Koncepcja społecznej odpowiedzialności i koncepcja zrównoważonego rozwoju w procesie funkcjonowania organizacji

-20%

Koncepcja społecznej odpowiedzialności i koncepcja zrównoważonego rozwoju w procesie funkcjonowania organizacji

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

31,92  39,90

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 39,90 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 26,73 zł  


31,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

„Podjęta przez Autorów problematyka wpisuje się trafnie w obserwowany w ciągu ostatnich lat rozwój paradygmatów zarządzania, które wytyczają różne orientacje w nauce, stanowiąc ideową podstawę dla powstawania naukowych koncepcji, a tym samym tworzą fundament dla funkcjonowania wspólnot naukowych. W tym kontekście należy zauważyć, że prezentowane w monografii koncepcje zarządzania wyrosły na gruncie takich paradygmatów, jak paradygmat zrównoważonego rozwoju oraz paradygmat etyki gospodarowania, których sformułowanie i rozwój stawały się także odpowiedzią na nowe wyzwania, jakie zmieniająca się rzeczywistość społeczno-gospodarcza stawiała przed przedsiębiorstwami”
Z recenzji dra hab. Andrzeja Jakiego, prof. UEK


Opracowanie stanowi kompendium wiedzy dotyczącej koncepcji społecznej odpowiedzialności i koncepcji zrównoważonego rozwoju organizacji w kontekście kształtowania ich konkurencyjności i innowacyjności. Jednym z istotnych elementów publikacji jest ukazanie istoty, znaczenia oraz wyzwań edukacji społecznie odpowiedzialnej w zmiennym i turbulentnym otoczeniu gospodarczym. Niewątpliwą zaletą monografii jest połączenie walorów naukowych z celami dydaktycznymi.


Rok wydania2016
Liczba stron168
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-9603-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  1. Założenia i rozwój koncepcji społecznej odpowiedzialności oraz koncepcji zrównoważonego rozwoju     13
  Wprowadzenie    13
    1.1. Pojęcie społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju    14
    1.2. Rozwój koncepcji społecznej odpowiedzialności i koncepcji zrównoważonego rozwoju    24
    1.3. Działalność społeczna organizacji    42
    1.4. Badania i oceny społecznej odpowiedzialności organizacji w Polsce    45
    1.5. Zaangażowanie sektora MSP w działania społecznie odpowiedzialne    49
  2. Edukacja społecznie odpowiedzialna    63
  Wprowadzenie    63
    2.1. Miejsce i rola pracownika odpowiedzialnego za CSR w przedsiębiorstwie    64
    2.2. Potrzeba doskonalenia pracowników w zakresie społecznej odpowiedzialności    71
    2.3. Zrównoważony rozwój i społeczna odpowiedzialność organizacji w procesie edukacji    73
    2.4. Model fińskiej edukacji jako jeden z elementów benchmarkingu    77
    2.5. Nowy wymiar polskiej edukacji uwzgledniający zrównoważony rozwój i społeczna odpowiedzialność    79
    2.6. Rola kompetentnego nauczyciela    81
    2.7. Stan polskiej edukacji na tle potrzeb rynku pracy    82
    2.8. Społeczna odpowiedzialność w praktyce uczelni wyższych    86
    2.9. Wyzwania edukacji zrównoważonej i społecznie odpowiedzialnej w obliczu zmian otoczenia    92
  3. Wykorzystanie koncepcji społecznej odpowiedzialności w aspekcie wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw    95
  Wprowadzenie    95
    3.1. Istota konkurencyjności przedsiębiorstw    98
    3.2. Źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw    106
    3.3. Koncepcja społecznej odpowiedzialności jako źródło przewagi konkurencyjnej    111
    3.4. Znaczenie interesariuszy w kreowaniu przewagi konkurencyjnej w modelu CSR    116
    3.5. Rola giełdy papierów wartościowych i indeksów społecznej odpowiedzialności w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw społecznie odpowiedzialnych    140
  Podsumowanie    147
  Bibliografia    151
  Spis tabel    165
RozwińZwiń