INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Format:
ibuk
Prezentowana publikacja wpisuje się w obszar zagadnień dotyczących trudności w nauce oraz niepowodzeń szkolnych, które na gruncie polskim stały się przedmiotem szczególnych analiz dopiero na początku lat sześćdziesiątych. Zawiera dwadzieścia tekstów o charakterze interdyscyplinarnym, dotyczących genezy edukacyjnych sytuacji trudnych dzieci, konsekwencji jakie z sobą niosą w wymiarze indywidualnym i społecznym, a także sposobów ich minimalizowania i przezwyciężania oraz konstruktywnego wykorzystania w celu osiągania przez uczniów sukcesu szkolnego i życiowego. Przeciwwagą dla niepowodzeń szkolnych, trudnych przestrzeni edukacyjnych dzieci jest edukacja wsparcia, chroniąca dziecko przed samotnością związaną ze złożonością obszarów sytuacji niepomyślnych, z którymi się ono zmaga, wychodząca naprzeciw „pedagogii szkolnego sukcesu” i wykorzystywania potencjału rozwojowego każdego ucznia. W zasygnalizowaną problematykę wpisują się poszczególne obszary edukacyjnych przestrzeni sytuacji trudnych dzieci rozpatrywane w niniejszej publikacji, odnoszące się do wymiaru kulturowego i cywilizacyjnego, uwarunkowań rodzinnych i szkolnych, wybranych obszarów nauczania, a także niepełnosprawności i rozwiązywania problemów społecznych. Interdyscyplinarny wymiar tekstów (pedagogiczny, psychologiczny, socjologiczny, terapeutyczny) ukazuje wieloaspektowość poruszanych, niezwykle istotnych wątków, ważących o edukacyjnych i biograficznych losach współczesnych dzieci.
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 372 |
Kategoria | Socjologia edukacji |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-3437-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
WSTĘP (MAŁGORZATA CYWIŃSKA) | 7 |
EDUKACYJNE PRZESTRZENIE SYTUACJI TRUDNYCH DZIECI W WYMIARZE KULTUROWYM I CYWILIZACYJNYM | 13 |
AGNIESZKA GROMKOWSKA-MELOSIK Gaokao i procesy stratyfikacji. Społeczne konstrukcje sukcesu i porażki edukacyjnej w Chinach | 15 |
TOMASZ GMEREK Egalitaryzm w sferze edukacji. Studium przypadku szkolnictwa podstawowego w Finlandii | 35 |
KATARZYNA SEGIET W stronę czasu i wychowania w warunkach cywilizacji przyspieszenia | 49 |
EDUKACYJNE PRZESTRZENIE SYTUACJI TRUDNYCH DZIECI W PERSPEKTYWIE UWARUNKOWAŃ RODZINNYCH I SZKOLNYCH | 63 |
MAŁGORZATA CYWIŃSKA Porażka i sukces w przestrzeniach życiowych dziecka | 65 |
WALDEMAR SEGIET O „przewadze dobrego domu” w edukacji dziecka. Stare i nowe problemy | 83 |
RENATA MICHALAK Aranżacja przestrzeni edukacyjnej w profilaktyce zagrożeń, barier i złożonych problemów w rozwoju dziecka. Perspektywa neurokognitywna | 101 |
WIGA BEDNARKOWA Kiedy dziecku brakuje powietrza… | 119 |
ANNA STEINHAGEN, AGNIESZKA NAUMIUK Trudności w funkcjonowaniu edukacyjnym dzieci z zaburzeniami przywiązania – wyzwania dla środowiska szkolnego | 135 |
EDUKACYJNE PRZESTRZENIE SYTUACJI TRUDNYCH DZIECI W OBSZARZE NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI ANDRZEJ TWARDOWSKI 159 | |
Środowisko rodzinne jako przestrzeń wspomagania rozwoju małych dzieci z niepełnosprawnościami | 161 |
EWA SKRZETUSKA Dziecko z zaburzeniami widzenia w przestrzeni szkoły | 177 |
GRAŻYNA MIKOŁAJCZYK-LERMAN Trudności w przestrzeni edukacyjnej dziecka z niepełnosprawnością | 191 |
EDUKACYJNE PRZESTRZENIE SYTUACJI TRUDNYCH DZIECI W UJĘCIU WYBRANYCH OBSZARÓW NAUCZANIA | 205 |
KINGA KUSZAK Literatura dla dzieci wobec aktualnych problemów społecznych | 207 |
IVANA GEJGUŠOVÁ Trudna droga dzieci i młodzieży do aktywnego czytelnictwa | 229 |
KLAUDIA SCHULTHEIS, PETRA HIEBL Achtsamkeit in der Schule. Ein Konzept zur Bewältigung von Stress und Stärkung der sozialemotionalen Kompetenz der Kinder | 241 |
KRYSTYNA ŻUCHELKOWSKA Przestrzeń edukacyjna w zbliżaniu dzieci przedszkolnych do przyrody | 261 |
IRENA KURLAK Nauczanie nieletnich i młodocianych przestępców jako środek ich resocjalizacji – specyfika, trudności, wyzwania | 273 |
KARIN FODOROVÁ Teachers’ Self-Study as a Way to Improve Their Professional Activities with Children in Nursery School | 291 |
EDUKACYJNE PRZESTRZENIE SYTUACJI TRUDNYCH DZIECI W ASPEKCIE ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH | 307 |
DANUTA BORECKA-BIERNAT Strategie radzenia sobie gimnazjalistów w sytuacji konfliktu społecznego jako rezultat oceny poznawczej konfliktu | 309 |
MARZENNA MAGDA-ADAMOWICZ Twórcze rozwiązywanie problemów pedagogicznych w przestrzeni edukacyjnej dziecka | 335 |
EUGENIA ROSTAŃSKA Trudna komunikacja. Porozumiewanie się dziecka i dorosłego w rodzinie i szkole | 349 |
NOTY O AUTORACH | 371 |