POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi, ibuk
Książka przedstawia trzy kluczowe koncepcje dydaktyczne, wyrastające z psychologii behawioralnej, kognitywnej i konstruktywistycznej. Ma bazie pierwszej z nich zbudowana jest strategia nauczania, stawiająca sobie za główny cel prawidłowy przekaz wiedzy od nauczyciela do ucznia. Druga koncepcja stanowi bazę strategii uczenia się, która w praktyce dąży do jak najlepszego dopasowania procesu dydaktycznego do możliwości uczącej się osoby. Obie te strategie - ujęte tutaj syntetycznie - zostały już w wielu szczegółach omówione w podręcznikach dydaktyki. W odniesieniu do nich nowa strategia kooperacji, traktująca wiedzę jako szczególną konstrukcję umysłową, wyraża obiecujące idee, zmieniające kształt całej edukacji.
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 152 |
Kategoria | Pedagogika ogólna |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-22145-4 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
1. Strategie dydaktyczne | 9 |
1.1. Podstawowe teorie dydaktyczne i modele edukacji | 10 |
1.2. Główne strategie w edukacji | 19 |
1.3. Strategia nauczania | 25 |
1.4. Strategia uczenia się | 27 |
1.5. Strategia kooperacji | 29 |
2. Kognitywne i metakognitywne uwarunkowania kooperacji | 33 |
2.1. Działania kognitywne a metakognitywne | 33 |
2.2. Ukierunkowanie na realizację celów | 36 |
2.3. Ukierunkowanie na indywidualizowanie i różnicowanie | 42 |
2.4. Ukierunkowanie na media i edukację zdalną | 50 |
3. Afektywny wymiar kooperacji | 58 |
3.1. Kształtowanie emocji i nastrojów | 58 |
3.2. Kształtowanie motywacji | 68 |
3.3. Kształtowanie i umacnianie woli | 76 |
3.4. Emocjonalno-motywacyjne i wolitywne modele edukacji | 80 |
4. Kognitywno-wolitywna strategia kooperacji | 91 |
5. Strategia kooperacji w edukacji szkolnej | 103 |
5.1. Podstawowy poziom kształcenia | 103 |
5.2. Poziom gimnazjalny | 114 |
5.3. Szkoła średnia | 123 |
6. Kooperacja w procesach dydaktycznych szkoły wyższej | 130 |
Zakończenie | 141 |
Bibliografia | 145 |