie danych pozyskanych z badań bezpośrednich (ilościowych i jakościowych). Podmiotem badania stali się konsumenci indywidualni, którzy ukończyli 60. rok życia. W badaniu skoncentrowano się na preferencjach nabywczych i postawach ludzi starszych wobec różnych dóbr i usług konsumpcyjnych. Zbadano także sytuację społeczną seniorów oraz oceniono ich subiektywny stan zdrowia, a także sprawność fizyczną i intelektualną. Jednym z celów badania było poznanie opinii respondentów na temat przeobrażeń na rynku oraz zdobycie informacji o wpływie narzędzi marketingowych na ich zachowania. Ważnym zadaniem badawczym była także ocena sytuacji materialnej, struktury miesięcznych wydatków budżetowych oraz przebiegu procesu decyzyjnego. Dzięki badaniom psychologicznym stworzono psychospołeczny profil starszych konsumentów.


Rok wydania2011
Liczba stron201
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7246-639-6
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WPROWADZENIE    7
  
  ROZDZIAŁ I
  RYNKOWE ZACHOWANIA KONSUMENTÓW  ISTOTA, ZAKRES, DETERMINANTY
  1. Zachowania konsumpcyjne jako przedmiot badań w naukach ekonomiczno-społecznych    11
  2. Potrzeby i motywy zachowań nabywczych    18
  3. Proces decyzyjny i jego elementy    29
  4. Ekonomiczne determinanty aktywności nabywczej konsumentów    37
  5. Społeczno-demograficzne wyznaczniki decyzji zakupowych    47
  6. Psychologiczne uwarunkowania zachowań konsumpcyjnych    54
  
  ROZDZIAŁ II
  METODYKA BADAŃ ZACHOWAŃ KONSUMENTÓW
  1. Konsument w wieku starszym jako podmiot badań    65
  2. Podstawowe problemy metodologiczne badania zachowań konsumpcyjnych ludzi starszych    73
  3. Wybrane metody i techniki zbierania danych o zachowaniach konsumpcyjnych    83
  4. Organizacja badań własnych i charakterystyka próby badawczej    92
  
  ROZDZIAŁ III
  CHARAKTERYSTYKA DETERMINANT I DECYZJI NABYWCZYCH STARSZYCH KONSUMENTÓW
  1. Czynniki ekonomiczne i ich wpływ na zachowania starszych konsumentów    104
  2. Determinanty społeczne i ocena jakości życia badanych seniorów    117
  3. Wpływ komunikacji marketingowej na decyzje rynkowe starszych konsumentów    127
  4. Proces podejmowania decyzji zakupu przez starszych konsumentów    135
  
  ROZDZIAŁ IV
  WYBRANE ASPEKTY ZACHOWAŃ KONSUMPCYJNYCH LUDZI W WIEKU STARSZYM
  1. Zwyczaje i preferencje zakupowe starszych konsumentów    148
  2. Świadomość praw konsumenckich i umiejętność ich egzekwowania przez ludzi starszych    161
  3. Psychologiczny profil konsumentów w wieku starszym    169
  
  PODSUMOWANIE    181
  ZAŁĄCZNIK    187
  BIBLIOGRAFIA    189
  SPIS RYSUNKÓW    197
  SPIS TABEL    200
RozwińZwiń