Uniwersytet w perspektywie kształcenia przez całe życie

Uniwersytet w perspektywie kształcenia przez całe życie

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

31,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 31,00 zł  


31,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Monografia zawiera opracowania, w których podjęto szeroko zakreśloną refleksję naukową nad rolą uniwersytetu w perspektywie kształcenia przez całe życie.
Uczelnie wyższe zaangażowane w Lifelong Learning powinny uwzględniać aspiracje i oczekiwania interesariuszy w swojej instytucjonalizowanej strategii oraz otwierać się na kontakt ze zróżnicowaną populacją studentów, poczynając od uczniów szkół podstawowych, średnich, aż po dorosłych w różnych kategoriach wiekowych.
Książka dla tych, którym bliska jest idea permanentnego rozwoju dydaktyki na poziomie akademickim, i zainspiruje do kolejnych dyskusji nad rolą uniwersytetu w perspektywie kształcenia przez całe życie.


Rok wydania2015
Liczba stron285
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-264-6
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  
  Część I    11
  MODELE KSZTAŁCENIA UNIWERSYTECKIEGO. DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA     11
  
  1. Wdrażanie i rozwój koncepcji kształcenia przez całe życie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach (Sławomir Smyczek)     13
  
  2. Organizacja kształcenia ustawicznego na uczelniach wyższych – modele i doświadczenia praktyczne (Janusz Marek Lichtarski, Jerzy Niemczyk)     21
  
  3. Synergia nauki i biznesu w perspektywie kształcenia przez całe życie na przykładzie Wydziału Ekonomicznego UMCS (Agnieszka Sitko-Lutek, Anna Rakowska, Zbigniew Pastuszak)     31
  
  4. O pomiarze efektywności nakładów na edukację i szkolenia w kontekście kształcenia przez całe życie (Józef Dziechciarz)     42
  
  5. Aktywne metody kształcenia we współpracy z otoczeniem gospodarczym – doświadczenia i rekomendacje (Katarzyna Rupik, Justyna Maciąg)     52
  
  6. Mobilność edukacyjna studentów Polski i Kazachstanu − studium porównawcze (Radosław Jeż, Jacek Szołtysek, Sebastian Twaróg, Svetlana Karstina)     61
  
  7. Nowe media a skuteczność procesów kształcenia – perspektywa studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (Patrycja Klimas)     74
  
  8. Kształcenie ustawiczne w Polsce i Unii Europejskiej oraz formy aktywności edukacyjnej dorosłych Polaków (Urszula Grzega)     85
  
  9. Rola uniwersytetów we współczesnej gospodarce opartej na wiedzy (Anna Kwiecień)     93
  
  
  
  Część II    101
  TENDENCJE ROZWOJOWE UNIWERSYTETU. PERSPEKTYWA MULTIDYSCYPLINARNA
  
      101
  
  1. Od humanizmu do kariery. Zmiany uniwersytetu dziś i jutro (Wojciech Czakon)     103
  
  2. Rozwój nauki od wyjaśniania do jej instrumentalizacji (Grażyna Musiał, Eugeniusz Kośmicki)     113
  
  3. Okiem humanisty: o horyzontach uniwersyteckiego dialogu między humanistyką a ekonomią (Aleksandra Pethe)     123
  
  4. Realizacja zadań rozwojowych w perspektywie kształcenia ustawicznego (Anna Piekacz, Paulina Kuzior)     133
  
  5. Nowe zadania dla zapewnienia jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym (Grażyna Trzpiot)     142
  
  6. Rola uniwersytetów w budowaniu społeczeństwa informacyjnego (Ewa Ziemba, Tomasz Papaj, Maria Jadamus-Hacura)     151
  
  7. Zrównoważona konsumpcja i produkcja – wyzwanie dla edukacji w polskim szkolnictwie wyższym. Problemy i doświadczenia (Elżbieta Lorek)     164
  
  8. Zrównoważony uniwersytet – zasoby i zasady działalności w obszarze sustainability (Arnold Pabian)     174
  
  
  
  Część III    183
  LIFELONG LEARNING Z PERSPEKTYWY INTERESARIUSZY
  
      183
  
  1. Ścieżka rozwoju i stałego doskonalenia kariery zawodowej logistyka – model Katedry Logistyki Ekonomicznej na UE w Katowicach (Danuta Kisperska-Moroń, Ryszard Piniecki, Piotr Hanus, Dagmara Jarosz-Lewandowska, Krzysztof Niestrój, Edyta Klosa, Marek Kasperek, Marcin Świtała, Krzysztof Zowada)     185
  
  2. Praktyczny profil studiów na kierunku Przedsiębiorczość i Finanse – pierwsze doświadczenia i nowe wyzwania (Grzegorz Głód, Jacek Pietrucha)     205
  
  3. Praktyka jako środowisko propagowania efektów kształcenia (Barbara Czarnecka, Małgorzata Pańkowska)     215
  
  4. Koncepcja Lifelong Learning z perspektywy nauczyciela akademickiego (Agnieszka Dziubińska, Iwona Woźniak)     224
  
  5. Formy kształcenia a studia i praca zawodowa w opinii absolwentów kierunku Zarządzanie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach (Marcin Komańda)     233
  
  6. Modele kooperacji uczelni z biznesem (Kinga Hoffmann, Monika Rutkowska)     242
  
  7. Problemy uznawania efektów kształcenia uzyskanych w systemach pozaformalnych na turystycznych kierunkach kształcenia (Zygmunt Kruczek)     257
  
  
  Literatura     265
  
  Informacja o autorach     283
RozwińZwiń