AutoCAD 2010/LT2010+. Podstawy projektowania parametrycznego i nieparametrycznego

AutoCAD 2010/LT2010+. Podstawy projektowania parametrycznego i nieparametrycznego

Wersja polska i angielska

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

22,45

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Podręcznik zawiera podstawy projektowania parametrycznego i nieparametrycznego 2D oraz drukowania dokumentacji wyrobów dowolnej branży w podziałce 1:1 za pomocą programów: AutoCAD 2010 lub AutoCAD LT 2010 oraz nowszych, w polskiej lub angielskiej wersji językowej.


Dlaczego warto wybrać właśnie tę książkę?



  • Autor jest jednym z najlepszych specjalistów w Polsce w dziedzinie metodyki parametrycznego projektowania 2D i 3D. Ma status Autodesk Authorized Author.

  • Książka zawiera materiał pozwalający czytelnikowi samodzielnie projektować w podstawowym zakresie bez konieczności dodatkowego szkolenia. Jej zakres jest zgodny z programem standardowego kursu Essentials według nomenklatury producenta programu AutoCAD – firmy Autodesk.

  • Czytelnik znajdzie tu przede wszystkim starannie przemyślane ćwiczenia, oparte na wieloletnim doświadczeniu autora zarówno dydaktycznym, jak i zdobytym w przemyśle. Integralną częścią książki są przykłady i zadania, które można nieodpłatnie pobrać ze strony internetowej Wydawnictwa (zakładka DO POBRANIA).


Liczba stron304
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-16038-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  1. Koncepcja i zawartość podręcznika    11
    1.1. Zawartość programowa    11
    1.2. Zakładany efekt i metodyka szkolenia    12
    1.3. Przeznaczenie    12
    1.4. Literatura uzupełniająca    12
  
  2. Zastosowane oznaczenia    14
    2.1. Oznaczenia podstawowe    14
    2.2. Sposoby wydawania poleceń    15
      2.2.1. Wstążka    15
      2.2.2. Menu aplikacji    18
      2.2.3. Pasek szybkiego dostępu i menu rozwijane    19
      2.2.4. Menu kursora    20
      2.2.5. Wiersz poleceń i nazwy poleceń    21
      2.2.6. Inne operacje    22
    2.3. Formatowanie dialogu w wierszu poleceń    22
      2.3.1. Wskazówki metodyczne    24
    2.4. Instrukcje do ćwiczeń    25
      2.4.1. Dane wyjściowe do ćwiczeń    25
      2.4.2. Polecenia ćwiczeń i rozwiązania    26
    2.5. Narzędzia niedostępne w wersji LT    27
  
  CZĘŚĆ I. NIEPARAMETRYCZNE PROJEKTOWANIE 2D    29
  
    3. Podstawy środowiska AutoCAD    30
      3.1. Uruchamianie programu    30
      3.2. Podstawowe elementy okna programu    30
        3.2.1. Operacje za pomocą wstążki    32
          3.2.1.1. Podsumowanie    34
        3.2.2. Przełączniki i przyciski na Pasku stanu    35
          3.2.2.1. Przełączanie przełączników    35
      3.3. Metody wydawania poleceń    36
      3.4. Wydawanie polecenia za pomocą panelu wstążki    36
        3.4.1. Ćwiczenia    36
      3.5. Podstawowe kształty kursora    38
        3.5.1.1. Kursor graficzny    38
        3.5.1.2. Wskaźnik zbioru wskazań    39
        3.5.1.3. Kursor graficzny ze wskaźnikiem zbioru wskazań    39
      3.6. Cofanie i ponawianie polecenia – ćwiczenia    40
      3.7. Wydawanie polecenia za pomocą klawiatury    41
        3.7.1. Okno poleceń i wiersz poleceń    41
        3.7.2. Rysowanie odcinków za pomocą klawiatury – ćwiczenia    42
      3.8. Opcje poleceń    44
        3.8.1. Opcja domyślna    45
        3.8.2. Pozostałe opcje    45
        3.8.3. Opcje polecenia linia (line)    46
        3.8.4. Ćwiczenia    46
      3.9. Przerywanie działania polecenia    47
      3.10. Powtarzanie poleceń    47
      3.11. Ćwiczenia    48
      3.12. Wydawanie polecenia za pomocą Paska szybkiego dostępu    48
      3.13. Usuwanie obiektów – ćwiczenia    48
      3.14. Zapisywanie projektu na dysku    50
      3.15. Podstawowe typy plików    52
      3.16. Ponowny zapis projektu na dysku    52
      3.17. Zapisywanie kopii projektu na dysku    52
      3.18. Zamykanie okna projektu    53
      3.19. Otwieranie istniejącego projektu    55
        3.19.1. Otwieranie pliku projektu w trybie tylko do odczytu    56
      3.20. Kończenie pracy    57
  
    4. Instalacja plików dodatkowych    58
  
    5. Wybrane operacje konfiguracyjne    61
      5.1.1. Karta Parametry użytkownika (User Preferences)    61
      5.1.2. Karta Wybór (Selection)    62
      5.1.3. Rozmiar wskaźnika zbioru wskazań    63
      5.2. Obiekty na Pasku stanu    64
        5.2.1. Wybór obszaru roboczego    66
  
    6. Tworzenie nowego projektu    67
      6.1. Typowy algorytm tworzenia nowego projektu    67
      6.2. Ćwiczenia    68
        6.2.1. Tworzenie nowego projektu na podstawie szablonu    68
        6.2.2. Zapis utworzonego projektu w folderze roboczym kursu    69
  
    7. Podstawy zarządzania szablonami    71
      7.1. Typowy algorytm tworzenia szablonu    71
        7.1.1. Zapis projektu jako szablon – ćwiczenia    73
          7.1.1.1. Szablon-1    73
          7.1.1.2. A4-Podstawowy    75
  
    8. Współrzędne 2D punktów    77
      8.1. Układy współrzędnych 2D    77
      8.2. Wprowadzanie współrzędnych 2D    78
      8.3. Współrzędne kartezjańskie 2D    79
        8.3.1. Współrzędne bezwzględne    80
        8.3.2. Ćwiczenia    80
        8.3.3. Współrzędne względne    82
        8.3.4. Ćwiczenia    84
  
    9. Śledzenie biegunowe i bezpośrednie wprowadzanie odległości    87
      9.1. Ćwiczenia    88
  
    10. Wymiary obiektów a podziałka rysunkowa    93
      10.1. Format jednostek    93
  
    11. Współrzędne biegunowe    95
      11.1. Ćwiczenia    96
  
    12. Tworzenie obiektów podstawowych    98
      12.1. Odcinek (linia)    98
        12.1.1. Opcje    99
        12.1.2. Tryb kontynuacji    99
        12.1.3. Ćwiczenia    100
      12.2. Okrąg    101
        12.2.1. Ćwiczenia    102
      12.3. Domyślne wartości wejściowe    104
      12.4. Łuk    104
        12.4.1. Tryb kontynuacji    106
        12.4.2. Ćwiczenia    106
  
    13. Tworzenie obiektów złożonych    109
      13.1. Polilinia    109
        13.1.1. Opcje    110
        13.1.2. Tryb kontynuacji    110
        13.1.3. Ćwiczenia    110
        13.1.4. Sterowanie wypełnieniem    115
      13.2. Wielokąty    116
        13.2.1. Prostokąt    116
        13.2.2. Ćwiczenia    116
        13.2.3. Inne wielokąty    117
          13.2.3.1. Opcje    118
        13.2.4. Ćwiczenia    119
      13.3. Obiekty opisowe i standardowe    120
      13.4. Obiekty tekstowe    121
        13.4.1. Styl tekstu    121
        13.4.2. Przegląd istniejących stylów tekstu    122
        13.4.3. Znaki specjalne    123
        13.4.4. Tworzenie wiersza tekstu – ćwiczenia    124
        13.4.5. Tekst wielowierszowy    128
        13.4.6. Definiowanie stylu tekstu i tworzenie tekstu wielowierszowego – ćwiczenia    129
      13.5. Kreskowanie    133
        13.5.1. Ćwiczenia    135
  
    14. Narzędzia rysowania precyzyjnego    137
      14.1. Tryby lokalizacji    137
        14.1.1. Stałe tryby lokalizacji    139
        14.1.2. Chwilowy tryb lokalizacji    141
        14.1.3. Zestawienie trybów lokalizacji    141
  
    15. Ćwiczenia projektowe    143
      15.1. Rysowanie trójkąta    144
      15.2. Rysowanie wysokości    144
      15.3. Rysowanie okręgów stycznych    145
      15.4. Rysowanie pozostałych odcinków    146
      15.5. Rysowanie nietypowego okręgu    148
  
    16. Sterowanie wyświetlaniem projektu    150
      16.1. Panoramowanie    150
      16.2. Ćwiczenia    151
      16.3. Operowanie powiększeniem    152
      16.4. Ćwiczenia    152
        16.4.1. Szybki zoom    152
        16.4.2. Okno    153
        16.4.3. Zakres    154
        16.4.4. Wszystko    154
        16.4.5. Poprzedni widok    155
        16.4.6. Inne narzędzia sterowania wyświetlaniem    155
  
    17. Edycja obiektów    156
      17.1. Ogólna metoda edycji    157
      17.2. Usuwanie obiektów    158
        17.2.1. Ćwiczenia    158
      17.3. Przekształcenia o wektor    159
        17.3.1. Metoda „punkt bazowy” (skąd–dokąd)    159
          17.3.1.1. Ogólny algorytm metody „punkt bazowy”    160
        17.3.2. Metoda „przesunięcie” (o ile i w którą stronę)    160
          17.3.2.1. Ogólny algorytm metody „przesunięcie”    161
      17.4. Przesuwanie obiektów    162
        17.4.1. Ćwiczenia    162
      17.5. Kopiowanie obiektów    166
        17.5.1. Ćwiczenia    167
      17.6. Rozciąganie obiektów    168
        17.6.1. Ćwiczenia    169
      17.7. Kopiowanie obiektów przez odsunięcie    171
        17.7.1. Ćwiczenia    171
      17.8. Lustrzane odbicie    174
        17.8.1. Ćwiczenia    175
      17.9. Skalowanie    177
        17.9.1. Ćwiczenia    178
      17.10. Obracanie obiektów    179
        17.10.1. Ćwiczenia    180
      17.11. Ucinanie i wydłużanie obiektów    181
        17.11.1. Ogólna metoda ucinania i wydłużania    183
          17.11.1.1. Skrócony algorytm ucinania i wydłużania    183
        17.11.2. Ćwiczenia    184
      17.12. Przedłużanie i skracanie obiektów    186
        17.12.1. Ćwiczenia    186
      17.13. Fazowanie krawędzi    187
        17.13.1. Ćwiczenia    188
      17.14. Zaokrąglanie krawędzi    192
        17.14.1. Ćwiczenia    193
      17.15. Indywidualne polecenia edycyjne    195
        17.15.1. Edycja kreskowania – ćwiczenia    197
        17.15.2. Edycja tekstu – ćwiczenia    198
  
    18. Edycja za pomocą uchwytów    199
      18.1. Ogólna metoda edycji    201
      18.2. Ćwiczenia    202
        18.2.1. Rozciąganie odcinka    203
  
    19. Właściwości ogólne obiektów    205
      19.1. Technika warstw    206
      19.2. Właściwości logiczne i określone wprost    207
        19.2.1. Właściwości logiczne    207
        19.2.2. Właściwości określone wprost    207
      19.3. Właściwości bieżące i właściwości kolekcji obiektów    208
      19.4. Rodzaj linii    209
        19.4.1. Wczytywanie rodzaju linii – ćwiczenia    210
        19.4.2. Skala globalna rodzaju linii    214
      19.5. Szerokość (grubość) linii    214
        19.5.1. Standardowa szerokość linii    215
      19.6. Kolor    216
      19.7. Sterowanie właściwościami za pośrednictwem warstwy    217
      19.8. Operacje na warstwach – ćwiczenia    219
        19.8.1. Wybór warstwy aktualnej    219
        19.8.2. Blokowanie (ukrywanie) warstwy    222
        19.8.3. Przenoszenie obiektów na inną warstwę    223
        19.8.4. Właściwość określona wprost    224
        19.8.5. Zmiana właściwości obiektów przez warstwę    224
  
    20. Wymiarowanie    226
      20.1. Styl wymiarowania    228
      20.2. Czynności wstępne    229
      20.3. Ogólne warianty wymiarowania    230
      20.4. Wymiar liniowy    231
        20.4.1. Ćwiczenia    232
      20.5. Wymiar normalny    234
        20.5.1. Ćwiczenia    234
      20.6. Wymiary promienia i średnicy    236
        20.6.1. Ćwiczenia    237
      20.7. Wymiar kątowy    237
        20.7.1. Ćwiczenia    238
      20.8. Dołączanie przedrostka i przyrostka    238
        20.8.1. Ćwiczenia    239
      20.9. Linie i wielolinie odniesienia    240
        20.9.1. Styl wielolinii odniesienia    241
        20.9.2. Tworzenie wielolinii odniesienia    243
        20.9.3. Ćwiczenia    243
      20.10. Podstawy edycji wymiarów    245
        20.10.1. Ćwiczenia    245
          20.10.1.1. Edycja za pomocą uchwytów    246
  
    21. Uniwersalne narzędzia zarządzania właściwościami obiektów    248
      21.1. Właściwości istniejących obiektów    249
        21.1.1. Ćwiczenia    251
  
    22. Projekt końcowy    253
      22.1. Czynności wstępne    254
      22.2. Tworzenie zarysu    254
      22.3. Wymiarowanie    257
        22.3.1. Wymiarowanie faz i zaokrągleń    258
        22.3.2. Wymiar obrócony    258
        22.3.3. Pozostałe wymiary    259
        22.3.4. Kreskowanie    260
        22.3.5. Tabliczka rysunkowa    261
        22.3.6. Operacje końcowe    261
      22.4. Narzędzia kreślenia dokumentacji    262
      22.5. Kreślenie dokumentacji z obszaru modelu    262
        22.5.1. Ustawienia strony    262
        22.5.2. Podgląd wydruku    266
        22.5.3. Uruchomienie wydruku    267
  
  CZĘŚĆ II. PARAMETRYCZNE PROJEKTOWANIE 2D    271
  
    23. Podstawowe pojęcia    272
      23.1. Parametryczność    272
      23.2. Więzy i wymiary    272
        23.2.1. Więzy geometryczne    272
        23.2.2. Więzy wymiarowe    273
        23.2.3. Wymiary    274
  
    24. Konfiguracja narzędzi więzów    275
  
    25. Operowanie więzami geometrycznymi – ćwiczenia    277
      25.1. Automatyczne wprowadzanie więzów    277
      25.2. Sterowanie widocznością więzów    280
        25.2.1. Selektywne wyświetlanie więzów    281
      25.3. Sprawdzenie poprawności systemu więzów    282
      25.4. Usuwanie więzów    283
      25.5. Ręczne wprowadzanie więzów    284
      25.6. Stopnie swobody    286
  
    26. Operowanie więzami wymiarowymi – ćwiczenia    287
      26.1. Konfiguracja narzędzi więzów wymiarowych    288
      26.2. Więzy zdefiniowane przez jeden obiekt    289
      26.3. Więzy zdefiniowane przez dwa obiekty    290
      26.4. Wymiary nadmiarowe    292
      26.5. Zmiana sposobu wyświetlania więzów wymiarowych    294
        26.5.1. Zmiana formy więzów wymiarowych    294
      26.6. Wyświetlanie i ukrywanie więzów w formie dynamicznej    295
      26.7. Edycja wartości więzów wymiarowych    295
        26.7.1. Parametryczne modyfikacje konstrukcji    297
  
    27. Uwagi końcowe    298
  Skorowidz    299
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia