Postawa twórcza a hierarchia wartości młodego pokolenia

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

9,58  12,60

Format: pdf

Cena początkowa: 12,60 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 9,58 zł  


9,58

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Zagadnienia dotyczące współzależności systemu aksjologicznego z postawą twórczą młodzieży gimnazjalnej i licealnej to obszar interesujący zarówno w ujęciu teoretycznym, jak i praktycznym. Prezentowana praca wpisuje się w powszechnie aprobowany interdyscyplinarny nurt ujmowania i badania zagadnień dotyczących hierarchizowania wartości wśród uzdolnionej twórczo młodzieży. Autorka skupia się na ustaleniu zależności pomiędzy postawą twórczą a preferencją określonych wartości, ze szczególnym uwzględnieniem różnic w preferencji wartości ostatecznych i instrumentalnych w zależności od poziomu przejawianej postawy twórczej. Zarysowana we wstępie tematyka jest odzwierciedleniem potrzeby uzasadnienia wyboru tego właśnie tematu, który niewątpliwie mieści się w sferze zainteresowań reprezentantów nauk społecznych.
Publikacja przygotowana z myślą o nauczycielach pedagogach, wychowawcach, a także osobach pracujących z uczniem uzdolnionym twórczo może stanowić również pomoc dla osób poszukujących informacji na temat mechanizmów wyboru wartości przez młodzież w wieku dorastania.


Rok wydania2011
Liczba stron130
KategoriaPedagogika społeczna
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-8012-646-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  Wstęp /    7
  
  1. Problematyka twórczości i postawy twórczej /    11
  1.1. Rozważania wokół pojęcia „twórczość” /    11
  1.2. Postawa twórcza w kontekście psychologicznych teorii postaw /    16
  1.3. Twórczość a konformizm i nonkonformizm /    27
  
  2. Pojęcie i teorie wartości w naukach społecznych /    33
  2.1. Problematyka wartości w ujęciu filozoficznym /    33
  2.2. Pojęcie wartości w socjologii /    36
  2.3. Wartości w psychologii /    38
  2.4. Pedagogika wobec wartości /    40
  2.5. Miltona Rokeacha teoria wartości /    43
  
  3. System wartości młodego pokolenia w kontekście przemian społeczno-kulturowych /    49
  3.1. Postawy młodzieży wobec wartości na tle współczesnych badań /    51
  3.2. Dorastanie a kryzys w wartościowaniu /    59
  
  4. Metodologia badań własnych /    66
  4.1. Założenia teoretyczne /    66
  4.2. Przedmiot oraz cele badań /    70
  4.3. Problemy badawcze /    71
  4.4. Hipotezy badawcze /    72
  4.5. Zmienne i ich operacjonalizacja /    72
  4.6. Narzędzia badawcze /    73
  4.6.1. Stanisława Popka Kwestionariusz Twórczego Zachowania KANH w wersji dla uczniów /    73
  4.6.2. Piotra Brzozowskiego Skala Wartości (SW) — polska adaptatacja Value Survey Miltona Rokeacha /    74
  4.7. Charakterystyka badanej grupy i organizacja badań /    75
  4.8. Kierunki analizy statystycznej /    76
  
  5. Analiza i prezentacja wyników /    77
  5.1. Statystyczny opis uzyskanych wyników /    77
  5.1.1. Wartości zmiennych niezależnych ubocznych /    77
  5.1.2. Postawa twórcza/odtwórcza badanych kwestionariuszem KANH /    78
  5.1.3. Preferencje wartości wśród badanej młodzieży /    82
  5.2. Statystyczna weryfikacja postawionych hipotez /    84
  5.2.1. Związek między postawą twórczą/odtwórczą a hierarchią warości młodzieży /    84
  5.2.2. Zróżnicowanie postawy twórczej ze względu na płeć i etap kształcenia /    90
  5.2.3. Zróżnicowanie preferencji wartości ze względu na płeć i etap kształcenia /    93
  
  6. Interpretacja wyników /    103
  6.1. Postawa twórcza/odtwórcza osób badanych w świetle badań kwestionariuszem KANH /    103
  6.2. Preferencje wartości w grupie badanej młodzieży /    105
  6.3. Preferencje wartości młodzieży z wysokim wynikiem w skali heurystyki /    107
  6.4. Postawa twórcza/odtwórcza a płeć i etap kształcenia młodzieży /    108
  6.5. Preferencje wartości a płeć i etap kształcenia młodzieży /    110
  
  Podsumowanie /    112
  
  Bibliografia /    116
  
  Summary /    125
  Zusammenfassung /    127
RozwińZwiń