Menedżerowie w społeczeństwie współczesnym

Menedżerowie w społeczeństwie współczesnym

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka stanowi empiryczne studium menedżerów z wykorzystaniem strategii badań jakościowych. Teoretyczną osią pracy jest socjologia edukacji i socjologia zróżnicowania społecznego. Autor przystosował do badania nowoczesnych zjawisk i procesów społecznych ekonomiczno-socjologiczną teorię własności. Jej zasadniczym składnikiem i zarazem obiektem własności jest wykształcenie oraz wychowanie. Wydobycie oraz uczynienie tych elementów empirycznym narzędziem badania najwyższych rangą menedżerów stanowi wkład autora w rozwój teorii własności, jak również postępowania badawczego. Dodatkowo, przyjęta w analizach teoretycznych oraz planie badawczym perspektywa makro- oraz mikrospołeczna pozwala na uchwycenie zjawisk i procesów edukacyjnych przebiegających zarówno w obrębie systemów, jak i poszczególnych organizacji. Połączenie tych perspektyw jest również pewną nowością w badaniach edukacyjnych i – szerzej – społecznych.


Rok wydania2019
Liczba stron250
KategoriaSocjologia edukacji
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-3457-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Uwagi wstępne 9
  ROZDZIAŁ I
  Menedżerowie w nowoczesnych społeczeństwach    13
    1.1. Menedżer. Próba definicji    14
    1.2. Specyfika menedżerów, ich pracy i miejsca w społeczeństwie    17
    1.3. Menedżerowie a kapitał społeczny w dobie neoliberalizmu    23
    1.4. Podsumowanie    32
  ROZDZIAŁ II
  Menedżerowie w strukturze społecznego zróżnicowania     34
    2.1. Zbiorowości społeczne i podziały w społeczeństwie. Dyskusja wokół nowych i starych kategorii opisu i analizy    34
    2.2. Edukacja a struktura społeczna. Ku redefinicji relacji wzajemnych    49
    2.3. Elity i elitarność w perspektywie socjologii edukacji i socjologii struktury społecznej    54
    2.4. Podziały, klasowość i struktura społeczna w świadomości społecznej i w systemie oświaty    60
    2.5. Podsumowanie    69
  ROZDZIAŁ III
   Wiedza, umysł i krytyczne studia nad zarządzaniem i menedżerami. Perspektywa edukacyjna     74
    3.1. Ekstaza – iluminacja – uczucie – intuicja. Wstęp do konstruowania menedżerskiej wiedzy i do struktury umysłu menedżera    74
    3.2. Krytyczne studia nad menedżerami i zarządzaniem    82
    3.3. Podsumowanie    89
  ROZDZIAŁ IV
   Postępowanie badawcze: założenia i wybory     90
    4.1. Specyfika postępowania badawczego    92
    4.2. Badania jakościowe – ku wyobraźni metodologicznej    100
    4.3. Perspektywa edukacyjna i jej znaczenie w badaniach    103
    4.4. Eksplikacja problematyki badawczej    105
    4.5. Kryteria i warunki doboru jednostek do badań    107
    4.6. Dostępność badanych i inne bariery    114
    4.7. Podsumowanie    117
  ROZDZIAŁ V
   Szkic do portretu polskich menedżerów na podstawie badań własnych     119
    5.1. Elementy autoetnografii    121
    5.2. O sytuacji wywiadu ex post – interakcje, relacje, zdarzenia krytyczne    124
    5.3. Analiza menedżerskich narracji    127
    5.4. Dom rodzinny, tradycje, wybory a obecna pozycja zawodowa badanych    129
    5.5. Edukacja a praca    140
    5.6. Praca i relacje z ludźmi    159
    5.7. Role społeczne i tożsamości    184
    5.8. Superadditum z edukacji. Próba typologizacji rezultatów badawczych     205
    5.9. Podsumowanie    219
   Uwagi końcowe     221
   Bibliografia     225
   Summary (Managers in contemporary society. A study in the sociology of education)    247
RozwińZwiń