Kompensacyjna funkcja internatu w procesie socjalizacji dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo

-30%

Kompensacyjna funkcja internatu w procesie socjalizacji dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

17,36  24,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

17,3624,80

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Pomimo istniejących obecnie krytycznych sądów na temat internatu, jest on nadal instytucją najbardziej ze wszystkich uprawomocnioną do rozwijania procesów opieki i wychowania. Odnosi się to również do wychowania rewalidacyjnego. Podejmując próbę analizy funkcjonowania internatu oraz efektywności stosowanych w nim metod wychowania, przyjęto tezę, że istotnym warunkiem uzyskiwania sukcesów edukacyjno-wychowawczych, jest stosowanie odpowiednio dobranych metod wychowawczych polegających na kompensowaniu braków i deficytów rozwojowych wychowanków
o obniżonej sprawności umysłowej.


Podjęty w pracy temat analizowania tematyki związanej z funkcjami internatu i efektywnością działań w nim realizowanych może posłużyć opiekunom-praktykom do opracowywania takich metod pracy wychowawczej, które w znaczący sposób wpłyną na wychowanków.


Książka powstała w celu poszerzenia istniejącej już wiedzy teoretycznej niezbędnej do tworzenia takiego modelu internatu, który pozwoliłby na kompensowanie deficytów rozwojowych wychowanków upośledzonych umysłowo, dając im możliwość pełnego uczestniczenia w życiu społecznym, ekonomicznym i kulturalnym społeczeństwa, do którego należą.


Liczba stron150
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-778-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Rozdział pierwszy
  Praca wychowawcza i rewalidacyjna z osobami o obniżonej sprawności umysłowej
  1. Uzasadnienie wyboru tematu
  2. Istota i charakterystyka niepełnosprawności umysłowej
   2.1. Definicje pojęć
   2.2. Cechy dzieci o obniżonej sprawności umysłowej
  3. Podstawowe założenia wychowania dzieci upośledzonych umysłowo w placówkach opiekuńczo-wychowawczych
   3.1. Organizowanie procesu wychowania w placówkach specjalnych
   3.2. Kształtowanie kompetencji społecznych osób o obniżonej sprawności umysłowej
   3.3. Stan badań nad kompetencjami społecznymi osób upośledzonych umysłowo
  4. Kierunki rewalidacji niepełnosprawnych umysłowo
   4.1. Strategie i procedury w procesie rewalidacji
   4.2. Wybrane nowatorskie metody aktywizujące w rehabilitacji osób niepełnosprawnych umysłowo
  5. Miejsce internatu w procesie socjalizacji dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo
   5.1. Internat jako placówka społeczna w systemie oświaty i wychowania
   5.2. Struktura modelu organizacyjnego internatu
   5.3. Funkcje internatu w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym
   5.4. Kompensacyjne metody, formy i typy zajęć stosowane w pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo w internacie
  
  Rozdział drugi
  Organizacja badań własnych
  1. Przedmiot i cele badań
  2. Problemy i hipotezy badawcze oraz zmienne
  3. Procedura badań
   3.1. Metody, techniki i narzędzia badawcze
   3.2. Sposób opracowania wyników badań
   3.3. Teren, organizacja i przebieg badań
   3.4. Charakterystyka badanych grup
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia