BEZPIECZEŃSTWO KONSUMENTÓW na rynkach usług finansowych i społecznych

-32%

BEZPIECZEŃSTWO KONSUMENTÓW na rynkach usług finansowych i społecznych

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

21,42  31,50

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 31,50 zł (-32%)

Najniższa cena z 30 dni: 21,42 zł  


21,42

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Profesjonalizacja na rynkach usług finansowych i społecznych (w tym usług kultury, turystycznych i zdrowotnych) w ostatnich latach poskutkowała pogłębieniem asymetrii informacji na tych rynkach. Na konsumenta w coraz większym stopniu wpływa profesjonalna i często wątpliwa etycznie komunikacja marketingowa, przekazująca pozytywny i przyjazny wizerunek podaży tych usług. W przypadku jakichkolwiek problemów nabywca często jest pozostawiony samemu sobie i - pomimo intensywnego rozwoju sieci instytucji wspierających go w walce o jego prawa - zazwyczaj pozostaje nieświadomy wyzwań, z jakimi wiąże się konsumpcja tych produktów.


Powyższe refleksje skłoniły grupę Autorów z wiodących ośrodków naukowych (krajowych i zagranicznych) do przygotowania przekrojowej monografii, poświęconej zagadnieniu obecności i ochrony konsumenta na rynkach usług finansowych i społecznych.


Niniejsza publikacja przedstawia problematykę bezpieczeństwa konsumenta, która wydaje się odgrywać coraz większą rolę w profesjonalizującej się gospodarce Europy.


Monografia składa się z piętnastu rozdziałów, podzielonych na dwa obszary tematyczne. Pierwszy jest poświęcony rynkowi usług finansowych, drugi - rynkowi usług społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem usług kultury, usług turystycznych i usług zdrowotnych. Poszczególne rozdziały stanowią wartościowe analizy wybranych aspektów funkcjonowania tych obszarów w kontekście ich wpływu nie tylko na bezpieczeństwo konsumenta, ale także bezpieczeństwo przedsiębiorstwa.


Redaktorzy naukowi bardzo dziękują Autorom za przedstawienie inspirujących wyników badań oraz zachęcają Czytelników do zapoznania się z zawartością monografii, licząc, że opisane w niej zagadnienia choć w pewnym stopniu uzupełnią lukę wiedzy w tym obszarze badawczym. Pragną również złożyć szczególne podziękowania Stowarzyszeniu Krzewienia Edukacji Finansowej, za wsparcie finansowe wydania tej wartościowej publikacji. Zachęcają ponadto do kontaktu z Autorami oraz Katedrą Badań Zachowań Konsumentów w Instytucie Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, w celu kontynuowania dyskusji nad sytuacją konsumenta na tych rynkach.


Rok wydania2020
Liczba stron198
KategoriaFinanse i bankowość
WydawcaSzkoła Główna Handlowa
ISBN-13978-83-8030-353-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Rafał Kasprzak, Adrian Lubowiecki-Vikuk
  
  Wstęp
  
  
  
  
  Maria Lissowska
  
  Rozdział 1. Bezpieczeństwo konsumentów na rynku nowych usług finansowych. Przypadek crowdfundingu
  
  Wprowadzenie
  
  1.1. Pojęcie i cechy crowdfundingu
  
  1.2. Sytuacja konsumenta jako uczestnika crowdfundingu
  
  1.3. Sposoby ochrony interesów konsumenta na platformie crowdfundingowej
  
  Zakończenie
  
  Bibliografia
  
  
  
  
  Barbara Pawłowska
  
  Rozdział 2. Bezpieczeństwo konsumentów usług bankowych w świetle ustawy o kredycie konsumenckim
  
  Wprowadzenie
  
  2.1. Instytucjonalne uwarunkowania rynku kredytów i pożyczek konsumenckich
  
  2.2. Analiza struktury rynku kredytów i pożyczek konsumenckich oraz odpowiedzialnego kredytowania (responsible lending)
  
  Zakończenie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Grzegorz Wesołowski, Sebastian Białoskurski
  
  Rozdział 3. Determinanty rezygnacji nabywców finalnych z oferty produktów bankowych
  
  Wprowadzenie
  
  3.1. Uwarunkowania rezygnacji nabywców finalnych z oferty rynkowej
  
  3.2. Charakterystyka badań pierwotnych
  
  3.3. Czynniki wpływające na rezygnację klientów z oferty produktów bankowych - wyniki badań
  
  Zakończenie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Piotr Masiukiewicz
  
  Rozdział 4. Zagrożenia piramid finansowych a ich marketing
  
  Wprowadzenie
  
  4.1. Rozwój piramid finansowych w Polsce
  
  4.2. Szczególne cechy klientów
  
  4.3. Instrumenty marketingu w praktyce piramid finansowych
  
  4.4. Efekty marketingu - studium przypadku W Investments
  
  Zakończenie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Tomasz Szopiński
  
  Rozdział 5. Zagrożenia dla finansów konsumentów towarzyszące rozwojowi e-usług
  
  Wprowadzenie
  
  5.1. Kradzież tożsamości
  
  5.2. Możliwość monitorowania zachowań i preferencji konsumentów
  
  5.3. Brak regulacji dotyczących ofert produktów finansowych
  
  5.4. Elektroniczne Postępowanie Upominawcze
  
  Zakończenie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Magdalena Sobocińska
  
  Rozdział 6. Rola instytucji kultury w edukacji konsumentów na rzecz zrównoważonego rozwoju
  
  Wprowadzenie
  
  6.1. Zrównoważony rozwój a kultura
  
  6.2. Zarządzanie wartością dla uczestnika kultury w kontekście założeń zrównoważonego rozwoju
  
  Zakończenie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Ludmiła Szulgina
  
  Rozdział 7. Metodyczne narzędzia kreowania bezpiecznych usług turystycznych w kontekście harmonizacji standardów na Ukrainie i w UE
  
  Wprowadzenie
  
  7.1. Współczesne tendencje rozwoju rynku turystycznego i ich konsekwencje dla usługodawców
  
  7.2. Metodyka badań własnych
  
  7.3. Wnioski z przeprowadzonych badań
  
  Zakończenie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Irena Ozimek, Agnieszka Sarnecka
  
  Rozdział 8. Ocena znajomości wybranych praw przysługujących konsumentom na rynku usług turystycznych
  
  Wprowadzenie
  
  8.1. Charakterystyka badań
  
  8.2. Znajomość wybranych praw przysługujących konsumentom na rynku usług turystycznych w opinii respondentów
  
  Zakończenie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Agnieszka Izabela Baruk, Anna Goliszek
  
  Rozdział 9. Działania z zakresu ochrony środowiska jako forma kształtowania produktu turystycznego na przykładzie obszarów cennych przyrodniczo
  
  Wprowadzenie
  
  9.1. Charakterystyka badań empirycznych
  
  9.2. Zachowania służące ochronie środowiska naturalnego obszarów cennych przyrodniczo (wyniki badania)
  
  Zakończenie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Adrian Lubowiecki-Vikuk
  
  Rozdział 10. Bezpieczeństwo konsumentów na rynku turystyki medycznej
  
  Wprowadzenie
  
  10.1. Turysta medyczny i jego bezpieczeństwo
  
  10.2. Zwiększanie poczucia bezpieczeństwa konsumentów w wyniku inicjowania
  
  działań przez przedsiębiorstwa turystyki medycznej
  
  Zakończenie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Adam Przybyłowski, Joanna Kordasiewicz
  
  Rozdział 11. Determinanty jakości na międzynarodowym rynku usług turystyki medycznej
  
  Wprowadzenie
  
  11.1. Specyfika rynku usług turystyki medycznej w świetle wirtualizacji gospodarki
  
  11.2. Analiza determinant jakości usług w turystyce medycznej
  
  Zakończenie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Joanna Kizielewicz
  
  Rozdział 12. Bezpieczeństwo konsumentów na rynku usług morskiej żeglugi pasażerskiej
  
  Wprowadzenie
  
  12.1. Bezpieczeństwo konsumentów na statkach w aspekcie przepisów prawnych
  
  12.2. Zapewnienie bezpieczeństwa pasażerów w przypadku zdarzeń losowych i innych zagrożen
  
  12.3. Zapewnienie bezpieczeństwa pasażerów na statkach w wiodących koncernach morskiej żeglugi wycieczkowej
  
  Zakończenie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Katarzyna Szalonka
  
  Rozdział 13. Opieka farmaceutyczna jako instrument bezpiecznej konsumpcji leków
  
  Wprowadzenie
  
  13.1. Konsumpcja leków i jej skutki dla pacjenta
  
  13.2. Istota opieki farmaceutycznej i zarządzania terapią lekową
  
  13.3. Opieka farmaceutyczna w Polsce
  
  13.4. Doświadczenia Stanów Zjednoczonych i krajów europejskich w zakresie stosowania opieki farmaceutycznej
  
  13.5. Implikacje dla pacjentów
  
  Zakończenie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Tomasz Zalega
  
  Rozdział 14. Health care expenditure of silver singles in Poland
  
  Introduction
  
  14.1. The concept of "single" and "silver single" - attempts to define the notions
  
  14.2. Research conceptualisation
  
  14.3. Selection and characteristics of the research sample
  
  14.4. Health care expenditure of silver singles
  
  14.5. Satisfaction of silver singles' health care needs
  
  14.6. Types of reductions in health care expenditure made by silver singles
  
  14.7. Determinants affecting silver singles' health care expenditure
  
  Conclusion
  
  References
  
  
  
  
  Marlena Piekut, Monika Szumańska
  
  Rozdział 15. Zjawisko samoleczenia a bezpieczeństwo konsumentów
  
  Wprowadzenie
  
  15.1. Samoleczenie - wyniki badań ankietowych
  
  15.2. (Nie)bezpieczeństwa samoleczenia
  
  Zakończenie
  
  Bibliografia
  
  Abstracts
RozwińZwiń