Edukacja Jutra. Aksjologiczno-kulturowy fundament edukacji jutra

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

9,75  13,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

9,7513,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

(…) Treści zawarte w niniejszej pozycji są wyrazem troski jej autorów o: wychowanie
młodego pokolenia Polaków w wartościach i do wartości, w kulturze
i do niej; przeciwdziałanie niepowodzeniom edukacyjnym, pułapkom
aksjologicznymi pseudowychowaniu w edukacji; kształtowanie sztuki podejmowania odpowiednich decyzji w kulturze tymczasowości; wzorzec osobowościowy
efektywnego edukatora. Chodzi w niej o takie jego kształcenie,
dokształcanie i doskonalenie, by nauczyciel/pracownik naukowo-dydaktyczny
odznaczał się inteligencją, mądrością, refleksyjnością, innowacyjnością
oraz posiadał takie kompetencje, które pozwolą mu na jak najlepsze wypełnianie
swojej misji w społeczeństwie wiedzy.
W opracowaniach zawartych w tej książce myśl pedagogiczna przyjmuje
humanistyczną perspektywę rozumienia kształcenia i wychowania. Odchodzi
od ujęcia instrumentalnego na rzecz wyzwalającego. W miejsce wychowania
funkcjonalnego stawia się wychowanie osobowe. Dzięki temu w procesie
dydaktyczno-wychowawczym spotykają się nie tyle nauczyciel/pracownik
naukowo-dydaktyczny z uczniami/studentami, lecz przede wszystkim jego
uczestnicy, traktowani w sposób podmiotowy, partnerski i demokratyczny,
dla których pierwszoplanowym zadaniem staje się autentyczny kontakt międzyludzki,
oparty na osobowej łączności i dialogu.
Kazimierz Denek


Liczba stron206
WydawcaWyższa Szkoła Humanitas
ISBN-13978-83-64788-19-2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ebook dostępny na rozdziały


Edukacja Jutra. Aksjologiczno-kulturowy fundament edukacji jutra - Anna Karpińska: Niepowodzenia szkolne w biografiach edukacyjnych studentów »

Edukacja Jutra. Aksjologiczno-kulturowy fundament edukacji jutra - Anna Krajewska: Potrzeba współdziałania dydaktycznego w ocenie uczestników procesu kształcenia »

Edukacja Jutra. Aksjologiczno-kulturowy fundament edukacji jutra - Eugenia Karcz-Taranowicz: Edukacja wobec wyzwań demokracji »

Edukacja Jutra. Aksjologiczno-kulturowy fundament edukacji jutra - Grzegorz Godawa: Sztuka podejmowania odpowiedzialnych decyzji w kulturze tymczasowości »

Edukacja Jutra. Aksjologiczno-kulturowy fundament edukacji jutra - Jadwiga Uchyła-Zroski: Aksjologia relacji interpersonalnych w kształceniu akademickim studentów edukacji muzycznej »

Edukacja Jutra. Aksjologiczno-kulturowy fundament edukacji jutra - Janusz Mastalski: Aksjologiczne „pułapki” współczesnej edukacji »

Edukacja Jutra. Aksjologiczno-kulturowy fundament edukacji jutra - Joanna Lorenc: Miejsce pseudowychowania w działalności wychowawczej »

Edukacja Jutra. Aksjologiczno-kulturowy fundament edukacji jutra - Kazimierz Denek: Uniwersytet. Między tradycją a oczekiwaniami współczesności »

Edukacja Jutra. Aksjologiczno-kulturowy fundament edukacji jutra - Leszek Pawelski: Wybrane problemy wychowawcze w aspekcie wyzwań współczesnej szkoły »

Edukacja Jutra. Aksjologiczno-kulturowy fundament edukacji jutra - Małgorzata Kaliszewska: Kompetencje hermeneutyczne jako komponenty profesjonalnych kompetencji pedagogów i nauczycieli »

Edukacja Jutra. Aksjologiczno-kulturowy fundament edukacji jutra - Monika Miczka-Pajestka: Różnorodność kulturowa jako wyzwanie dla polskiej szkoły. Wybrane aspekty »

Edukacja Jutra. Aksjologiczno-kulturowy fundament edukacji jutra - Stanisław Palka: Wprowadzanie zmian w procesach i zjawiskach pedagogicznych w badaniach i praktyce edukacyjnej »

Edukacja Jutra. Aksjologiczno-kulturowy fundament edukacji jutra - Zofia Remiszewska: Znaczenie edukacji w różnorodnych kontekstach a zadania ponadosobiste młodzieży akademickiej »


EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Kulturowo-aksjologiczne konteksty edukacji    13
  Uniwersytet. Między tradycją a oczekiwaniami współczesności    23
  Aksjologia relacji interpersonalnych w kształceniu akademickim studentów edukacji muzycznej    45
  Znaczenie edukacji w różnorodnych kontekstach a zadania ponadosobiste młodzieży akademickiej    59
  Edukacja wobec wyzwań demokracji    75
  Sztuka podejmowania odpowiedzialnych decyzji w kulturze tymczasowości    87
  Miejsce pseudowychowania w działalności wychowawczej    101
  Aksjologiczne „pułapki” współczesnej edukacji    115
  Wprowadzanie zmian w procesach i zjawiskach pedagogicznych w badaniach i praktyce edukacyjnej    129
  Niepowodzenia szkolne w biografiach edukacyjnych studentów    139
  Potrzeba współdziałania dydaktycznego w ocenie uczestników procesu kształcenia    153
  Kompetencje hermeneutyczne jako komponenty profesjonalnych kompetencji pedagogów i nauczycieli    167
  Różnorodność kulturowa jako wyzwanie dla polskiej szkoły. Wybrane aspekty    183
  Wybrane problemy wychowawcze w aspekcie wyzwań współczesnej szkoły    195
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia