Motywowanie jako element procesu zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji

Motywowanie jako element procesu zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

6,30

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Każda organizacja by przetrwać musi posiadać odpowiednio umotywowanych, a co za tym idzie efektywnych i lojalnych pracowników oraz rozumieć mechanizmy akceptujące zaufanie, lojalność, profesjonalizm i innowacyjność. Oznacza to, że menedżerowie stają wobec nowych wyzwań, które muszą traktować nie jako zagrożenie, lecz jako okazje do podejmowania działań w obszarach, gdzie można osiągnąć więcej lub znaleźć nowe możliwości dodania wartości swojej organizacji czy opanowania rynku.
Zarządzanie uczy jak planować, organizować, motywować i kontrolować swoją pracę oraz działania innych ludzi dla wspólnego dobra. W istocie zarządzanie polega na określeniu, jak przy pomocy różnorakich instrumentów planistycznych, inspiratorskich i kontrolnych, podnosić produktywność wszystkich zasobów przedsiębiorstwa. Jednakże nade wszystko uczy, jak wydobywać produktywność z ludzi. Zarządzanie bowiem ma wzbudzać w ludziach wyzwanie i jednoczyć wszystkie ich siły do realizacji nadrzędnych celów organizacji.
Zarządzanie jest więc złożonym procesem, który ma doprowadzić do wykonania określonych rzeczy sprawnie i skutecznie, wspólnie z innymi ludźmi i poprzez nich.
Poprzez komunikowanie, motywowanie i przywództwo menedżerowie wyzwalają tkwiącą w organizacji energię i umiejętności. Motywowanie jest funkcją zarządzania, dzięki której plany i obsadzone przez członków organizacji struktury tętnią życiem.
Motywacja natomiast jest siłą wewnętrzną, która pozwala osiągnąć sukces w każdej dziedzinie życia, gwarantuje wspaniałą współpracę w zespole i stwarza możliwości realizacji najtrudniejszych celów. Znajomość teorii motywacji w znaczący sposób kształtuje techniki zarządzania pracownikami każdej firmy.
Motywowanie we współczesnym rozumieniu, jest kategorią ekonomiczną i nową eksponowaną funkcją zarządzania. Dlatego też podejście do analizy i stymulacji pojęcia motywowania, jest systemowe, to znaczy dostrzega się w nim wielowymiarowość, ważność
i dynamiczny charakter zachowań ludzi w organizacji. Przebieg procesu motywowania, jego wydajność i ostateczne wyniki zależą przede wszystkim od posiadanych zasobów ludzkich, ale także założeń i właściwych narzędzi motywacyjnych jakie organizacja przyjmuje tworząc go oraz konsekwencji w jego stosowaniu. Proces motywowania swoim działaniem powinien wyzwolić wolę i chęć działania pracowników, powinien kształtować pożądane przez przedsiębiorstwo zachowania i postawy. Motywacja, bowiem to ciągłe poszukiwanie odpowiedzi na pytanie nurtujące każdego zarządzającego, a mianowicie: Co zrobić, aby pracownicy chętnie i dobrze pracowali?


Liczba stron137
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
ISBN-13978-83-7996-099-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP     7
  Rozdział I. ISTOTA I ZNACZENIE ZARZĄDZANIA     11
    1.1. Najważniejsze wyróżniki zarządzania     11
    1.2. Definicje zarządzania     21
    1.3. Funkcje zarządzania     25
    1.4. Style zarządzania     32
  Rozdział II. ORGANIZACJA JAKO ŚRODOWISKO ZARZĄDZANIA     39
    2.1. Pojęcie i cechy organizacji     39
    2.2. Cele organizacji     42
    2.3. Struktura organizacyjna     44
    2.4. Otoczenie organizacji     48
  Rozdział III. ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W ORGANIZACJI     53
  Rozdział IV. MOTYWOWANIE JAKO ELEMENT PROCESU ZARZĄDZANIA     65
    4.1. Koncepcje i teorie motywacji     65
    4.2. Proces motywowania – źródła motywacji     75
    4.3. Obszary oddziaływania systemu motywacyjnego     94
  Rozdział V. MOTYWOWANIE A EFEKT EKONOMICZNY     114
    5.1. Ekonomiczna miara efektywności     114
    5.2. Motywowanie a generowanie zysków     120
  ZAKOŃCZENIE     126
  BIBLIOGRAFIA     129
  SPIS RYSUNKÓW I TABEL     136
  SUMMARY     137
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia