Strategie labiryntowe w filmie fikcji

Strategie labiryntowe w filmie fikcji

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

15,75

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Celem rozważań zawartych w książce jest interpretacja sposobów, za pomocą których figura, jaką jest labirynt, wpisuje się w dzieła filmowe. W publikacji trafiającej do rąk Czytelnika postaram się udowodnić, że specyficzna struktura błędnika wykorzystuje środki języka filmowego, aby wzmocnić ewokowane przez siebie sensy (...). O ile forma labiryntu w swym najogólniejszym zamyśle jest uniwersalna, o tyle znaczenia jej przypisywane są kulturowo i okresowo zmienne. Postaram się to pokazać, dokonując analizy wybranych dzieł filmowych.


Ze wstępu


Liczba stron221
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7525-425-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  Rozdział I. Labirynt jako struktura – rozważania teoretyczne i kontekst    15
    1.1. Problemy z definicją    15
    1.2. Aspekty użycia terminu    16
    1.3. Propozycje typologizacji struktur labiryntowych    22
      1.3.1. Model multicrusal i unicrusal    22
      1.3.2. Labirynt a kłącze    33
    1.4. Główne cechy i zasady rządzące strukturami labiryntowymi    38
  Rozdział II. Labirynty przedstawione – przekształcenia przestrzenne na    43
    2.1. Przestrzeń jako dominanta przekształceń    43
    2.2. Labirynty przedstawione – próba definicji    51
    2.3. Labirynty przedstawione w kinie gatunków    61
      2.3.1. Gra ze strachem, czyli struktura labiryntowa w thrillerze    71
        Panic Room Davida Finchera albo pułapka azylu    73
      2.3.2. Locus horridus, czyli przestrzeń labiryntowa w horrorze filmowym    98
        Lśnienie Stanleya Kubricka – w kierunku labiryntów przedstawiających    102
  Rozdział III. Labirynty przedstawiające – przekształcenia struktur czasowych i narracyjnych na przykładzie kina autorów    117
    3.1. Czas i czasoprzestrzeń jako dominanty przekształceń    117
    3.2. Struktura labiryntowa jako alternatywny model narracji – w kierunku definicji    126
    3.3. Niespójność i dezorientacja jako podstawy strategii    136
    3.4. Labirynty wewnętrzne, czyli procesy mentalne jako płaszczyzny motywacji struktur labiryntowych    147
    3.5. Labirynty przedstawiające a kino autorów    151
      Elizo, moje życie Carlosa Saury – labirynt pamięci własnej    159
      Nieśmiertelna Alaina Robbe-Grilleta – labirynt wyobraźni i podejrzeń    178
  Zakończenie    203
  Bibliografia    211
  Filmografia dzieł analizowanych    217
  Indeks osób    219
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia