Rynek usług kurierskich w Polsce

Rynek usług kurierskich w Polsce

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Rynek usług kurierskich stanowi współcześnie jeden z najdynamiczniej rozwijających się obszarów polskiej gospodarki. Z jednej strony jest to bez wątpienia konsekwencją zmieniających się preferencji konsumentów, którzy w coraz większym stopniu zainteresowani są jakościowymi aspektami oferty, głównie szybkością, terminowością, kompleksowością oraz elastycznością procesu świadczenia usług o charakterze pocztowym. Z drugiej natomiast strony silny wpływ na wzrost rynku usług kurierskich ma ekspansywnie rozwijający się w Polsce sektor handlu elektronicznego. O skali jego rozwoju świadczy fakt, iż w rankingu najszybciej rozwijających się rynków e-commerce na świecie w 2019 roku handel elektroniczny w Polsce uplasował się na trzynastej pozycji.
Dynamiczny wzrost rynku usług kurierskich w Polsce wskazuje, iż ten obszar rynkowy stał się bardzo ważnym elementem gospodarki państwa, w związku z czym wydaje się stosowne, aby podjąć konieczny wysiłek mający na celu dogłębne poznanie procesów mających miejsce w tym sektorze.
Celem niniejszej monografii jest charakterystyka rynku usług kurierskich w Polsce oraz przedstawienie i analiza najważniejszych procesów strategicznych i marketingowych wpływających na jego rozwój.
W monografii zastosowano następujące metody badawcze: krytyczną analizę literatury
przedmiotu, metodę analizy przyczynowo-skutkowej, metodę analizy porównawczej oraz metodę analizy przypadków.
Publikacja jest przeznaczona dla ekonomistów, studentów kierunków ekonomicznych oraz osób zainteresowanych problematyką funkcjonowania rynku usług kurierskich.
Ze wstępu


Rok wydania2020
Liczba stron128
KategoriaFinanse i bankowość
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
ISBN-13978-83-7972-420-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział 1. Charakterystyka usługi kurierskiej     9
  Rozdział 2. Proces liberalizacji i strategie ekspansji na rynku usług kurierskich w Polsce 21
    5.8. Proces liberalizacji na polskim rynku usług kurierskich     21
    5.9. Strategia ekspansji na rynku usług kurierskich – aspekt teoretyczny     23
    5.10. Praktyczne wykorzystanie strategii ekspansji na rynku usług kurierskich w Polsce     31
  Rozdział 3. Popyt na rynku usług kurierskich     37
    3.1. Klienci indywidualni     39
    3.2. Klienci instytucjonalni     45
  Rozdział 4. Podaż na rynku usług kurierskich     51
  Rozdział 5. Kreowanie marki operatorów usług kurierskich jako sposób zdobycia przewagi konkurencyjnej na rynku     65
    5.1. Pojęcie marki     65
    5.2. Konkurencja – charakterystyka zjawiska     70
    5.3. Wpływ marki na kształtowanie przewagi konkurencyjnej     72
    5.4. Formy kreowania marki na rynku usług kurierskich     78
    5.5. Operatorzy o zasięgu globalnym     80
    5.6. Operatorzy o zasięgu międzynarodowym     82
    5.7. Operatorzy o zasięgu krajowym i lokalnym     83
    5.11. Wykorzystanie mediów tradycyjnych w kreowaniu marki     84
    5.12. Wykorzystanie internetu w kreowaniu marki     86
    5.13. Media społecznościowe w procesie kreowania marki     94
    5.14. Koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw i jej wpływ na kreowanie marki operatora usług kurierskich     107
  Zakończenie     117
  Spis rysunków     119
  Spis tabel     125
  Bibliografia     126
  Summary     128
RozwińZwiń