Kreatywność w edukacji nauczyciela

Kreatywność w edukacji nauczyciela

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Monografia z pogranicza nauk pedagogicznych i psychologicznych składa się z dwóch części. W pierwszej pokazano zmienność edukacji nauczyciela w epoce modernizmu, postmodernizmu i okresie przełomu XX i XXI wieku, w jakich z większym lub mniejszym powodzeniem zwraca się uwagę na kreatywność nauczyciela. Natomiast druga koncentruje się na badaniach ilościowych i jakościowych, jakie zostały zrealizowane w procedurze eksperymentalnej (randomizowanej) i diagnostycznej (badania longintudinalne), w których starano się poznać kreatywności badanych nauczycieli (trzy zróżnicowane grupy), ich określone predyspozycje, umożliwiające projektowanie twórczych i odtwórczych rozwiązań zadań zintegrowanych, na przedmiocie metodologia badań społecznych oraz w wykonywanych czynności zawodowych. Odnotowane wyniki zinterpretowano w interwale czasowym pozwalającym na stwierdzenie stałości i zmiany wybranych czynników, krystalizujących się w czasie edukacji i wykonywanego zawodu w sylwetce współczesnego nauczyciela, pozwalających na zaznajomienie się z różnymi meandrami nauczycielskiej profesji.


Rok wydania2013
Liczba stron378
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2615-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP     9
  
  ROZDZIAŁ 1. EDUKACJA NAUCZYCIELA – STAN I WSPÓŁCZESNY HABITUS     23
  
  1.1. Istota i fluktuacje edukacji nauczyciela w okresie nowoczesności     23
  1.2. Wieloparadygmatyczność edukacji nauczyciela w okresie ponowoczesnym     33
  1.3. Kontaminacja edukacji nauczyciela w okresie przełomu     48
  
  ROZDZIAŁ 2. KREATYWNOŚĆ I JEJ IMPLIKACJE W EDUKACJI NAUCZYCIELA     62
  
  2.1. Kreatywność – skomplikowana natura     62
  2.2. Uwarunkowania kreatywności     85
  2.3. Płaszczyzny kształcenia nauczyciela – edukacja i kreatywność     103
  
  ROZDZIAŁ 3. (NIE)ZNANA DROGA NAUCZYCIELA DO KREATYWNOŚCI     124
  
  3.1. Osobowość i cechy kreatywnego nauczyciela     124
  3.2. Alegoria kreatywności – zdolności poznawcze i nowoczesne technologie     136
  3.3. Warsztat pracy jako potencjał możliwości kreatywnego nauczyciela     149
  
  ROZDZIAŁ 4. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH     162
  
  4.1. Założenia metodologiczne badań własnych     162
  4.2. Eksplikacja problematyki badawczej     165
  4.3. Instrumentarium badawcze     175
  4.4. Założenia organizacyjne i charakterystyka badanych     186
  
  ROZDZIAŁ 5. ANALIZA WYNIKÓW BADAŃ     190
  
  5.1. Wyniki badań eksperymentalnych     190
  5.2. Kreatywność nauczyciela oraz interpretacja wybranych czynników     203
  5.3. Analiza czynności zawodowych kreatywnego nauczyciela     229
  5.4. Analiza jakościowa badań eksperymentalnych i diagnostycznych     260
  
  ROZDZIAŁ 6. UOGÓLNIENIA ANALIZ TEORETYCZNYCH, BADAWCZYCH I PRAKTYCZNYCH
       303
  6.1. Wnioski oraz model kreatywnego nauczyciela – projekt badawczy     303
  6.2. Wizja teoretycznego modelu kreatywnego nauczyciela     317
  6.3. Propozycje zajęć konwersatoryjnych z metodologii badań społecznych stymulujących kreatywność     323
  6.4. Wnioski istotne w praktyce nauczyciela     334
  
  ZAKOŃCZENIE     337
  
  BIBLIOGRAFIA     348
  
  ANEKS     365
  
  Załącznik 1     367
  Załącznik 2     368
  Załącznik 3     369
  Załącznik 4     371
  Załącznik 5     375
  
  CREATIVITY IN TEACHER’S EDUCATION (Summary)     377
RozwińZwiń