EBOOKI WYDAWCY
-24%
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Książka Rodzinne, psychologiczne i edukacyjne wyznaczniki rozwoju stawia pytania i poszukuje odpowiedzi o najkorzystniejsze warunki do rozwoju i egzystencji w przypadku dziecka, szczególnie dziecka, którego rozwój przebiega w sposób nietypowy, mającego specjalne potrzeby edukacyjne, ale także człowieka dorosłego, skoro ujmujemy rozwój jako proces ciągły.
Praca stanowi pokłosie Jubileuszowej Konferencji z okazji 30-lecia Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego. Umożliwiła ona spotkanie mistrzów w dziedzinie psychologii z niemal wszystkich polskich uczelni wyższych.
Do rąk Czytelników oddajemy ostatni – trzeci tom publikacji z tej konferencji. Zachęcamy do zapoznania się z dwoma poprzednimi: Współczesny człowiek w świetle dylematów i wyzwań: perspektywa psychologiczna pod redakcją Mieczysława Plopy i Magdaleny Błażek (2008); Kliniczne i sądowo-penitencjarne aspekty funkcjonowania człowieka pod redakcją Gabrieli Chojnackiej-Szawłowskiej i Beaty Pastwy-Wojciechowskiej (2007).
Rok wydania | 2008 |
---|---|
Liczba stron | 284 |
Kategoria | Psychologia rozwoju człowieka |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7850-376-7 |
Numer wydania | 2 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 9 |
Część I. Rodzinne wyznaczniki rozwoju | 15 |
Maria Straś-Romanowska; Szanse i zagrożenia rozwoju człowieka we współczesnym świecie | 15 |
Roman Ossowski; Człowiek niepełnosprawny w rodzinie – dylematy rozwoju i wsparcia | 25 |
Teresa Rostowska; Psychologiczne determinanty jakości życia rodzinnego. Pojęcie jakości życia i kierunki badań | 39 |
Barbara Harwas-Napierała; Komunikacja wewnątrzrodzinna a jakość życia rodziny | 49 |
Maria Kaźmierczak; Empatia w związkach małżeńskich | 61 |
Iwona Janicka; Dynamika związku a wzajemna zależność partnerów kohabitujących | 71 |
Aleksandra Nowakowska; Jakość życia w związkach marynarskich | 83 |
Piotr Połomski; Jedynactwo w perspektywie XXI wieku | 97 |
Aleksandra Lewandowska-Walter; Psychospołeczne uwarunkowania adaptacji dzieci do życia w rodzinie zrekonstruowanej | 113 |
Agnieszka Miłkowska; Lęk i depresyjność u młodzieży w świetle systemowych zasobów rodzinnych | 123 |
Bożena Petrykowska, Monika Zielińska; Postawy rodziców dziecka autystycznego | 129 |
Grażyna Poraj; Rodzina jako środowisko stymulujące agresywne zachowanie dzieci na różnych etapach rozwoju | 135 |
Część II. Edukacyjne i psychologiczne wyznaczniki rozwoju | 145 |
Alina Kolańczyk; Nieuświadamiana kontrola afektu. Od pierwszeństwa afektu do kontroli działania (czy eksperymentator powinien rozumieć osobę badaną?) | 145 |
Grażyna Krasowicz-Kupis; Świadomość językowa a komunikowanie się za pomocą pisma | 159 |
Izabela Pietras; Młodzież z dysortografią – próba typologii | 167 |
Krystyna Sochacka; Znaczenie płci w procesie nauki czytania | 175 |
Celestyna Grzywniak; Przetrwałe odruchy a powstanie trudności szkolnych u dzieci w wieku szkolnym | 181 |
Irena Sorokosz; Radzenie sobie ze stresem szkolnym a osobowość uczniów z dysleksją | 191 |
Urszula Oszwa; Od agnozji liter i cyfr do dyskalkulii rozwojowej. Neuropsychologia zaburzeń liczenia wczoraj, dziś, jutro | 199 |
Aneta R. Borkowska; Oblicza impulsywności w zespole ADHD | 207 |
Małgorzata Lipowska, Leszek Buliński; Współczesne koncepcje współwystępowania dysleksji rozwojowej i zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi | 215 |
Dorota Kalka; Przyszłość w oczach młodzieży – jak i co planują adolescenci z nadpobudliwością psychoruchową, dysleksją oraz młodzież uzależniona? | 225 |
Marta Łockiewicz, Dorota Kalka; Efektywność Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz we wspomaganiu rozwoju psychomotorycznego dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa | 231 |
Marta Bogdanowicz; Rozwój i edukacja dzieci z dysleksją w Europie pod ochroną prawną – dane Kwestionariusza Europejskiego Towarzystwa Dysleksji (EDA) | 237 |
Paulina Petrus, Katarzyna Jaroszewska, Anna Konopacka-Rzepiak, Joanna Lewańczyk, Natalia Rybak; Wartość różnorodności – obcojęzyczna szkoła a czytanie w języku ojczystym | 259 |
Monika Zielińska, Aneta Bagińska, Beata Kubiak; Funkcjonowanie poznawcze wysokofunkcjonujących osób z autyzmem wczesnodziecięcym i zespołem Aspergera | 271 |
Henryk Olszewski; Psychologia wobec starzenia się i starości: o paradoksach związanych z pojęciem adaptacji do wieku | 277 |