POLECAMY
Autor:
Redakcja:
Format:
pdf, ibuk
"Inscenizacja filmowa" jest przejrzyście napisanym podręcznikiem do reżyserii, nie tylko dla początkujących. Ogólna koncepcja podręcznika oparta jest na systemie nauki inscenizacji filmowej w Szkole Filmowej w Łodzi.
Publikacji Witolda Szymczyka wróżę wielkie powodzenie u studentów szkół filmowych oraz u innych ludzi zmierzających ku filmowi i mających potrzebę uporządkowania wiedzy warsztatowej. Inscenizacja filmowa to niezwykle rzetelne orpacowanie "oświetlające" film jako dzieło komplemetarne i wielopłaszczyznowe. Ta książka będzie jak latarka podczas nocnej wyprawy w góry, pomoże znaleźć drogę...
Jan Jakub Kolski
Rok wydania | 2011 |
---|---|
Liczba stron | 342 |
Kategoria | Film |
Wydawca | Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa Telewizyjna i Teatralna im. L. Schillera w Łodzi |
ISBN-13 | 978-83-87870-38-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Słowo o inscenizacji | 17 |
Właściwości kadru filmowego | 19 |
Słowo o inscenizacji | 26 |
Rozdział 1. Podstawowe pojęcia i zasady inscenizacji | 33 |
Inscenizacja filmowa | 36 |
Zmiany kątowe ustawień kamery | 38 |
Rodzaje inscenizacji filmowej | 44 |
Pozycje dla dwóch aktorów | 54 |
Oś akcji | 58 |
Orientacja planu | 66 |
Zasada trójkąta. Kontrplan | 68 |
Aktor w kadrze. Sektory kadru | 76 |
Napięcie kierunkowe | 80 |
Przypadki nieregularne w inscenizacji dwóch aktorów | 83 |
Przypadek szczególny Kontrplany z udziałem lustra | 86 |
Kontrplan wewnętrzny | 89 |
Różnice wysokości spojrzeń | 91 |
Waga spojrzenia i kontaktu | 99 |
Rozdział 2. Spektakl filmowy w konstrukcji trzyaktowej | 107 |
Przestrzeń sceny filmowej | 110 |
Temat | 116 |
Więcej niż ujęcie | 122 |
Spektakl trzyaktowy | 128 |
Akt pierwszy. Ekspozycja | 136 |
Wybór bohatera | 142 |
Punkt widzenia w opowiadaniu filmowym | 147 |
Pierwszy punkt zwrotny | 169 |
Akt drugi. Konfrontacja | 175 |
Drugi punkt zwrotny | 178 |
Zakończenie. Akt III | 184 |
Film jako jedno ujęcie | 193 |
Rozdział 3. Scena dialogowa z udziałem dwóch aktorów statycznych | 197 |
Dialog | 200 |
Inscenizacja sceny dialogowej | 213 |
Przypadek 1. Aktorzy stoją twarzami do siebie | 205 |
Przypadek 2. Aktorzy stoją obok siebie | 210 |
Przypadek 3. Równoległe ustawienia kamery | 213 |
Przypadek 4. Ujęcie przeciwstawne | 214 |
Przypadek 5. Aktorzy ustawienie w kształcie litery „L” | 215 |
Przypadek 6. Aktorzy stojący w układzie jeden za drugim | 220 |
Rozdział 4. Sceny dialogowe z udziałem trzech aktorów statycznych | 231 |
Przypadki regularne | 234 |
Przypadki nieregularne | 247 |
Rozdział 5. Inscenizacja czterech aktorów i grup statycznych | 255 |
Inscenizacja według zmian linii zainteresowania | 303 |
Aktorzy usadzeni „przypadkowo” | 317 |
Inscenizacja statycznej sceny zbiorowej w narracji opisowej | 320 |
Inscenizacja konfliktu (akcji psychologicznej) w statycznej scenie zbiorowej | 322 |
Podsumowanie | 325 |
Filmografia | 337 |
Bibliografia | 341 |