Innowacyjność i innowacje. Podstawy, uwarunkowania i rozwijanie

Innowacyjność i innowacje. Podstawy, uwarunkowania i rozwijanie

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

19,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Tematem pracy jest istotny obecnie obszar innowacyjnej działalności człowieka w sferze produktowej. Wskazano w niej ważniejsze źródła innowacyjności zarówno w wymiarze indywidualnym, jak i w wymiarze organizacji. Następnie omówiono najistotniejsze uwarunkowania innowacyjności oddziałujące z zewnątrz na organizację oraz uwarunkowania wewnętrzne. Wprowadzono pojęcie kreatora innowacji i zaprezentowano przykłady wybitnych innowatorów. Omówiono również zagadnienie zarządzania procesami tworzenia innowacji, w tym dostrzegany ostatnio coraz częściej szerszy kontekst zarządzania innowacjami w wymiarze cyklu życia produktów. Dokonano przeglądu różnych aspektów wprowadzania innowacji w życie, skupiając się na zagadnieniu przedsiębiorczości oraz na różnych działaniach biznesowych, a także prezentując specyfikę tworzenia przedsięwzięć biznesowych opartych na zaawansowanych technologiach. Przedstawiono na przykładach wpływ innowacji na sukcesy rynkowe organizacji. Zaprezentowano specyfikę innowacyjności w funkcjonowaniu zarówno dużych, jak i małych oraz średnich przedsiębiorstw. Zasygnalizowano praktyczne aspekty rozwiązywania problemów innowacyjnych z wykorzystaniem intuicji.


Liczba stron252
WydawcaWydawnictwo Politechniki Poznańskiej
ISBN-13978-83-7775-476-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  STRESZCZENIE    5
  1. WPROWADZENIE    7
  2. ŹRÓDŁA INNOWACYJNOŚCI I INNOWACJI 11
    2.1. Najważniejsze pojęcia    11
    2.2. Geneza i źródła innowacyjności    14
      2.2.1. Oczekiwania, potrzeby, wymagania    14
      2.2.2. Świadome działania innowacyjne    21
    2.3. Wiedza    26
    2.4. Twórczość, kreatywność    33
    2.5. Intuicja    49
  3. UWARUNKOWANIA POWSTAWANIA INNOWACJI    53
    3.1. Kategorie uwarunkowań    53
    3.2. Uwarunkowania zewnętrzne    54
    3.3. Uwarunkowania wewnętrzne    73
      3.3.1. Uwagi wstępne    73
      3.3.2. Klimat w organizacji    79
        3.3.2.1. Środowisko kulturowe    79
        3.3.2.2. Inne czynniki    91
      3.3.3. Specjalizacja produktowa    95
        3.3.3.1. Przyczyny aktywności    95
        3.3.3.2. Tworzenie innowacji produktowych    100
        3.3.3.3. Zarządzanie procesami    103
      3.3.4. Kreator innowacji    105
        3.3.4.1. Pojęcie kreatora innowacji i przykłady innowatorów    105
        3.3.4.2. Kształtowanie innowatorów    112
      3.3.5. Stosowane techniki zarządzania innowacjami    117
      3.3.6. Wybrane konteksty zarządzania procesami tworzenia innowacji    123
        3.3.6.1. TQM    124
        3.3.6.2. Zarządzanie cyklem życia (life cycle management)    130
        3.3.6.3. Bezpieczeństwo w zarządzaniu informacjami    148
    3.4. Zasady innowacyjnego biznesu    154
  4. WPROWADZANIE INNOWACYJNYCH ROZWIĄZAŃ    157
    4.1. Etapy. Działania przedsiębiorcze    157
    4.2. Wdrażanie innowacyjnych rozwiązań    163
      4.2.1. Podjęcie działalności biznesowej    163
      4.2.2. Stworzenie zespołu    167
      4.2.3. Wejście firmy na rynek    176
      4.2.4. Przedsięwzięcia w segmencie zaawansowanych technologii    184
      4.2.5. Uruchomienie działalności    192
  5. WPŁYW INNOWACYJNOŚCI NA SUKCESY RYNKOWE 197
    5.1. Innowacje produktowe – Rafako SA    197
    5.2 Innowacje w usługach – Virgin    211
    5.3. Wizjoner – Elon Musk    213
  6. SPECYFIKA INNOWACYJNOŚCI W PRZEDSIĘBIORSTWACH    217
    6.1. Innowacje w dużych organizacjach    217
    6.2. Innowacje w małych i średnich przedsiębiorstwach    219
  7. ZAKOŃCZENIE    227
  LITERATURA    231
  ZAŁĄCZNIK – Wprowadzenie do praktycznego rozwiązywania problemów innowacyjnych z wykorzystaniem intuicji (dr Jacek Kłos)    243
  SUMMARY    251
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia