POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Problematyka pracy pod redakcją dr hab. Beaty Pituły i dr Anny Waligóra-Huk koncentruje się wokół szeroko pojętego zagadnienia kultywowania i tworzenia tradycji regionalnych przez nauczycieli krajów Grupy Wyszehradzkiej (Polski, Czech, Słowacji i Węgier). Książka jest pokłosiem prowadzonych badań naukowych, realizowanych w ramach projektu naukowo-badawczego Cultivating and Forming Regional Traditions by the Visegrad Group Teachers, finansowanego przez Międzynarodowy Fundusz Wyszehradzki. Praca prezentuje zbiór siedemnastu tekstów naukowych, przedstawiających wyniki prowadzonych przez autorów badań w zakresie edukacji regionalnej. Stanowi próbę przybliżenia czytelnikowi zagadnień edukacji regionalnej z perspektywy międzynarodowych, interdyscyplinarnych doświadczeń badaczy. Publikacja adresowana jest do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych problematyką edukacji regionalnej, kultywowania oraz tworzenia tradycji lokalnych zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej. Książka stanowi zbiór przydatnych opracowań dla wykładowców, jak również studentów kierunków związanych z edukacją i szeroko pojętą kulturą. Adresatami opracowania są także nauczyciele, którzy w swojej pracy edukacyjno-wychowawczej szczególnie koncentrują się na zagadnieniach dotyczących regionalizmu i kultywowania tradycji.
Rok wydania | 2015 |
---|---|
Liczba stron | 266 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Uniwersytet Śląski |
ISBN-13 | 978-83-8012-471-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | angielski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Table of contents | |
Introduction (Beata Pituła, Anna Waligóra-Huk) 7 | |
Imre Lipcsei | |
The effects of social coexistence as exemplified by a region in Hungary | 11 |
Viera Kurincová, Anna Klimentová, Tatiana Slezáková | |
The school as a place of regional education in a global world | 29 |
Alicja Żywczok, Beata Ecler-Nocoń | |
Attitudes towards tradition and their consequences — analyses in the scope of the theory of upbringing and education and the history of pedagogical and praxeological philosophy | 41 |
Jaroslav Veteška, Markéta Václavková, Kateřina Ducháčová | |
Further education of upper secondary school teachers in the Czech Republic in the context of forming regional traditions 59 | |
Beata Pituła, Wiesława A. Sacher | |
The teacher facing the difficulties in cultivating regional traditions 81 | |
Tatiana Slezáková, Viera Kurincová, Anna Klimentová | |
Regional education in the pre-primary education as an essential means in children’s development | 99 |
Krisztina Katona, Attila B. Kis | |
The role of folk riddles in children’s development | 105 |
Ewa Szadzińska | |
Regional cultural traditions in the school education content — a contribution to ethnopedagogy | 115 |
Anna Waligóra-Huk | |
Teachers on the possibilities of cultivating regional traditions within the eTwinning framework of international collaboration of schools | 123 |
Anna Brosch | |
The role of multimedia in cultivating Polish culture and tradition in early school education | 133 |
Hewilia Hetmańczyk-Bajer | |
Regional education as a significant area of the preschool educational activities | 143 |
Agata Cabała, Violetta Rodek | |
Cultivating regional traditions in preschool and early school education | 159 |
Julia Ivanovičova, Anna Klimentova | |
Regional education in kindergarten and the first grade of primary education | 191 |
Mirosław Kisiel | |
Cultivation of regional traditions by members of child folklore song and dance ensembles | 199 |
Natalia Stankowska | |
Teachers’ participation in cultivating and forming regional traditions (on the basis of the arts workshop conducted by Anna Donder) | 209 |
Anna Klim-Klimaszewska, Ewa Jagiełło | |
Cultivation of festivals, holidays, and cultural traditions by preschool teachers from Siedlce commune | 223 |
Zoltán Roszik | |
Education in Szarvas | 255 |