Horror w literaturze współczesnej i filmie

Horror w literaturze współczesnej i filmie

2 oceny

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

20,48

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka stanowi poważne kompendium wiedzy o horrorze i może stać się przydatną „bazą danych” dla każdego badacza, który zajmuje się tą problematyką. Praca bada zjawisko horroru z różnych punktów widzenia: historycznego, estetycznego, komunikacyjnego, kulturowego oraz poetyki opisowej. Praca jest rezultatem ogromnej wiedzy o przedmiocie badań i świadectwem wielkiej pasji, a także wielce pożyteczną publikacją.


Liczba stron493
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-227-3123-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział I. Aspekty teoretyczne i metodologiczne pracy    15
    Koncepcja gatunku i formuły w refleksji teoretyków literatury i filmu    15
    Definicja i określenie wyznaczników formalnych horroru    31
  Rozdział II. Zarys dziejów literatury i filmu grozy    53
    Na początku był lęk... – o genezie i ewolucji literatury grozy    53
    Narodziny i rozwój kina grozy    84
    Postnowoczesne oblicze horroru    108
    Horror w polskiej tradycji literackiej i filmowej    136
  Rozdział III. Poetyka i estetyka świata przedstawionego w horrorze    171
    Schematy fabularne i differentia specifica fabuły horroru    171
    Kategoria przestrzeni w horrorze    189
    Mechanizmy ewokacji grozy w horrorze    208
    Estetyka szoku i obrzydliwości w horrorze    220
  Rozdział IV. (Anty)bohaterowie horroru – galeria literackich i filmowych monstrów    235
    Metamorfozy wampira w literackimi filmowym horrorze    235
    Postać wilkołaka w horrorze    257
    Kreacja diabła i demonów w horrorze satanicznym    275
    Potwory, dziwolągi, morskie bestie, zombi, obcy z kosmosu... jako postaci horroru    297
    Mutanty i szaleni naukowcy – o biologii w horrorze    320
    Seryjny zabójca jako postać horroru    338
  Rozdział V. Teksty grozy w komunikacji społecznej    359
    Horror w obszarze kultury popularnej    359
    O intermedialności horroru    383
    Mechanizmy oddziaływania i wpływu horroru na odbiorców w kontekście teorii psychologicznych    409
    Między zabawą a pouczeniem: społeczne funkcje horroru w świetle opinii, obserwacji i badań    433
  Zakończenie    457
  Bibliografia    461
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia