POLECAMY
-20%
Format:
pdf, ibuk
„Podjęta przez Autorów problematyka wpisuje się trafnie w obserwowany w ciągu ostatnich lat rozwój paradygmatów zarządzania, które wytyczają różne orientacje w nauce, stanowiąc ideową podstawę dla powstawania naukowych koncepcji, a tym samym tworzą fundament dla funkcjonowania wspólnot naukowych. W tym kontekście należy zauważyć, że prezentowane w monografii koncepcje zarządzania wyrosły na gruncie takich paradygmatów, jak paradygmat zrównoważonego rozwoju oraz paradygmat etyki gospodarowania, których sformułowanie i rozwój stawały się także odpowiedzią na nowe wyzwania, jakie zmieniająca się rzeczywistość społeczno-gospodarcza stawiała przed przedsiębiorstwami”
Z recenzji dra hab. Andrzeja Jakiego, prof. UEK
Opracowanie stanowi kompendium wiedzy dotyczącej koncepcji społecznej odpowiedzialności i koncepcji zrównoważonego rozwoju organizacji w kontekście kształtowania ich konkurencyjności i innowacyjności. Jednym z istotnych elementów publikacji jest ukazanie istoty, znaczenia oraz wyzwań edukacji społecznie odpowiedzialnej w zmiennym i turbulentnym otoczeniu gospodarczym. Niewątpliwą zaletą monografii jest połączenie walorów naukowych z celami dydaktycznymi.
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 168 |
Kategoria | Zarządzanie, organizacja, strategie |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
ISBN-13 | 978-83-233-9603-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
1. Założenia i rozwój koncepcji społecznej odpowiedzialności oraz koncepcji zrównoważonego rozwoju | 13 |
Wprowadzenie | 13 |
1.1. Pojęcie społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju | 14 |
1.2. Rozwój koncepcji społecznej odpowiedzialności i koncepcji zrównoważonego rozwoju | 24 |
1.3. Działalność społeczna organizacji | 42 |
1.4. Badania i oceny społecznej odpowiedzialności organizacji w Polsce | 45 |
1.5. Zaangażowanie sektora MSP w działania społecznie odpowiedzialne | 49 |
2. Edukacja społecznie odpowiedzialna | 63 |
Wprowadzenie | 63 |
2.1. Miejsce i rola pracownika odpowiedzialnego za CSR w przedsiębiorstwie | 64 |
2.2. Potrzeba doskonalenia pracowników w zakresie społecznej odpowiedzialności | 71 |
2.3. Zrównoważony rozwój i społeczna odpowiedzialność organizacji w procesie edukacji | 73 |
2.4. Model fińskiej edukacji jako jeden z elementów benchmarkingu | 77 |
2.5. Nowy wymiar polskiej edukacji uwzgledniający zrównoważony rozwój i społeczna odpowiedzialność | 79 |
2.6. Rola kompetentnego nauczyciela | 81 |
2.7. Stan polskiej edukacji na tle potrzeb rynku pracy | 82 |
2.8. Społeczna odpowiedzialność w praktyce uczelni wyższych | 86 |
2.9. Wyzwania edukacji zrównoważonej i społecznie odpowiedzialnej w obliczu zmian otoczenia | 92 |
3. Wykorzystanie koncepcji społecznej odpowiedzialności w aspekcie wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw | 95 |
Wprowadzenie | 95 |
3.1. Istota konkurencyjności przedsiębiorstw | 98 |
3.2. Źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw | 106 |
3.3. Koncepcja społecznej odpowiedzialności jako źródło przewagi konkurencyjnej | 111 |
3.4. Znaczenie interesariuszy w kreowaniu przewagi konkurencyjnej w modelu CSR | 116 |
3.5. Rola giełdy papierów wartościowych i indeksów społecznej odpowiedzialności w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw społecznie odpowiedzialnych | 140 |
Podsumowanie | 147 |
Bibliografia | 151 |
Spis tabel | 165 |