Biblioteka. Książka. Informacja. Internet 2012

Biblioteka. Książka. Informacja. Internet 2012

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

34,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 34,00 zł  


34,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W niniejszej publikacji czytelnik znajdzie rozważania uniwersyteckich badaczy na temat publikowania w modelu open access, ukraińskich encyklopedii elektronicznych, stanu otwartych zasobów edukacyjnych w języku polskim oraz instytucjonalnych repozytoriów naukowych, transformacji systemu mediów, plagiatów w oczach studentów, roli Internetu w dystrybucji książek elektronicznych i handlu antykwarycznym oraz najnowszych zainteresowań badaczy ujawnianych na konferencjach naukowych. W publikacji ważne miejsce zajmują prezentacje przemian w bibliotekach i w zawodzie bibliotekarza, związanych z wykorzystywaniem Internetu i książki elektronicznej.


Rok wydania2012
Liczba stron300
KategoriaInternet
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-7784-374-1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  CZĘŚĆ I. ZASOBY, USŁUGI I MODELE KOMUNIKACJI W SIECI     9
  
  Teresa Święćkowska - Modele Open Access i ich realizacja w Polsce     11
  Svetlana Lisina - Reference information on the Internet (Ukrainian electronic encyclopedia as an information resource)     25
  Zbigniew Osiński - Otwarte zasoby edukacyjne w języku polskim – idea i praktyka     35
  Ewa Piotrowska - Repozytoria naukowe i czasopisma otwarte w krajach arabskich     51
  Małgorzata Rychlik - Co repozytorium instytucjonalne oferuje swojej społeczności akademickiej? – na przykładzie repozytorium AMUR oraz repozytoriów na świecie     63
  Maria Komova - Concepts of media system transformation     73
  Wanda A. Ciszewska - Elektroniczny warsztat historyka książki     81
  Małgorzata Kowalska - Tematyka wystąpień konferencyjnych jako przejaw aktualnych kierunków rozwoju tematycznego biblio- i informatologii – stan na 2012 r.     95
  Mariusz Jarocki - Open Source w zarządzaniu informacją – propozycja przedmiotu z zakresu bibliotekoznawstwa i informacji naukowej     107
  
  CZĘŚĆ II. KSIĄŻKA, BIBLIOTEKA, BIBLIOTEKARZE     117
  
  Katarzyna Cyran Sylwia Borkowicz - Bibliotekarz brokerem informacji w opinii beneficjentów projektu – „Bibliotekarz XXI wieku – przewodnik w labiryncie informacji i wiedzy”     119
  Piotr Szeligowski - Bibliotekarz wśród współczesnych źródeł komunikacji     131
  Renata Malesa - Wizerunek i umiejętności współczesnego bibliotekarza (W opinii studentów informacji naukowej i bibliotekoznawstwa UMCS w Lublinie)     139
  Lidia M. Jarska - Plagiat a działalność biblioteczna. Postrzeganie problematyki plagiatu przez studentów informacji naukowej i bibliotekoznawstwa UMCS w Lublinie     149
  Grzegorz Budny - Blog o bazach danych jako przykład komunikacji skierowanej do czytelników i pracowników biblioteki     169
  Iwona Mielczarek - Polub, tweetnij, przepnij… – Web 2.0 w promocji bibliotek     177
  Bożena Łazowska - Zadania Centralnej Biblioteki Statystycznej im. Stefana Szulca w zakresie budowy społeczeństwa informacyjnego     187
  Agnieszka Łakomy - Dystrybucja książek elektronicznych dostępnych zdalnie w bibliotekach publicznych – wybrane przykłady     197
  Grzegorz Nieć - Internet jako ogniwo rynku wtórnego książki w Polsce     209
  
  CZĘŚĆ III. Wyzwania pedagogiczne w świecie cyfrowej informacji     227
  
  Małgorzata Stanula - Infobrokering edukacyjny     229
  Dorota Bednarczyk Danuta Murzynowska - Informacja cyfrowa dostępna dla osób z dysfunkcją wzroku     243
  Anna Zawadzka - Khan Academy     259
  Agata Poręba - Mechanizm wiki jako narzędzie służące idei konstruktywizmu edukacyjnego na lekcjach języka polskiego w gimnazjum     273
  Agnieszka Pawelec - Szkolne strony WWW – niewykorzystanym sposobem na promowanie czytelnictwa wśród uczniów gimnazjum (na przykładzie analizy szkolnych stron internetowych wybranych lubelskich gimnazjów)     289
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia