Skala inteligencji Wechslera dla dzieci (WISC-R) w praktyce psychologicznej

Skala inteligencji Wechslera dla dzieci (WISC-R) w praktyce psychologicznej

4 oceny

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

22,45

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Podręcznik wprowadza w teoretyczne podstawy skali, charakteryzuje podtesty skali słownej i skali bezsłownej. Przedstawia ogólne zasady badania Skalą WISC-R, jak również w sposób szczegółowy omawia zasady psychometrycznej i klinicznej interpretacji wyników. Omawia zastosowanie kliniczne skal Wechslera w diagnozie trudności w uczeniu się oraz w badaniu dzieci z upośledzeniem umysłowym, z zaburzeniami mowy i języka, z uszkodzonym słuchem, z nadpobudliwością psychoruchową, z zaburzeniami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania, w diagnozie neuoropsychologicznej, a także w badaniu dzieci specjalnie uzdolnionych. Pokazuje również praktyczne aspekty badania skalą WISC-R wykorzystując obserwacje i badania własne autorek.
Książka skierowana jest wyłącznie do psychologów, zajmujących się profesjonalnie diagnozą psychologiczną oraz studentów psychologii i kierunków pokrewnych. Może być wykorzystywana do nauczania przedmiotów: metody diagnozy psychologicznej, psychologia kliniczna, neuropsychologia, logopedia, pedagogika, surdopedagogika.


Liczba stron236
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-14856-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział 1. Historia i podstawy skal inteligencji Wechslera    11
    1.1. Co wiemy o autorze skali Davidzie Wechslerze    11
    1.2. Poglądy Davida Wechslera dotyczące inteligencji i diagnozzy psychologicznej - teoretyczne podstawy skali    14
    1.3. Historia skal inteligencji Wechslera    16
    1.4. Struktura czynnikowa skali WISC-R    20
  Rozdział 2. Charakterystyka podtekstów w skali słownej    35
    2.1. Wiadomości    37
    2.2. Podobieństwa    39
    2.3. Arytmetyka    42
    2.4. Słownik    46
    2.5. Rozumienie    49
    2.6. Powtarzanie Cyfr    52
  Rozdział 3. Charakterystyka podtekstów w skali bezsłownej    55
    3.1. Uzupełnianie Obrazków    53
    3.2. Porządkowanie Obrazków    58
    3.3. Wzory z Klocków    61
    3.4. Układanki    64
    3.5. Kodowanie    67
    3.6. Labirynty    70
  Rozdział 4. Ogólne zasady badania skalą WISC-R    73
    4.1. Wprowadzenie    73
    4.2. Kto może przeprowadzać badanie skalą WISC-R    75
    4.3. Warunki badania    77
    4.4. Przygotowanie do badania    78
    4.5. Przeprowadzania badania    79
    4.6. Nawiązanie i utrzymanie dobrego kontaktu z badanym    87
    4.7. Problem badania dzieci z pogranicza grup wiekowych    93
  Rozdział 5. Obliczanie i interpretacja wyników    97
    5.1. Obliczanie wyników w podskalach    99
    5.2. Obliczenie i interpretacja ilorazu inteligencji skali pełnej, słownej i bezsłownej    104
    5.3. Ocena różnicy między ilorazem słownym i bezsłownym    115
    5.4. Analiza trójczynnikowa    118
    5.5. Analiza intraprofilowa    124
    5.6. Analiza interprofilowa - interpretacja globalnych wymiarów inteligencji na podstawie wybranych modeli czynnikowych    134
    5.7. Podsumowanie    139
  Rozdział 6. Kliniczne zastosowania skal Wechslera    141
    6.1. Możliwości modyfikacji instrukcji i sposobu badania    143
    6.2. Zastosowanie WISC-R w badaniu dzieci z upośledzeniem umysłowym    146
    6.3. Zastosowanie WISC-R w badaniu dzieci z zaburzeniami mowy i języka    151
    6.4. Zastosowanie WISC-R w diagnozie trudności w uczeniu się    154
    6.5. Zastosowanie WISC-R w badaniu dzieci z uszkodzonym słuchem    161
    6.6. Zastosowanie WISC-R w diagnozie neuropsychologicznej    166
    6.7. Zastosowanie WISC-R w badaniu dzieci z nadpobudliwością psychochorobową    172
    6.8. Zastosowanie WISC-R w badaniu dzieci wybitnie uzdolnionych    177
  Rozdział 7. Ku przyszłości    183
  Aneksy    193
    1. Arkusz obliczeniowy do protokołu skali WISC-R    193
    2. Arkusz obserwacyjny do skali WISC-R    198
    3. Tabele do obliczania przedziałów ufności dla podtestów    203
    4. Tabele zawierające minimalne, wymagane do stwierdzenia statystycznej istotności, różnice między wynikami przeliczonymi poszczególnych testów a średnimi profilu    206
  Bibliografia    219
  Indeks nazwisk    229
  Indeks rzeczowy    232
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia