Menedżer coachem. Jak rozmawiać, by osiągnąć rezultaty

-20%

Menedżer coachem. Jak rozmawiać, by osiągnąć rezultaty

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

40,80  51,00

Format: pdf

40,8051,00

cena zawiera podatek VAT

Głównym celem tej książki jest pokazanie, jak użytecznym, jednak w praktyce menedżerskiej niedocenianym narzędziem pozostaje rozmowa. Czytelnicy dowiedzą się z niej, jak powinny wyglądać konstruktywne rozmowy z pracownikami oraz jak wiele może zmienić coaching. Autorzy zachęcają do refleksji nad coachingowym stylem zarządzania, w którym podstawowym sposobem rozwiązywania problemów jest dialog oparty na partnerskich relacjach. Umiejętność rozmawiania, budowania kultury dialogu, kultury opartej na wzajemnym szacunku, docenianiu i zaufaniu, stanowi bowiem najważniejszy atrybut współczesnego lidera.


Liczba stron316
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-9696-7
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  O autorach     11
  Podziękowania     14
  Przedmowa     16
  Przedmowa do wydania drugiego     20
  Przedmowa do wydania trzeciego     22
  Wprowadzenie     23
  Dla kogo jest ta książka? 24 Jaki cel przyświecał jej napisaniu? 24 Czemu służy coaching     25
  CZĘŚĆ I. GRUNT     27
  Rozdział 1. Poglądowe wprowadzenie     29
  Współczesny świat i menedżer 29 Definicje, istota, cele coachingu 31 Po co coaching? 36 Dane o coachingu 38 Menedżer jako coach 41 Specyfika coachingu menedżerskiego     48
  Rozdział 2. Miejsce coachingu we współczesnym świecie biznesu     51
  Kierunki zmian w świecie biznesu - wyzwania dla organizacji 51 Rola menedżerów     53
  CZĘŚĆ II. FUNDAMENTY     59
  Rozdział 3. Menedżer i coach     61
  Rola coacha 61 Atrybuty dobrego menedżera-coacha 66 10 przykazań menedżera-coacha 74 10 zasad menedżera-coacha 75 Wpływ wartości wyznawanych przez menedżera-coacha na jego zespół     76
  Rozdział 4. Człowiek     79
  Kim jest człowiek 79 Rozumienie osoby 80 Wskaźniki, które sygnalizują problemy psychologiczne coachowanego     88
  Rozdział 5. Zmiana     90
  Kilka słów o zmianie 90 Zmiana osobista 91 Opór     101
  Rozdział 6. SFA - koncentracja na rozwiązaniach     105
  Solution Focused Approach - podejście skupione na rozwiązaniu 105 Solution Focused Coaching - coaching skupiony na rozwiązaniu 109 Narzędzia umożliwiające kreowanie rozwiązań 110 Rozmowy oparte na SFC     111
  Rozdział 7. Dialog     113
  O pracy menedżera-coacha 113 Efektywna komunikacja 114 Co wpływa na komunikację? 115 Dialog coachingowy 118 Mówienie - pytanie 121 Rozmowy coachingowe 123 Rozmowy wspierające 126 Język 130 Opowiadanie historii 132 Styl coachingu     134
  CZĘŚĆ III. FILARY     137
  Rozdział 8. Relacja     139
  Relacja coachingowa 139 Wskaźniki relacji 140 Budowanie relacji coachingowej 144 Zaangażowanie w relację coachingową     145
  Rozdział 9. Zaufanie     148
  Czym jest zaufanie 148 Korzenie naszej tendencji do ufania albo nieufania drugiej osobie 150 Zaufanie i przywództwo 152 Dlaczego zaufanie jest ważne? 153 Budowanie zaufania 155 Zaufanie do samego siebie 161 Okazywanie zaufania 161 Brak zaufania w organizacjach     162
  Rozdział 10. Przekonania     163
  Przekonania i cykl osiągania rezultatów 163 Praca z przekonaniami 165 Zniekształcenia myślenia     172
  Rozdział 11. Emocje i motywacja     175
  Emocje 175 Motywacja 176 Coaching i emocje     177
  Rozdział 12. Narzędzia     182
  Narzędzia i techniki w coachingu 182 Ty jako narzędzie coachingu 184 Słuchanie 188 Zadawanie pytań 199 Przeformułowywanie (reframing) 220 Obserwacja 222 Informacja zwrotna (feedback) 224 Perspektywy 235 Skalowanie 236 Poszukiwanie wyjątków 237 Komplementowanie 238 Zasoby 238 Metafory 238 Działanie 240 Doradzanie klientom 242 Struktury prowadzenia rozmów     243
  CZĘŚĆ IV. DACH     257
  Rozdział 13. Proces coachingu     259
  Ogólna struktura procesu coachingu 259 Badanie potrzeb coachingowych 260 Określanie celów 265 Negocjowanie oczekiwań wobec coachingu i kontrakt coachingowy 266 Cykl coachingu 269 Z czego składa się sesja coachingowa? 271 Inicjowanie relacji coachingowej 271 Rozumienie sytuacji, w której dana osoba się znajduje 272 Zamykanie relacji coachingowej     275
  Rozdział 14. Zagrożenia i wyzwania dla menedżerów stosujących coaching     277
  Zagrożenia 277 Twoje ego 278 Jak nie zostać ratownikiem ani prześladowcą? 280 Siła nawyków 281 Oczekiwania zwierzchników 282 Jak ruszyć lokomotywę?     283
  Rozdział 15. Rady praktyków     285
  Jak się przygotowywać do sesji coachingowej? 285 Co robić, żeby coaching był bardziej efektywny? 289 Rady związane z prowadzeniem coachingu 289 Zasady i wskazówki dla wszystkich, którzy rozpoczynają coaching 290 Trzy reguły pomagania innym     296
  Rozdział 16. Wskazówki na drogę     300
  Doskonalenie się 300 Kiedy zacząć stosować coaching? 300 Ile jeszcze muszę się uczyć? 301 Gdzie szukać wsparcia?     302
  Na zakończenie     305
  Bibliografia (polecana literatura dodatkowa)     307
  Indeks     311
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia