Edukacyjne przestrzenie sytuacji trudnych dzieci

Edukacyjne przestrzenie sytuacji trudnych dzieci

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Prezentowana publikacja wpisuje się w obszar zagadnień dotyczących trudności w nauce oraz niepowodzeń szkolnych, które na gruncie polskim stały się przedmiotem szczególnych analiz dopiero na początku lat sześćdziesiątych. Zawiera dwadzieścia tekstów o charakterze interdyscyplinarnym, dotyczących genezy edukacyjnych sytuacji trudnych dzieci, konsekwencji jakie z sobą niosą w wymiarze indywidualnym i społecznym, a także sposobów ich minimalizowania i przezwyciężania oraz konstruktywnego wykorzystania w celu osiągania przez uczniów sukcesu szkolnego i życiowego. Przeciwwagą dla niepowodzeń szkolnych, trudnych przestrzeni edukacyjnych dzieci jest edukacja wsparcia, chroniąca dziecko przed samotnością związaną ze złożonością obszarów sytuacji niepomyślnych, z którymi się ono zmaga, wychodząca naprzeciw „pedagogii szkolnego sukcesu” i wykorzystywania potencjału rozwojowego każdego ucznia. W zasygnalizowaną problematykę wpisują się poszczególne obszary edukacyjnych przestrzeni sytuacji trudnych dzieci rozpatrywane w niniejszej publikacji, odnoszące się do wymiaru kulturowego i cywilizacyjnego, uwarunkowań rodzinnych i szkolnych, wybranych obszarów nauczania, a także niepełnosprawności i rozwiązywania problemów społecznych. Interdyscyplinarny wymiar tekstów (pedagogiczny, psychologiczny, socjologiczny, terapeutyczny) ukazuje wieloaspektowość poruszanych, niezwykle istotnych wątków, ważących o edukacyjnych i biograficznych losach współczesnych dzieci.


Rok wydania2019
Liczba stron372
KategoriaSocjologia edukacji
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-3437-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP (MAŁGORZATA CYWIŃSKA)    7
  
  EDUKACYJNE PRZESTRZENIE SYTUACJI TRUDNYCH DZIECI W WYMIARZE KULTUROWYM I CYWILIZACYJNYM     13
  AGNIESZKA GROMKOWSKA-MELOSIK Gaokao i procesy stratyfikacji. Społeczne konstrukcje sukcesu i porażki edukacyjnej w Chinach    15
  TOMASZ GMEREK Egalitaryzm w sferze edukacji. Studium przypadku szkolnictwa podstawowego w Finlandii    35
  KATARZYNA SEGIET W stronę czasu i wychowania w warunkach cywilizacji przyspieszenia    49
  
  EDUKACYJNE PRZESTRZENIE SYTUACJI TRUDNYCH DZIECI W PERSPEKTYWIE UWARUNKOWAŃ RODZINNYCH I SZKOLNYCH    63
  MAŁGORZATA CYWIŃSKA Porażka i sukces w przestrzeniach życiowych dziecka    65
  WALDEMAR SEGIET O „przewadze dobrego domu” w edukacji dziecka. Stare i nowe problemy    83
  RENATA MICHALAK Aranżacja przestrzeni edukacyjnej w profilaktyce zagrożeń, barier i złożonych problemów w rozwoju dziecka. Perspektywa neurokognitywna    101
  WIGA BEDNARKOWA Kiedy dziecku brakuje powietrza…    119
  ANNA STEINHAGEN, AGNIESZKA NAUMIUK Trudności w funkcjonowaniu edukacyjnym dzieci z zaburzeniami przywiązania – wyzwania dla środowiska szkolnego    135
  
  EDUKACYJNE PRZESTRZENIE SYTUACJI TRUDNYCH DZIECI W OBSZARZE NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI ANDRZEJ TWARDOWSKI 159
  Środowisko rodzinne jako przestrzeń wspomagania rozwoju małych dzieci z niepełnosprawnościami    161
  EWA SKRZETUSKA Dziecko z zaburzeniami widzenia w przestrzeni szkoły    177
  GRAŻYNA MIKOŁAJCZYK-LERMAN Trudności w przestrzeni edukacyjnej dziecka z niepełnosprawnością    191
  
  EDUKACYJNE PRZESTRZENIE SYTUACJI TRUDNYCH DZIECI W UJĘCIU WYBRANYCH OBSZARÓW NAUCZANIA     205
  KINGA KUSZAK Literatura dla dzieci wobec aktualnych problemów społecznych    207
  IVANA GEJGUŠOVÁ Trudna droga dzieci i młodzieży do aktywnego czytelnictwa    229
  KLAUDIA SCHULTHEIS, PETRA HIEBL Achtsamkeit in der Schule. Ein Konzept zur Bewältigung von Stress und Stärkung der sozialemotionalen Kompetenz der Kinder    241
  KRYSTYNA ŻUCHELKOWSKA Przestrzeń edukacyjna w zbliżaniu dzieci przedszkolnych do przyrody    261
  IRENA KURLAK Nauczanie nieletnich i młodocianych przestępców jako środek ich resocjalizacji – specyfika, trudności, wyzwania    273
  KARIN FODOROVÁ Teachers’ Self-Study as a Way to Improve Their Professional Activities with Children in Nursery School    291
  
  EDUKACYJNE PRZESTRZENIE SYTUACJI TRUDNYCH DZIECI W ASPEKCIE ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH     307
  DANUTA BORECKA-BIERNAT Strategie radzenia sobie gimnazjalistów w sytuacji konfliktu społecznego jako rezultat oceny poznawczej konfliktu    309
  MARZENNA MAGDA-ADAMOWICZ Twórcze rozwiązywanie problemów pedagogicznych w przestrzeni edukacyjnej dziecka    335
  EUGENIA ROSTAŃSKA Trudna komunikacja. Porozumiewanie się dziecka i dorosłego w rodzinie i szkole    349
  
  NOTY O AUTORACH    371
RozwińZwiń