Reflective teachers in the modern educational context

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

16,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

16,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja ma na celu zapoznanie czytelników ze specyfiką pracy nauczyciela, a także z procesem rozwijania refleksyjności nauczycielskiej. Opisuje zmieniającą się rolę nauczyciela w klasie i przedstawia wybrane formy rozwoju zawodowego nauczycieli. Jeden z rozdziałów poświęcony został badaniom dotyczącym rozwijania refleksyjności nauczycielskiej, opartych na dziennikach nauczycielskich. Całość może stanowić doskonałe uzupełnienie kursu metodycznego dla studentów, a także funkcjonować jako materiał pomocny przy pisaniu pracy dyplomowych i magisterskich.


Liczba stron198
WydawcaWydawnictwo PWSZ w Koninie
ISBN-13978-83-88335-75-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  INTRODUCTION    7
  CHAPTER 1. THE CHANGING ROLE OF THE TEACHER    13
    1.1 The nature of roles    13
    1.2. Methodology and the teachers’ roles    14
    1.3. Teacher-centerdness vs. learner-centerdness    14
    1.4. Cultural dimensions of teachers roles    19
      1.4.1. Teacher roles in Western culture    20
      1.4.2. Teacher roles in Eastern culture    21
    1.5. An overview of teacher’s roles in various language teaching methods    22
      1.5.1. Teacher centered methods    24
        1.5.1.1. Grammar Translation method    24
        1.5.1.2. Direct method    26
        1.5.1.3. Audiolingual method    27
      1.5.2. Learner centered methods    28
        1.5.2.1. Community Language Learning    29
        1.5.2.2. Suggestopedia    30
        1.5.2.3. The Silent Way    31
        1.5.2.4. Total Physical Response    32
        1.5.2.5. Natural Approach    33
        1.5.2.6. Communicative Language Teaching    34
    1.6. Teacher roles in the contemporary classroom    36
      1.6.1. Teacher roles reflecting institutional factors    36
      1.6.2. Roles reflecting the influence of attitudes and beliefs    37
      1.6.3. Roles reflecting a personal view of teaching    38
      1.6.4. The teachers’ roles determined by their personal views    38
    1.7. Diversity of roles and their characteristics    39
      1.7.1. Motivator    40
      1.7.2. Controller    40
      1.7.3. Assessor    42
      1.7.4. Organizer    42
      1.7.5. Prompter    43
      1.7.6. Participant    44
      1.7.7. Resource    44
      1.7.8. Tutor    45
      1.7.9. Counselor    45
      1.7.10. Facilitator    47
  CHAPTER 2. DESCRIBING TEACHERS AND TEACHING    49
    2.1. Models of language teacher education    49
      2.1.1. The craft model    49
      2.1.2. The applied science model    50
      2.1.3. The reflective model    51
    2.2. Teching strategies    54
      2.2.1. The intarlingual vs. crosslingual strategy    54
      2.2.2. The analytic vs. experiential strategy    58
      2.2.3. The explicit vs. implicit strategy    62
    2.3. Teacher beliefs    64
      2.3.1. Beliefs about learners    66
      2.3.2. Beliefs about learning    68
      2.3.3. Beliefs about language teaching    69
      2.3.4. Beliefs about themselves    70
      2.3.5. Beliefs about language teaching as a profession    71
      2.3.6. Beliefs about the program and the curriculum    72
    2.4. Teacher decision making    73
      2.4.1. Planning related decisions    73
      2.4.2. Interactive decisions    74
      2.4.3. Evaluative decisions    74
    2.5. Professional competences of a teacher    75
    2.6. Good language teacher    77
      2.6.1. Interactive skills    78
      2.6.2. Pedagogical skills    80
      2.6.3. Language skills    81
      2.6.4. Dydactic skills    82
    2.7. Effective teaching    83
    2.8. Teacher’s motivation    86
      2.8.1. The definition of motivation to teach    86
      2.8.2. Teacher motivation and social contextual influences    87
      2.8.3. Negative influences on teacher motivation    89
        2.8.3.1. Stress    89
        2.8.3.2. Restricted autonomy    90
        2.8.3.3. Insufficient self-efficacy    91
        2.8.3.4. Lack of intellectual challenge    91
        2.8.3.5. Inadequate career structure    92
      2.8.4. The motivation of language teachers    93
      2.8.5. The Pygmalion effect    94
    2.9. Professional burnout    96
      2.9.1. Causes of stress and professional burnout    96
      2.9.2. Maslach’s theory of burnout    98
      2.9.3. Psychosocial determinants and correlatives of burnout    103
        2.9.3.1. Sociodemographic variables    103
        2.9.3.2. Personality and individual variables    104
        2.9.3.3. Variables connected with work and its organization    106
    2.10. Professional development    107
      2.10.1. Defining professional development    107
      2.10.2. Professional and personal development    109
      2.10.3. Professional development and commitment    109
      2.10.4. Reasons for teacher development    110
        2.10.4.1. Institutional perspective    110
        2.10.4.2. Personal perspective    111
      2.10.5. Teacher’s education and development and their influence on education service    112
      2.10.6. Professional development vs. career promotion    113
  CHAPTER 3. THE PROCESS OF BECOMING A REFLECTIVE TEACHER    117
    3.1. The concept of reflective teaching    118
    3.2. Thinking about reflective teaching    119
      3.2.1. The idea of reflection    120
      3.2.2. Critical reflection    120
    3.3. Different approaches to reflective teaching    121
      3.3.1. Technical Rationality    121
      3.3.2. Reflection-in-action    122
      3.3.3. Reflection-on-action    122
      3.3.4. Reflection-for-action    122
      3.3.5. Action research    123
    3.4. A process for reflection    125
    3.5. Reflective development    126
      3.5.1. Exploring through observation    126
      3.5.2. Exploring through action research    131
      3.5.3. Exploring through supervisor    132
      3.5.4. Exploring through journal writing    134
        3.5.4.1. What is a journal?    134
        3.5.4.2. The reasons for journal writing    135
        3.5.4.3. Journal writng skills    136
        3.5.4.4. Journal writing strategies    137
        3.5.4.5. What do teachers write about?    138
        3.5.4.6. Different types of journals    139
        3.5.4.7. Types of responses    141
  CHAPTER 4. DIALOGUE JOURNAL AS A MEANS OF INCREASING TEACHERS’ REFLECTIVITY – STUDY    145
    4.1. Aims of the research    145
    4.2. Study questions    146
    4.3. Study design    147
    4.4. The instruments    147
    4.5. Subjects    147
    4.6. The results of the study    148
    4.7. Conclusions    171
    4.8. Suggestions for further study    173
  BIBLIOGRAPHY    177
  APPENDIX 1    189
  APPENDIX 2    191
  APPENDIX 3    193
  APPENDIX 4    195
  APPENDIX 5    197
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia