EBOOKI WYDAWCY
-24%
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Pomimo istniejących obecnie krytycznych sądów na temat internatu, jest on nadal instytucją najbardziej ze wszystkich uprawomocnioną do rozwijania procesów opieki i wychowania. Odnosi się to również do wychowania rewalidacyjnego. Podejmując próbę analizy funkcjonowania internatu oraz efektywności stosowanych w nim metod wychowania, przyjęto tezę, że istotnym warunkiem uzyskiwania sukcesów edukacyjno-wychowawczych, jest stosowanie odpowiednio dobranych metod wychowawczych polegających na kompensowaniu braków i deficytów rozwojowych wychowanków
o obniżonej sprawności umysłowej.
Podjęty w pracy temat analizowania tematyki związanej z funkcjami internatu i efektywnością działań w nim realizowanych może posłużyć opiekunom-praktykom do opracowywania takich metod pracy wychowawczej, które w znaczący sposób wpłyną na wychowanków.
Książka powstała w celu poszerzenia istniejącej już wiedzy teoretycznej niezbędnej do tworzenia takiego modelu internatu, który pozwoliłby na kompensowanie deficytów rozwojowych wychowanków upośledzonych umysłowo, dając im możliwość pełnego uczestniczenia w życiu społecznym, ekonomicznym i kulturalnym społeczeństwa, do którego należą.
Rok wydania | 2005 |
---|---|
Liczba stron | 150 |
Kategoria | Pedagogika specjalna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-778-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Rozdział pierwszy | |
Praca wychowawcza i rewalidacyjna z osobami o obniżonej sprawności umysłowej | |
1. Uzasadnienie wyboru tematu | |
2. Istota i charakterystyka niepełnosprawności umysłowej | |
2.1. Definicje pojęć | |
2.2. Cechy dzieci o obniżonej sprawności umysłowej | |
3. Podstawowe założenia wychowania dzieci upośledzonych umysłowo w placówkach opiekuńczo-wychowawczych | |
3.1. Organizowanie procesu wychowania w placówkach specjalnych | |
3.2. Kształtowanie kompetencji społecznych osób o obniżonej sprawności umysłowej | |
3.3. Stan badań nad kompetencjami społecznymi osób upośledzonych umysłowo | |
4. Kierunki rewalidacji niepełnosprawnych umysłowo | |
4.1. Strategie i procedury w procesie rewalidacji | |
4.2. Wybrane nowatorskie metody aktywizujące w rehabilitacji osób niepełnosprawnych umysłowo | |
5. Miejsce internatu w procesie socjalizacji dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo | |
5.1. Internat jako placówka społeczna w systemie oświaty i wychowania | |
5.2. Struktura modelu organizacyjnego internatu | |
5.3. Funkcje internatu w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym | |
5.4. Kompensacyjne metody, formy i typy zajęć stosowane w pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo w internacie | |
Rozdział drugi | |
Organizacja badań własnych | |
1. Przedmiot i cele badań | |
2. Problemy i hipotezy badawcze oraz zmienne | |
3. Procedura badań | |
3.1. Metody, techniki i narzędzia badawcze | |
3.2. Sposób opracowania wyników badań | |
3.3. Teren, organizacja i przebieg badań | |
3.4. Charakterystyka badanych grup | |