INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Format:
ibuk
Książka stanowi empiryczne studium menedżerów z wykorzystaniem strategii badań jakościowych. Teoretyczną osią pracy jest socjologia edukacji i socjologia zróżnicowania społecznego. Autor przystosował do badania nowoczesnych zjawisk i procesów społecznych ekonomiczno-socjologiczną teorię własności. Jej zasadniczym składnikiem i zarazem obiektem własności jest wykształcenie oraz wychowanie. Wydobycie oraz uczynienie tych elementów empirycznym narzędziem badania najwyższych rangą menedżerów stanowi wkład autora w rozwój teorii własności, jak również postępowania badawczego. Dodatkowo, przyjęta w analizach teoretycznych oraz planie badawczym perspektywa makro- oraz mikrospołeczna pozwala na uchwycenie zjawisk i procesów edukacyjnych przebiegających zarówno w obrębie systemów, jak i poszczególnych organizacji. Połączenie tych perspektyw jest również pewną nowością w badaniach edukacyjnych i – szerzej – społecznych.
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 250 |
Kategoria | Socjologia edukacji |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-3457-9 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Uwagi wstępne 9 | |
ROZDZIAŁ I | |
Menedżerowie w nowoczesnych społeczeństwach | 13 |
1.1. Menedżer. Próba definicji | 14 |
1.2. Specyfika menedżerów, ich pracy i miejsca w społeczeństwie | 17 |
1.3. Menedżerowie a kapitał społeczny w dobie neoliberalizmu | 23 |
1.4. Podsumowanie | 32 |
ROZDZIAŁ II | |
Menedżerowie w strukturze społecznego zróżnicowania | 34 |
2.1. Zbiorowości społeczne i podziały w społeczeństwie. Dyskusja wokół nowych i starych kategorii opisu i analizy | 34 |
2.2. Edukacja a struktura społeczna. Ku redefinicji relacji wzajemnych | 49 |
2.3. Elity i elitarność w perspektywie socjologii edukacji i socjologii struktury społecznej | 54 |
2.4. Podziały, klasowość i struktura społeczna w świadomości społecznej i w systemie oświaty | 60 |
2.5. Podsumowanie | 69 |
ROZDZIAŁ III | |
Wiedza, umysł i krytyczne studia nad zarządzaniem i menedżerami. Perspektywa edukacyjna | 74 |
3.1. Ekstaza – iluminacja – uczucie – intuicja. Wstęp do konstruowania menedżerskiej wiedzy i do struktury umysłu menedżera | 74 |
3.2. Krytyczne studia nad menedżerami i zarządzaniem | 82 |
3.3. Podsumowanie | 89 |
ROZDZIAŁ IV | |
Postępowanie badawcze: założenia i wybory | 90 |
4.1. Specyfika postępowania badawczego | 92 |
4.2. Badania jakościowe – ku wyobraźni metodologicznej | 100 |
4.3. Perspektywa edukacyjna i jej znaczenie w badaniach | 103 |
4.4. Eksplikacja problematyki badawczej | 105 |
4.5. Kryteria i warunki doboru jednostek do badań | 107 |
4.6. Dostępność badanych i inne bariery | 114 |
4.7. Podsumowanie | 117 |
ROZDZIAŁ V | |
Szkic do portretu polskich menedżerów na podstawie badań własnych | 119 |
5.1. Elementy autoetnografii | 121 |
5.2. O sytuacji wywiadu ex post – interakcje, relacje, zdarzenia krytyczne | 124 |
5.3. Analiza menedżerskich narracji | 127 |
5.4. Dom rodzinny, tradycje, wybory a obecna pozycja zawodowa badanych | 129 |
5.5. Edukacja a praca | 140 |
5.6. Praca i relacje z ludźmi | 159 |
5.7. Role społeczne i tożsamości | 184 |
5.8. Superadditum z edukacji. Próba typologizacji rezultatów badawczych | 205 |
5.9. Podsumowanie | 219 |
Uwagi końcowe | 221 |
Bibliografia | 225 |
Summary (Managers in contemporary society. A study in the sociology of education) | 247 |