Kompetencje XXI wieku certyfikacja biegłości językowej/Competences of the 21st century: Certification of language proficiency

1 opinia

Format:

epub, mobi, pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

13,86  16,70

Format: epub, mobi, pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 16,70 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 10,02 zł  


13,86

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Certyfikowanie kompetencji językowych w sposób trafny i rzetelny jest wyzwaniem od strony zarówno merytorycznej, jak i organizacyjnej, z którym mierzą się jednostki i instytucje przeprowadzające takie egzaminy. Międzynarodowa konferencja „Kompetencje XXI wieku: certyfikacja biegłości językowej” miała na celu wymianę koncepcji teoretycznych oraz doświadczeń w konstruowaniu i przeprowadzaniu egzaminów w różnych polskich i zagranicznych ośrodkach uniwersyteckich.


Tom, który oddajemy w ręce Czytelników, jest pokłosiem tej konferencji. Zawiera wybór tekstów w języku polskim i angielskim, których autorzy omawiają różnorakie aspekty złożonego procesu poświadczania biegłości językowej oraz przedstawiają wyniki badań w tej wąskiej, lecz niezwykle ważnej dziedzinie.


The valid and reliable certification of foreign language competences is a challenge – both in terms of content and organization – for institutions responsible for conducting such exams. The aim of the international conference on Competences of the 21st century: Certification of language proficiency was to provide an opportunity for the exchange of theoretical ideas and experiences in constructing and administering examinations in various Polish and foreign university contexts.


The present volume is the outcome of this conference. It includes a selection of articles in Polish and English which discuss a range of issues related to the complex process of certification of language proficiency and which present results of research in this narrow yet very important domain.


Rok wydania2020
Liczba stron272
KategoriaJęzykoznawstwo
WydawcaUniwersytet Warszawski
ISBN-13978-83-235-4691-7
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  Introduction    13
  
  I. Teoretyczne aspekty ewaluacji biegłości językowej
  Theoretical aspects of language proficiency assessment
  Hanna Komorowska
  The predicament of assessment    19
  
  Constant Leung
  Language in assessment: Universalist vs. demotic approaches    29
  
  Sylwia Kossakowska-Pisarek
  Task-based language assessment in light of recent changes in the CEFR regarding mediation and plurilingualism    45
  
  II. Proces certyfikacji biegłości językowej
  The process of certification of language proficiency
  Iwona Janowska
  Mniej niż A1…, czyli o kompetencjach użytkownika języka na poziomie Pre-A1    57
  
  Bojan Prosenjak
  How to construct your test: The influence of test length on students’ achievement    80
  
  Agnieszka Leńko-Szymańska, Jo Lewkowicz, Tomasz Żółtak
  Assessment of B2 English exam writing subtest: A quantitative analysis of the results of a pro-quality study    93
  
  Jolanta Sujecka-Zając, Radosław Kucharczyk
  Ocenianie wypowiedzi pisemnej na egzaminie certyfikacyjnym z języka angielskiego (poziom B2) – analiza jakościowa wyników badania projakościowego    107
  
  Monika Sobejko
  Introducing interactive speaking tasks to improve the construct coverage of a test: A welcome change for test users?    129
  
  III. Certyfikacja biegłości w zakresie wybranych języków
  Certification of proficiency in selected languages
  Agnieszka Karolczuk
  Cechy polszczyzny zadań wykorzystywanych w certyfikacji języka polskiego jako obcego    145
  
  Marta Kaliska
  Certyfi kacja biegłości języka włoskiego a potrzeby studentów szkół wyższych    154
  
  Barbara Walczak-Sroczyńska, Sergey Khvatov
  Z doświadczeń pracy nad układaniem testów z języka rosyjskiego na poziomach biegłości C1 i C2    166
  
  Angelika Adamczyk
  Konstruowanie egzaminów certyfikacyjnych z języka hebrajskiego – trudności i wyzwania    177
  
  Kamila Stanek
  Formy grzecznościowe w konstruowaniu zadań testowych – analiza autorska na przykładzie języka tureckiego    186
  
  IV. Certyfikacji biegłości w zakresie języków specjalistycznych
  Certification of proficiency in languages for specific purposes
  Elżbieta Gajewska, Magdalena Sowa
  Czego spodziewać się po pracowniku z certyfikatem z języka biznesowego, czyli o kłopotach z testowaniem umiejętności językowych w kontekście zawodowym    203
  
  Anna Iwanowska
  Oczekiwania wobec kompetencji językowych żołnierzy a certyfikacja ich biegłości – STANAG 6001    216
  
  V. Certyfikacja biegłości językowej w szerszym ujęciu
  A wider perspective on certification of language proficiency
  Olga Ukrayinska
  Exploiting CEFR descriptors in developing pre-service teachers’ language assessment literacy (Ukrainian context)    231
  
  Agnieszka M. Sendur
  (Nie)uczciwość akademicka polskich studentów a poświadczanie kwalifikacji    244
  
  Indeks osób / Index    267
RozwińZwiń