Depresja u dzieci i młodzieży. Analiza systemu rodzinnego - ujęcie kliniczne

-30%

Depresja u dzieci i młodzieży. Analiza systemu rodzinnego - ujęcie kliniczne

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

34,86  49,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

34,8649,80

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W niniejszej publikacji przedstawiono obecny stan wiedzy na temat biologicznych, psychologicznych i społecznych czynników i procesów rozwojowych, które odgrywają rolę w etiologii depresji u dzieci i młodzieży oraz utrzymywaniu się jej objawów. Pojedyncze czynniki ryzyka rzadko prowadzą do depresji, natomiast szczególna wielopoziomowa i bardzo złożona organizacja procesów biologicznych i psychospołecznych powoduje wystąpienie objawów choroby. Zatem klinicyści kontynuują badania, by efektywnie zapobiegać i leczyć depresję u dzieci i młodzieży. Należy podkreślić, że zarówno prewencja, jak leczenie muszą wynikać ze zrozumienia mechanizmów, jakie leżą u podłoża zaburzenia. Celem podjętych badań było poszerzenie wiedzy klinicznej o rodzinie z dziećmi cierpiącymi na depresję oraz charakterystyka procesów wewnątrzrodzinnych, czyli relacji emocjonalnych w rodzinach dzieci z depresją, ocena systemowych zasobów rodziny, jakości związku między rodzicami oraz analiza współzależności między powyższymi zmiennymi i próba wyodrębnienia najważniejszych predyktorów, będących czynnikami ryzyka depresji bądź czynnikami ochronnymi. Książkę kończy syntetyczne omówienie wyników wraz z implikacjami dla dalszych badań i praktyki klinicznej.


Liczba stron434
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-581-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    9
  Część teoretyczna    14
    Rozdział 1. Główne zagadnienia psychopatologii rozwojowej    15
      1.1. Co to jest psychopatologia rozwojowa?    16
      1.2. Cele psychopatologii rozwojowej    18
      1.3. Własności zmian rozwojowych    19
      1.4. Mediatory: jak i dlaczego występuje zaburzenie?    22
      1.5. Moderatory: kto jest narażony i kiedy pojawia się ryzyko?    23
      1.6. Moderacja mediacyjna lub mediacja moderacyjna: dlaczego osoby są podatne tylko w określonych warunkach?    26
      1.7. Odporność i czynniki ochronne    27
        1.7.1. Odporność a kompetencja    27
        1.7.2. Odporność jako dynamiczny i wielowymiarowy konstrukt    29
        1.7.3. Czynniki i procesy leżące u podstaw odporności    31
    Rozdział 2. Epidemiologia depresji u dzieci i młodzieży    37
      2.1. Rozpowszechnienie depresji u dzieci i młodzieży w Polsce    37
      2.2. Rozpowszechnienie depresji u dzieci i młodzieży na świecie    41
      2.3. Przyczyny uzyskiwania zróżnicowanych wyników badań nad epidemiologią depresji u dzieci i młodzieży    44
        2.3.1. Utożsamianie nastroju depresyjnego z epizodem depresyjnym    44
        2.3.2. Różnice kulturowe i społeczne    48
          2.3.2.1. Wzorce socjalizacji    48
          2.3.2.2. Style przywiązania    51
          2.3.2.3. Hierarchia celów wychowawczych    53
          2.3.2.4. Przemiany społeczno-polityczne    55
      2.4. Przyczyny częstszego występowania depresji u dziewcząt    56
        2.4.1. Negatywny styl atrybucji    57
        2.4.2. Negatywny obraz ciała i jego związek z postawami rodzicielskimi    57
        2.4.3. Dostosowanie się do kulturowego stereotypu roli płciowej    58
        2.4.4. Zadania rozwojowe i negatywne wydarzenia życiowe    59
    Rozdział 3. Obraz kliniczny depresji u dzieci i młodzieży    61
      3.1. Obraz kliniczny depresji w jej różnych postaciach    66
      3.2. Związek obrazu klinicznego depresji z wiekiem i płcią    71
      3.3. Związek obrazu klinicznego depresji u dzieci i młodzieży z uwarunkowaniami społeczno-kulturowymi    76
      3.4. Współwystępowanie depresji z innymi zaburzeniami psychicznymi    78
    Rozdział 4. Konsekwencje psychospołeczne depresji u dzieci i młodzieży    93
      4.1. Ryzyko podjęcia próby samobójczej    93
      4.2. Schorzenia somatyczne    99
      4.3. Przebieg przewlekły oraz nawroty epizodów depresji w ciągu życia    102
      4.4. Depresja u dzieci i młodzieży jako predyktor innych zaburzeń psychicznych w okresie dorastania i dorosłości    105
      4.5. Późniejsze funkcjonowanie w relacjach społecznych    108
    Rozdział 5. Modele depresji u dzieci i młodzieży    113
      5.1. Mechanizmy biologiczne w etiologii depresji u dzieci i młodzieży    113
        5.1.1. Czynniki genetyczne    113
        5.1.2. Zaburzenia struktury i funkcji ośrodkowego układu nerwowego    115
        5.1.3. Podłoże hormonalne zaburzeń depresyjnych    120
      5.2. Teorie psychologiczne    126
        5.2.1. Teorie psychodynamiczne    126
        5.2.2. Teorie poznawcze    131
        5.2.3. Teorie interpersonalne    142
        5.2.4. Model rozwojowy – synteza wszystkich podejść    149
  Część empiryczna    158
    Rozdział 6. Strategia badań własnych    159
      6.1. Przedmiot i cel badań    159
      6.2. Charakterystyka badanych grup    166
        6.2.1. Charakterystyka socjodemograficzna badanych grup    166
        6.2.2. Charakterystyka kliniczna badanych grup    169
        6.2.3. Obraz kliniczny depresji u dzieci i młodzieży    173
      6.3. Metody badań    181
      6.4. Procedura badań    183
      6.5. Analiza statystyczna    184
    Rozdział 7. Relacje emocjonalne w rodzinie    187
      7.1. Założenia teoretyczne    187
      7.2. Pytania i hipotezy badawcze    191
      7.3. Narzędzie badawcze    192
      7.4. Wyniki badań    194
      7.5. Dyskusja wyników    229
    Rozdział 8. Jakość związku małżeńskiego rodziców    245
      8.1. Założenia teoretyczne    245
      8.2. Pytania i hipotezy badawcze    247
      8.3. Narzędzie badawcze    248
      8.4. Wyniki badań    249
      8.5. Dyskusja wyników    255
    Rozdział 9. Systemowe zasoby rodziny    265
      9.1. Założenia teoretyczne    265
      9.2. Pytania i hipotezy badawcze    268
      9.3. Narzędzie badawcze    268
      9.4. Wyniki badań    269
      9.5. Dyskusja wyników    273
    Rozdział 10. Negatywne wydarzenia życiowe    279
      10.1. Założenia teoretyczne    279
      10.2. Pytania i hipotezy badawcze    281
      10.3. Narzędzie badawcze    281
      10.4. Wyn
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia