POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
[...] Monografii tej przyświeca przede wszystkim cel teoretyczny, gdyż studiując wiedzę z obranych dziedzin, tworzę autorską koncepcję twórczości pedagogicznej nauczycieli. Dzięki temu racjonalnie i skutecznie rozwijam teorię naukową, stanowiącą podstawę praktycznego działania. Cel społeczny monografii wypływa z wyzwań cywilizacyjnych i kulturowych współczesności, które domagają się osób refleksyjnych, krytycznych, a nawet twórczych. Niniejsza rozprawa zawiera pięć rozdziałów, poprzedzonych wstępem i zakończonych podsumowaniem oraz literaturą cytowaną. [...]
fragment Wprowadzenia
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 295 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Adam Marszałek |
ISBN-13 | 978-83-8019-040-5 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie | 7 |
1. Fenomen i czynniki twórczości i twórczości pedagogicznej | 11 |
1.1. Rodowód twórczości | 11 |
1.2. Anatomia twórczości | 12 |
1.3. Specyfika twórczości | 14 |
1.4. Uwarunkowania twórczego pedagogicznie nauczyciela | 15 |
2. Systemowe koncepcje twórczości | 73 |
2.1. Systemologiczne inspiracje pedagogiki twórczości | 73 |
2.2. Twórczość transgresją | 85 |
2.3. Twórczy styl życia | 88 |
2.4. Interakcyjna teoria twórczości | 89 |
2.5. Poziomy twórczości | 95 |
2.6. Twórczość pedagogiczna | 96 |
3. Systemowa koncepcja twórczości pedagogicznej nauczycieli | 101 |
3.1. Twórczość pedagogiczna obiektywna szerszego zakresu | 103 |
3.2. Twórczość pedagogiczna obiektywna węższego zakresu | 119 |
3.3. Twórczość pedagogiczna subiektywna szerszego zakresu | 137 |
3.4. Twórczość pedagogiczna subiektywna węższego zakresu | 148 |
4. Podstawy epistemologiczne badań systemowych nad twórczością | |
pedagogiczną nauczycieli | 162 |
4.1. Istota epistemologii | 162 |
4.2. Swoistość paradygmatu funkcjonalistycznego | 165 |
4.3. Specyfika systemowej orientacji prowadzonych badań | 172 |
4.4. Holistyczny nurt systemowego poznania empirycznego | 174 |
4.5. Koncepcja i struktura procesu badań empirycznych | 177 |
4.6. Zasady i etapy stosowania procedury systemowej | 183 |
4.7. Rodzaje badań systemowych | 190 |
4.8. Instrumentarium poznania systemowego | 193 |
5. Identyfikacja twórczych pedagogicznie nauczycieli | 199 |
5.1. Cechy osobowości | 201 |
5.2. Proces twórczy | 216 |
5.3. Dzieło twórcze | 216 |
5.4. Wartość, styl życia i środowisko zewnętrzne | 223 |
Zakończenie | 225 |
Literatura cytowana | 229 |
Aneksy | 244 |