Metodologia i techniki programowania

Metodologia i techniki programowania

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Rozwój programowania w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat jest ogromny. W dużej mierze wynika on z postępu technologicznego i wdrażania coraz lepszych metod programowania. Ze stosowaniem tych metod związane są pewne reguły techniczne, które powinni znać programiści. Ich znajomość pozwala uzyskać prawidłową strukturę, poprawić jakość oprogramowania oraz zwiększyć efektywność pracy. Niniejsza publikacja jest właśnie próbą przedstawienia takich reguł.


Książka jest syntetycznym wprowadzeniem do technik programowania. Omawia podstawowe trendy rozwoju metodologii wytwarzania oprogramowania, takie jak: metody strukturalne, obiektowe, narzędzia CASE, standaryzacje programów i ocenę złożoności oprogramowania. Pokazuje również, jak projektować, kodować, testować i uruchamiać programy, aby były niezawodne i efektywne. Naszkicowano w niej możliwości środowisk wytwarzania oprogramowania. Publikacja zawiera wiele przykładów, które ilustrują i objaśniają poruszane tematy.


Książka jest przeznaczona dla programistów i studentów kierunków informatycznych. Zainteresuje również wszystkich tych, którzy zajmują się programowaniem hobbystycznie, a chcą poszerzyć swoją wiedzę na ten temat. Od czytelnika wymaga się niewielkiego doświadczenia w zakresie podstaw programowania.


Rok wydania2008
Liczba stron140
KategoriaProgramowanie
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-15469-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    5
  1. Wprowadzenie    7
  2. Styl programowania i własności programów    12
    2.1. Reguły dobrego stylu programowania    12
    2.2. Właściwości programów i sposoby ich osiągania    20
  3. Programowanie strukturalne    27
    3.1. List Dijkstry (1968 rok)    27
    3.2. Charakterystyka zdania goto    29
    3.3. Instrukcje strukturalne    31
    3.4. Uwagi o programowaniu strukturalnym    37
  4. Metody projektowania programów    42
    4.1. Wprowadzenie    42
    4.2. Zasada abstrakcji    44
      4.2.1. Poziomy opisu    44
      4.2.2. Przykłady zastosowania zasady abstrakcji    45
    4.3. Programowanie modularne    46
      4.3.1. Dekompozycja problemu    46
      4.3.2. Moduł    47
      4.3.3. Hierarchia modułów    48
      4.3.4. Złożoność systemu    49
      4.3.5. Opis za pomocą pseudokodu    51
    4.4. Projektowanie metodą syntetyczną    54
      4.4.1. Opis metody syntetycznej    54
      4.4.2. Porównanie metody syntetycznej z analityczną    55
    4.5. Zakończenie    56
  5. Graficzne przedstawianie programów    57
    5.1. Schemat blokowy i diagram strukturalny    57
    5.2. Podstawowe przyczyny niestrukturalności    61
    5.3. Metody eliminowania niestrukturalności    63
    5.4. Wnioski i uwagi    70
  6. Kodowanie programu    74
    6.1. Zasady kodowania strukturalnego    74
    6.2. Wspomaganie programowania strukturalnego przez języki programowania    74
  7. Programowanie i modelowanie obiektowe    80
    7.1. Wstęp    80
    7.2. Podstawowe pojęcia programowania obiektowego    81
      7.2.1. Obiekty i klasy    81
      7.2.2. Hermetyzacja    84
      7.2.3. Dziedziczenie    86
      7.2.4. Komunikaty    88
    7.3. Narzędzia do modelowania obiektowego    89
      7.3.1. Widoki modelu    89
      7.3.2. Diagramy    90
    7.4. Programowanie strukturalne a programowanie obiektowe    92
  8. Rola CASE w tworzeniu programów    95
    8.1. Wprowadzenie    95
    8.2. Narzędzia CASE w zarządzaniu    97
    8.3. Projektowanie systemów zarządzania    99
      8.3.1. Poziomy CASE    99
      8.3.2. Składnica informacji    102
      8.3.3. Pielęgnacja systemu    103
    8.4. Wyzwania CASE    104
    8.5. Języki czwartej generacji a systemy CASE    106
  9. Wielokrotne wykorzystanie oprogramowania    109
    9.1. Wykorzystanie gotowych komponentów    110
    9.2. Rozwój metodologii wielokrotnego wykorzystania oprogramowania    111
  10. Testowanie oprogramowania i ocena jego jakości    115
    10.1. Testowanie programów    115
      10.1.1. Systematyczne testowanie programów    118
      10.1.3. Testowanie programów wielomodułowych    122
    10.2. Specyfikacja wymagań dotyczących oprogramowania    123
    10.3. Programometria    126
      10.3.1. Miary programowania strukturalnego    126
      10.3.2. Miary programowania obiektowego    129
  Literatura    132
  Skorowidz    135
RozwińZwiń