POLECAMY
-32%
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Zaprezentowane przez prof. Z. Ścibiorka, uwarunkowania systemu motywacyjnego pozwalają stwierdzić, że w organizacjach publicznych nieodzowne jest nieustanne monitorowanie kwestii ludzkich i oddziaływania na personel, efektywność bowiem poszczególnych pracowników i całych zespołów nie jest czymś trwałym. To samo odnosi się do prezentowanych przez nich wartości
i stosunku do pracy; tego co czynią oraz jak i gdzie to robią.
Godny podkreślenia jest jeszcze jeden fakt. Recenzowana publikacja jest rezultatem kilkuletnich badań autora, których część zaprezentował we wcześniejszych pracach swego autorstwa. To także wynik pracy praktyka, byłego żołnierza zawodowego oraz doświadczonego nauczyciela Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie,
który podczas procesu dydaktycznego oraz w pracach naukowo-badawczych zajmuje się kwestiami zarządzania zasobami ludzkimi.
Publikacja napisana jest językiem fachowym, ale zrozumiałym, bez zbędnych wyjaśnień. To sprawiło, że powstała zwarta praca, ujmująca wszystkie
najistotniejsze zagadnienia deklarowanej problematyki. Wykazuje ona ścisły związek między warunkami funkcjonowania organizacji publicznych i zarządzania/dowodzenia nimi. Akcentuje bezpośredni związek tego co ma miejsce w firmie z jej efektywnością, budowaniem image organizacji, jak i stosunków z otoczeniem i interesariuszami.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 204 |
Kategoria | Zarządzanie, organizacja, strategie |
Wydawca | Akademia Policji w Szczytnie |
ISBN-13 | 978-83-7462-375-9 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
WSTĘP | 9 |
Rozdział I. Kwestie terminologiczne | 15 |
Rozdział II. Implikacje warunków funkcjonowania organizacji publicznych | 27 |
2.1. Rzeczywistość | 28 |
2.2. Atmosfera pracy i działania | 44 |
2.3. Korzyści z kultury organizacji | 50 |
2.4. Etyka w prowadzonej działalności | 58 |
Rozdział III. Konsekwencje dla personelu | 67 |
3.1. Potrzeba szczególnego traktowania personelu w organizacjach publicznych | 68 |
3.2. Paradygmaty oddziaływania na personel | 77 |
3.3. Strategia punktem wyjścia | 86 |
3.4. Konieczność doskonalenia kompetencji | 89 |
3.5. Decyzje personalne w procesie zarządzania (dowodzenia) organizacją publiczną | 95 |
3.6. Jaka polityka personalna? | 101 |
Rozdział IV. Właściwie zmotywowany personel siłą organizacji | 107 |
4.1. Motywacja — aspekt teoretyczny | 108 |
4.2. Wybrane teorie i koncepcje motywacyjne | 117 |
4.3. Podstawowe grupy narzędzi motywacyjnych | 128 |
4.4. Uwarunkowania systemu motywacyjnego | 131 |
4.5. Kilka uwag praktycznych | 144 |
4.6. Zróżnicowane funkcje motywatorów | 156 |
4.7. Pobocza motywowania | 170 |
Rozdział V. Motywowanie a przywództwo | 175 |
REFLEKSJE KOŃCOWE | 187 |
BIBLIOGRAFIA | 197 |
STRESZCZENIE | 203 |