Edukacyjne uwarunkowania rozwoju kreatywności

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

19,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

19,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W prezentowanym tomie autor, pionier badań nad twórczością, zwłaszcza w kontekście edukacyjnym, zbiera wyniki swoich dotychczasowych refleksji. Czytelnik otrzymuje unikatową na polskim rynku publikację o twórczości, która zawiera opisy i analizę procesów twórczych, refleksję nad pedagogiką ich inspirowania i utrwalania, a także prezentację metod badania twórczości. Autor, zajmując się uwarunkowaniami edukacyjnymi twórczości, pokazuje również omawiane zagadnienie w szerszym kontekście społeczno-kulturowym - definiuje ważne czynniki wspierania twórczości jako postawy i sposobu działalności człowieka.


Liczba stron246
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-704-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Od Autora    7
  Wprowadzenie: badania nad twórczością „w stanie wrzenia”    9
  Część 1. Twórczość – szkoła – nauczyciel    15
  1. Nauczyciele przeciwko kreatywności uczniów    17
  2. Umysł pod kluczem (maturalnym)    29
  3. Nuda jako problem pedagogiczny    35
  4. Edukacja według Torrance’a    49
  5. Nauczanie twórczości w szkole wyższej – heurystyki jako treści kształcenia    65
  6. Szkoła wyższa kuźnią geniuszy czy buchalterów naukowych? Rozważania krytyczne o jakości kształcenia w świetle teorii pomiaru geniuszu naukowego Deana K. Simontona    81
  Część 2. Twórczość – środowisko – kultura    93
  7. Kult przystępności, schlebiania i zwyczajności – Franka Furediego diagnoza kultury i edukacji kulturalnej    95
  8. Od potencjalności do transgresji historycznych – kreatywność na różnych poziomach    107
  9. Za dużo twórczości? Pułapki twórczości codziennej i amatorskiej w kulturze nadmiaru, kiczu i braku smaku    125
  10. Warunki sukcesu twórczego    139
  Część 3. Twórczość jako problem badań pedagogicznych    151
  11. Kluczowe kompetencje nauczyciela twórczości jako diagnosty    153
  12. Kreatywność ogólna czy specyficzna: poważny problem badawczy czy pseudoproblem?    169
  13. Epifania i doświadczenie krystalizujące w biografii twórczej – próba zarysowania pola badawczego    177
  14. Walidacja komunikacyjna w analizie wyników badań pedagogicznych nad twórczością (współautor M. Modrzejewska-Świgulska)    191
  Zakończenie: życie twórcze jako życie wartościowe    209
  Bibliografia    217
  Spis schematów i tabel    235
  Indeks nazwisk    237
  Indeks rzeczowy    243
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia