The Educational Approach to Language Teaching

The Educational Approach to Language Teaching

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

19,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Ciekawe, nowatorskie podejście do nauczania języków obcych:



  • spójny, dobrze uzasadniony i ambitny model nauczania języka obcego, szczególnie nadający się w pracy w szkole średniej;

  • alternatywa wobec popularnego obecnie podejścia komunikacyjnego;

  • zmiana celów edukacji językowej z czysto utylitarnych na ogólnorozwojowe;

  • nowe priorytety w nauczaniu, których zadaniem jest poprawienie poziomu edukacji językowej poprzez powiązanie jej z edukacją ogólną; rozwijanie wyższych funkcji językowych (np. argumentacyjnej) oraz autentyczne użycie języka;

  • niezbędne w przypadku nowego podejścia rozważania teoretyczne oraz techniki pracy nauczyciela z uczniami i przykłady zadań dla uczniów.


Podręcznik adresowany do studentów filologii obcych i nauczycielskich kolegiów języków obcych, nauczycieli, metodyków, osób programujących i koordynujących nauczanie języków na różnych szczeblach, autorów materiałów do nauczania języków obcych.


Liczba stron122
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-15478-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Acknowledgements    9
  Introduction    11
  Chapter 1. General education in foreign language teaching    17
    1.1. Features of the educational approach    17
    1.2. The educational approach and aim-centred methodology    19
    1.3. The educational approach versus the Common European Framework    20
    1.4. The educational approach versus task-based language teaching    24
  Chapter 2. The content of texts as a potential for general education and cognitive motivation    26
    2.1. Introduction    26
    2.2. Educational versus uneducational texts    27
    2.3. Four factors of educational texts    29
    2.4. The topic content and motivation    31
  Chapter 3. Grammar in the educational approach    35
    3.1. Introduction    35
    3.2. Grammar as a vehicle for general education    37
    3.3. Langacker’s conception of grammar as an image and an attempt at applying it in language education    40
    3.4. The importance of grammatical constituency    43
    3.5. Conclusion    48
  Chapter 4. Popper’s world 3 and the higher functions of language    49
    4.1. World 3 and the creative aspect of the human mind    49
    4.2. The higher functions of language    51
    4.3. The borderline between the descriptive and argumentative functions of language    54
    4.4. The argumentative language and the content of arguments    56
    4.5. Practical application of the theory    58
    4.6. Conclusion    64
  Chapter 5. Authenticity in language use    65
    5.1. Introduction    65
    5.2. Authentic language use versus authentic materials    66
    5.3. Authentic language use versus the information gap    69
    5.4. Language which is bound to result in simulations and language which holds promise for students’ authentic language use in classroom conditions    70
    5.5. The potential of general education for achieving authentic language use (cognitive appeal)    71
  Chapter 6. Learning    73
    6.1. Introduction    73
    6.2. Learning variables    73
    6.3. Meaningful learning    76
  Chapter 7. Grammar learning in the educational approach and second language acquisition research    81
    7.1. Introduction    81
    7.2. Does instruction make any sense?    81
    7.3. Skill acquisition theory as the basis for grammar learning    83
    7.4. A critical discussion of a few claims from the fi eld of SLA    85
  Chapter 8. Teaching    90
    8.1. Introduction    90
    8.2. Syllabus    90
    8.3. Explicit explanation of grammar    91
    8.4. Text creation    92
    8.5. Educational texts    94
    8.6. Advance organisers    94
    8.7. Reading and listening with cognitive appeal    97
    8.8. Argumentative writing    98
    8.9. Discussions    98
    8.10. Error correction    99
  Appendix – examples of longer educational texts    101
    1. Texts in which factual knowledge dominates    101
      A. A lecture on the History of English    101
      B. The First Moon Landing    102
      C. The Man who Pestered Everyone by Asking “Why”    103
    2. Texts which provoke one to refl ection    104
      A. How to Grow Old from Portraits from Memory by Bertrand Russell    104
      B. Plato’s Allegory of the Cave    104
      C. An extract from One Flew Over the Cuckoo’s Nest    107
    3. Texts which appeal to emotions    110
      A. Choose her    110
      B. Second stoning verdict handed down in Nigeria    110
    4. Literary texts    111
      A. The Tyger by William Blake    111
      B. Annabel Lee by Edgar Allan Poe    112
      C. God Rest You Merry, Gentlemen    113
  Glossary    115
  References    117
  Internet references    120
  Name index    121
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia