POLECAMY
-24%
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Okres kryzysowy może sprzyjać pojawianiu się różnorodnych zaburzeń. Pierwsza część książki dotyczy źródeł i rodzajów kryzysów. Należy tu zwrócić szczególną uwagę na pełnienie ról rodzicielskich, w sposób, który stanowi zagrożenie dla rozwoju dzieci i młodzieży i wyzwala poczucie alienacji młodzieży w okresie dorastania. Druga część książki opisuje problematykę przeżywania sytuacji kryzysowych w wieku dziecięco-młodzieżowym w kontekście wsparcia społecznego, czyli pomocy psychologicznej, pedagogicznej lub terapeutycznej. Publikacja adresowana jest do grona specjalistów takich, jak: psychologowie, terapeuci oraz pedagodzy pracujący z dziećmi i młodzieżą oraz do studentów tych kierunków.
Rok wydania | 2005 |
---|---|
Liczba stron | 190 |
Kategoria | Psychologia rozwoju człowieka |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-781-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
SPIS TREŚCI | |
Wstęp | |
Część I – Niektóre źródła kryzysów rozwoju wieku dziecięcego | |
Halina Romanowska-Łakomy | |
O genezie kryzysów młodego człowieka. Dlaczego nie pozwalamy osobie niepełnoletniej być człowiekiem | |
On Genesis of a Young Person’s Personal Crisis | |
Alicja Adamiec-Zgraja | |
Zmiany w rozumieniu i pełnieniu ról rodzicielskich jako zagrożenie dla rozwoju dzieci i młodzieży | |
Changes in Understanding and Duty for Parental Roles as Threat for Development of Children and Young People | |
Maria Kliś | |
Dokuczanie rówieśnikom jako forma przemocy demonstrowanej przez uczniów szkolnych | |
Bullying Among Schoolchildren as a Form of Violence Manifested by Pupils | |
Przemysław Piotrowski | |
Kryzys okresu dorastania. Sposoby radzenia sobie przez młodzież z poczuciem alienacji | |
Crisis of Adolescence. Coping with the Sense of Alienation | |
Bożena Banasiak, Olga Papis, Katarzyna Jarosik, Jerzy Stańczyk | |
Sytuacje kryzysowe u dzieci i młodzieży z czynnościowymi zaburzeniami układu krążenia | |
The Crisis Situations in Children and Adolescents with Functional Circulatory System Disturbances | |
Danuta Wolska, Andrzej Wolski | |
Zachowania problemowe występujące u dzieci z autyzmemi dodatkową niepełnosprawnością intelektualną – próby radzenia sobie z nimi | |
Problematic Behaviours Occurring to Children with Autism and Additional Intellectual Handicaption – Attempts to Cope with Them | |
Część II – Przeżywanie sytuacji kryzysowych w wieku dziecięco-młodzieżowym i wsparcie społeczne | |
Bożena Grochmal-Bach | |
Nooterapia w wychowaniu młodzieży a sytuacje kryzysowe | |
Nootherapy in the Education of Youth and Crisis Situations | |