Android w praktyce. Projektowanie aplikacji

3 oceny

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

30,24  43,20

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

30,2443,20

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Android jest obecnie najpopularniejszą platformą dla telefonów komórkowych i tabletów. Liczba aktywacji to setki tysięcy w ciągu jednego dnia na całym świecie. Dlatego też możliwość tworzenia własnego oprogramowania na urządzenia mobilne z systemem Android daje możliwość dotarcia do ogromnej liczby użytkowników. Książka przeznaczona jest dla osób pragnących samodzielnie nauczyć się od podstaw zasad budowy oprogramowania na urządzenia mobilne, które są znacząco inne niż komputery stacjonarne, i rozpocząć pisanie własnych aplikacji z wykorzystaniem szerokiego spektrum dostępnych komponentów programowych i sprzętowych. Publikacja stanowi kompletny przewodnik opisujący sposób przygotowania środowiska pracy, elementy składowe projektu Android, elementy interfejsu, baz danych, komunikacji z wykorzystaniem sieci Internet oraz sposób uruchamiania aplikacji na urządzeniach wirtualnych i rzeczywistych. Książkę podzielono na dwie części. W pierwszej przedstawiona jest filozofia działania (poparta przykładami), tak aby czytelnik zrozumiał, jakie procesy zachodzą w trakcie uruchamiania aplikacji mobilnej. Druga część zawiera przykłady przedstawiające szerokie spektrum możliwości urządzeń mobilnych z system Android. Aby móc skorzystać z książki, należy: – Znać podstawy programowania w języku Java; – Posiadać podstawową wiedzę z zakresu projektowania aplikacji; – Znać podstawy wykorzystania środowiska developerskiego Eclipse. Czytelnik samodzielnie nauczy się: – Jak w kilku krokach utworzyć pierwszą własną aplikację mobilną z systemem Android; – Jakie są podstawowe elementy składowe aplikacji mobilnej (m.in. aktywności, intencje, serwisy, dostawcy treści); – W jaki sposób działa aplikacja na urządzeniu mobilnym (cykl życia); – W jaki sposób utworzyć projekt rozbudowanej aplikacji; – W jaki sposób projektować podstawowe i rozbudowane GUI dla własnych aplikacji (layouts); – W jaki sposób przygotowywać różnego typu zasoby (dane, grafika) dla własnej aplikacji; – W jaki sposób zaprojektować i zaimplementować własną relacyjną bazę danych SQLite; – W jaki sposób z wykorzystaniem języka SQL pobierać i zapisywać dane do bazy danych SQLite; – W jaki sposób tworzyć rozbudowaną grafikę 2D oraz elementy grafiki 3D; – W jaki sposób skonfigurować i zastosować emulator urządzenia mobilnego – AVD.


Liczba stron400
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-17949-6
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  1. Elementy projektu aplikacji na platformę Android w środowisku Eclipse    9
  2. Pierwsza aplikacja „Witaj Świecie”    15
  3. Emulator urządzenia z systemem Android AVD    20
  4. Główne elementy składowe aplikacji na platformie Android    25
   4.1. Kontekst    25
   4.2. Aktywności    26
   4.3. Intencje    35
   4.4. Usługi    61
   4.5. Dostawcy treści    73
   4.6. Odbiorcy treści    85
  5. Podstawy struktury pliku AndroidManifest.xml    93
  6. Filtry intencji    100
  7. URI – Uniform Resource Identifier    110
  8. Pliki preferencji i pliki płaskie    112
   8.1. Pliki preferencji    112
   8.2. Pliki płaskie    119
  9. Rysowanie, animacje i podstawy grafiki 3D    122
   9.1. Rysowanie z wykorzystaniem obiektów Canvas i Paint    122
   9.2. Definiowanie kształtów w zasobach XML    139
   9.3. Rysowanie z wykorzystaniem klasy ShapeDrawable    156
   9.4. Animacje    159
   9.5. Podstawy grafiki 3D    171
  10. Zastosowanie bazy danych SQLite    181
   10.1. Projektowanie baz danych    181
   10.2. Podstawy języka SQL    187
   10.3. Struktura aplikacji zawierającej bazę danych    191
  11. Powiadomienia – Notifications    208
  12. Wykorzystanie klasy Thread i AsyncTask    217
   12.1. Wątki – obliczenia w tle    217
   12.2. Wątki – obliczenia w tle z przekazywaniem danych do interfejsu    222
   12.3. AsyncTask – obliczenia w tle z prostą integracją z interfejsem    229
  13. Przetwarzanie plików XML    235
  14. Opis typów zasobów    255
   14.1. Łączenie zasobów z programem    255
   14.2. Typy zasobów    259
   14.3. Definiowanie zasobów alternatywnych (podfoldery /res)    278
   14.4. Zasady budowy różnego typu ikon dla systemu Android    298
  15. Przegląd elementów interfejsu użytkownika oraz projektowanie układów    302
   15.1. Elementy interfejsu GUI    302
   15.2. Projektowanie układów – Layouts    318
   15.2.1. Właściwości kontrolek w układach    318
   15.2.2. Układ liniowy (LinearLayout)    326
   15.2.3. Układ względny (RelativeLayout)    331
   15.2.4. Układ tabelaryczny (TableLayout)    340
   15.2.5. Układ kratownicowy (GridLayout)    346
   15.2.6. Układ z ramką (FrameLayout)    357
   15.2.7. Łączenie układów    358
   15.3. Identyfikacja i obsługa gestów    360
   15.4. Adaptery danych    370
  16. Spis rysunków, tabel i przykładów    394
  Podstawowe zasoby internetowe    399
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia